Chaos, smůla a žádný vývoj. Mercedes před Belgií čelí zásadnímu tlaku

Sdílet článek

Mercedes se propadá do zóny nepředvídatelnosti. A přestože stále patří mezi tři nejlepší týmy sezony, výkonnostní chaos a nedořešené technické potíže způsobují frustraci nejen u fanoušků, ale i u odborníků.

Výmluvy už nikoho nezajímají

Bývalý technický šéf Jordanu Gary Anderson se ostře opřel do šéfa Mercedesu Tota Wolffa. Podle něj není užitečné neustále opakovat, že W16 „nemá rád teplo, dlouhé zatáčky a abrazivní asfalt“, pokud tým není schopen tyto problémy řešit.

„Pokud znáte problémy, musíte je odstranit. Nestačí o nich jen mluvit,“ řekl Anderson pro The Race. „To, že Mercedes dominuje v Kanadě a o dva týdny později je mimo hru v Rakousku, ukazuje na hlubší nestabilitu.“

Podle něj selhává i simulační program týmu. High-tech vybavení, jako simulátory s přímou účastí jezdců, nedokáže nahradit základní závodní instinkt. Mercedes podle něj ztrácí schopnost jasně číst směr vývoje.

Výsledky, které nedávají smysl

Mercedes má za sebou sezonu plnou protichůdných signálů. V Kanadě George Russell vyhrál a Kimi Antonelli dojel na stupních vítězů. V dalších dvou závodech však tým sbíral body s obtížemi. V Rakousku Russell nestačil na čelo a v Silverstonu přišel slibný výsledek kvůli chybné strategii, když Mercedes nasadil suché pneumatiky příliš brzy.

Antonelli čelil technickým problémům, které mu zhatily závody v Imole i Barceloně. V Monaku se oba monoposty nedostaly ani do závěrečné části kvalifikace a tým odjel s nulou.

Ztráta 12 bodů na Ferrari a těsné třetí místo v Poháru konstruktérů ukazují, že Mercedes má stále rychlost. Chybí mu ale stabilita, která by výkonnost proměnila v konzistentní výsledky.

Sprint v Belgii jako zkouška ohněm

Příští zastávky v Belgii a Maďarsku budou klíčové. Mercedes plánuje představit nové technické balíčky, od kterých si slibuje zlepšení. Jenže Spa bude hostit sprintový víkend.

Jezdci tak dostanou jen jednu tréninkovou jednotku, než vyjedou do kvalifikace. To výrazně ztíží ověření nových dílů a jejich správné nastavení.

Interně panují obavy, že ani nové úpravy nebudou stačit na to, aby se tým vrátil do boje s McLarenem. Podle zákulisních informací vůz stále postrádá schopnost držet krok s výkonnostní špičkou na všech typech tratí.

Budoucnost je nejistá, tlak roste

Smlouvy obou jezdců vyprší na konci roku 2025. Russell zatím drží čtvrté místo v šampionátu jezdců, Antonelli je sedmý. Tým potřebuje nejen vylepšit techniku, ale i ukázat závodníkům, že má plán.

Mercedes má stále čas, ale okno pro změnu se zužuje. Pokud ani nadcházející závody nepřinesou posun, bude muset vedení čelit nepříjemným otázkám. Výmluvy na teplotu přestávají stačit. Potřebná je akce, která vrátí stříbrné šípy zpět tam, kam historicky patří. 

Zdroj foto: Pixabay

Doporučujeme

FOX kupuje třetinu IndyCar. Začíná nová kapitola amerického závodění

Změna nepřišla s řevem motorů, ale s tichým podpisem. FOX Corporation získala třetinu podílu v Penske Entertainment a tím i přímý vliv na sérii...

Fanoušci viní Red Bull ze sabotáže. Tsunodu prý zničilo pozdní volání do boxu

Yuki Tsunoda předvedl v Belgii skvělou kvalifikaci, kde se přiblížil Maxu Verstappenovi na necelé tři desetiny. Jenže nadějný výsledek rozmetala závodní strategie. Podle fanoušků...

Sto vítězství a pořád hladoví. JR Motorsports vstoupil do klubu nesmrtelných

JR Motorsports dosáhl historické mety. Sté vítězství v NASCAR Xfinity Series posunulo tým mezi elitu a potvrdilo, že úspěch se neměří jen rychlostí, ale...

Finské lesy křičí vzrušením. Tänak získal vedení ve tmě

Estonský jezdec Ott Tänak ovládl první etapu Rallye Finsko a naznačil, že letos bude chtít víc než jen umírněné body. V městské super-stage v...

Damon Hill: Hamilton má u Ferrari mimozemský problém, ještě se nezabydlel

Sedminásobný šampion si z Belgie odvezl body, ale žádné velké nadšení. Lewis Hamilton sice předvedl v závodě brilantní strategii, Damon Hill však upozorňuje, že...

Rutronik Racing sbírá pódia jako na běžícím pásu. GT série má nového lídra konzistence

V prostředí přehlceném marketingem a agresivními slogany si Rutronik Racing razí cestu poctivou prací a systematickým výkonem. V GT World Challenge Europe znovu vystoupali...

Hamiltonův víkend v mlze: Ferrari mu v Belgii přistřihlo křídla

Lewis Hamilton předvedl v Belgii brilantní stíhací jízdu, ale nakonec narazil na hranici, kterou neurčila trať, ale vlastní tým. Ferrari mu totiž nařídilo taktiku...

Z odepisovaného lídra zpět do hry. Vasseur zřejmě zůstává díky Leclercovi

Fred Vasseur měl být podle mnohých na odchodu z Ferrari. Ovšem Charles Leclerc na trati spustil lavinu změn a sérií pódiových umístění otočil nejen...

Alex Dunne se dotkl hvězd, pak mu je sebrali. Penalizace změnila vítěze i šampionát

Alex Dunne projel cílem jako vítěz, ale jeho radost trvala jen chvíli. Technická penalizace za chybu při startu ho připravila o triumf i klíčové...

Déšť, strategie, přesnost. McLaren se utrhl v čele šampionátu

Oscar Piastri potvrdil výjimečnou formu letošní sezony, když ovládl Velkou cenu Belgie. V dešti, na vlhké trati a s opozicí v zádech si připsal...

Spa jako jizva: Gasly závodil s obrazem smrti v hlavě

Pro diváky je Spa-Francorchamps trať rychlosti a prestiže. Pro Pierra Gaslyho je to místo, kde se zastavil čas. Každý návrat na toto okruhové monstrum...

Bestie se probouzí: Genesis spustil motor hypercaru GMR-001

Ticho v dílně přerušil hluboký zvuk. Genesis poprvé spustil motor GMR-001, prototypu hypercaru, se kterým chce zaútočit na WEC a legendární Le Mans. První...

Jimmie Johnson chválí Daniela Suareze, ale připouští, že pro něj není místo v týmu

NASCAR umí být krutý svět. I když si získáte respekt legendy, nemusí to znamenat volnou sedačku. Jimmie Johnson otevřeně řekl, že Daniela Suareze obdivuje,...

Komatsu promluvil bez příkras: Toto je největší slabina Haasu

Místo radosti z krásy strojů přivezl Goodwood tvrdé uvědomění. Šéf týmu Haas Ayao Komatsu na festivalu odhalil, co nejvíc trápí americkou stáj. A není...

Verstappen reaguje na šok z Red Bullu: Nový šéf, nová pravidla hry

Red Bull zažil zemětřesení. Christian Horner po dvaceti letech opustil místo šéfa týmu a na jeho místo nastoupil Lorenzo Mekies. Max Verstappen popsal, jak...