Ferrari v pasti. Hamilton má problém, který nejde vyřešit

Sdílet článek

Lewis Hamilton snil o osmém triumfu, ale místo toho bojuje s neposlušným vozem Ferrari. Systém řízení, který ho vytáčí, a nejisté upgrady ho drží daleko od pódia. Dokáže sedminásobný šampion přelstít osud a přivést Ferrari zpět na vrchol?

Hamiltonova červená odysea

Lewisův přestup do Maranella měl být začátkem nové éry, ale místo toho se změnil v sérii frustrací. Bez jediného pódia v Grand Prix (kromě sprintů) a s bilancí 9:2 ve prospěch týmového kolegy Charlese Leclerca Hamilton ztrácí půdu pod nohama. „Lewisovo tempo je letos pod očekáváním,“ glosuje bývalý jezdec Jolyon Palmer. Co stojí mezi Hamiltonem a jeho vytouženým úspěchem? Odpověď tkví v problematickém voze SF-25 a jeho tvrdohlavém systému řízení.

Volant, který láme šampiona

Hlavní příčinou Hamiltonových potíží je systém posilovače řízení, který mu od testů v Bahrajnu pije krev. „Co je tohle za řízení?“ zvolal po prvních kolech, jak uvádí RacingNews365. V rychlých zatáčkách je zpětná vazba mizivá, a jezdci musí tlačit vůz na hranici, aby vůbec něco cítili. To však přetěžuje mechaniku a zvyšuje riziko chyb. Podle experta Mattii Bobbiho je problém zakořeněný hluboko v konstrukci. „Změnit systém řízení během sezóny je skoro nemožné,“ varuje.

Pro Hamiltona zvyklého na precizní ovládání z Mercedesu je to jako řídit s rukama svázanýma za zády. Dokážete si představit závodit v tempu Formule 1, když volant mlčí? Ferrari tak musí pokračovat s touto slabinou, což Hamiltonovi ztěžuje adaptaci na nové prostředí.

Spa jako naděje, nebo další slepá ulička?

Ferrari hledá světlo na konci tunelu a vsází na Velkou cenu Belgie ve Spa, kde plánuje nasadit nové zadní odpružení. Simulace slibují zisk jedné desetiny sekundy na kolo, což by mohlo zkrátit propast mezi Ferrari (222 bodů) a vedoucím McLarenem (460 bodů) v Poháru konstruktérů. Optimismus však kalí pochybnosti. Charles Leclerc při testech novinky necítil očekávaný pokrok a expert Gary Anderson dodává: „Tento upgrade nesplňuje má očekávání.“

Navíc Ferrari trápí potíže s energetickým managementem v kvalifikaci Q3, které nové odpružení neřeší. Tým zůstává opatrně optimistický, ale Hamiltonova trpělivost je na tenkém ledě. Bude Spa přelomem, nebo jen dalším zklamáním v Hamiltonově červené sáze?

Co stojí Ferrari v cestě?

Hamilton a Ferrari se musí vypořádat s několika klíčovými překážkámi:

  • Náladový vůz SF-25: Příliš úzké okno výkonu komplikuje nastavení a omezuje konzistentnost.
  • Problémové řízení: Nedostatek zpětné vazby zvyšuje riziko chyb a snižuje důvěru jezdců.
  • Tlak v týmu: Leclercova převaha v závodech zvyšuje napětí v garáži Ferrari.
  • Silná konkurence: McLaren dominuje a Mercedes s Red Bullem dýchají Ferrari na záda.

Hamiltonův osud v Maranellu

Lewis Hamilton přišel do Ferrari s vizí osmého titulu, ale místo toho bojuje s vozem, který ho neposlouchá. Jeho snaha přetvořit tým podle svých zkušeností naráží na technické překážky a opatrný přístup inženýrů. Přesto je před ním naděje. Kromě upgradu ve Spa plánuje Ferrari řešit problém s řízením na Velké ceně Maďarska. Čas však běží rychle a sezona 2025 se blíží ke svému vrcholu.

Dokáže Hamilton překročit svůj stín a přivést Ferrari zpět na pódia? Nebo je SF-25 příliš divoký, aby ho zkrotil i takový mistr? 

Zdroj foto: Pixabay

Doporučujeme

FOX kupuje třetinu IndyCar. Začíná nová kapitola amerického závodění

Změna nepřišla s řevem motorů, ale s tichým podpisem. FOX Corporation získala třetinu podílu v Penske Entertainment a tím i přímý vliv na sérii...

Fanoušci viní Red Bull ze sabotáže. Tsunodu prý zničilo pozdní volání do boxu

Yuki Tsunoda předvedl v Belgii skvělou kvalifikaci, kde se přiblížil Maxu Verstappenovi na necelé tři desetiny. Jenže nadějný výsledek rozmetala závodní strategie. Podle fanoušků...

Sto vítězství a pořád hladoví. JR Motorsports vstoupil do klubu nesmrtelných

JR Motorsports dosáhl historické mety. Sté vítězství v NASCAR Xfinity Series posunulo tým mezi elitu a potvrdilo, že úspěch se neměří jen rychlostí, ale...

Finské lesy křičí vzrušením. Tänak získal vedení ve tmě

Estonský jezdec Ott Tänak ovládl první etapu Rallye Finsko a naznačil, že letos bude chtít víc než jen umírněné body. V městské super-stage v...

Damon Hill: Hamilton má u Ferrari mimozemský problém, ještě se nezabydlel

Sedminásobný šampion si z Belgie odvezl body, ale žádné velké nadšení. Lewis Hamilton sice předvedl v závodě brilantní strategii, Damon Hill však upozorňuje, že...

Rutronik Racing sbírá pódia jako na běžícím pásu. GT série má nového lídra konzistence

V prostředí přehlceném marketingem a agresivními slogany si Rutronik Racing razí cestu poctivou prací a systematickým výkonem. V GT World Challenge Europe znovu vystoupali...

Hamiltonův víkend v mlze: Ferrari mu v Belgii přistřihlo křídla

Lewis Hamilton předvedl v Belgii brilantní stíhací jízdu, ale nakonec narazil na hranici, kterou neurčila trať, ale vlastní tým. Ferrari mu totiž nařídilo taktiku...

Z odepisovaného lídra zpět do hry. Vasseur zřejmě zůstává díky Leclercovi

Fred Vasseur měl být podle mnohých na odchodu z Ferrari. Ovšem Charles Leclerc na trati spustil lavinu změn a sérií pódiových umístění otočil nejen...

Alex Dunne se dotkl hvězd, pak mu je sebrali. Penalizace změnila vítěze i šampionát

Alex Dunne projel cílem jako vítěz, ale jeho radost trvala jen chvíli. Technická penalizace za chybu při startu ho připravila o triumf i klíčové...

Déšť, strategie, přesnost. McLaren se utrhl v čele šampionátu

Oscar Piastri potvrdil výjimečnou formu letošní sezony, když ovládl Velkou cenu Belgie. V dešti, na vlhké trati a s opozicí v zádech si připsal...

Spa jako jizva: Gasly závodil s obrazem smrti v hlavě

Pro diváky je Spa-Francorchamps trať rychlosti a prestiže. Pro Pierra Gaslyho je to místo, kde se zastavil čas. Každý návrat na toto okruhové monstrum...

Bestie se probouzí: Genesis spustil motor hypercaru GMR-001

Ticho v dílně přerušil hluboký zvuk. Genesis poprvé spustil motor GMR-001, prototypu hypercaru, se kterým chce zaútočit na WEC a legendární Le Mans. První...

Jimmie Johnson chválí Daniela Suareze, ale připouští, že pro něj není místo v týmu

NASCAR umí být krutý svět. I když si získáte respekt legendy, nemusí to znamenat volnou sedačku. Jimmie Johnson otevřeně řekl, že Daniela Suareze obdivuje,...

Komatsu promluvil bez příkras: Toto je největší slabina Haasu

Místo radosti z krásy strojů přivezl Goodwood tvrdé uvědomění. Šéf týmu Haas Ayao Komatsu na festivalu odhalil, co nejvíc trápí americkou stáj. A není...

Verstappen reaguje na šok z Red Bullu: Nový šéf, nová pravidla hry

Red Bull zažil zemětřesení. Christian Horner po dvaceti letech opustil místo šéfa týmu a na jeho místo nastoupil Lorenzo Mekies. Max Verstappen popsal, jak...