Toro Rosso jako válečná zóna. Sainz popsal toxicitu vedle Verstappena

Sdílet článek

Carlos Sainz se v podcastu High Performance vrátil o deset let zpět. Rok 2015 v Toro Rosso po boku Maxe Verstappena označil za nejnáročnější období svého života. A přestože ho to stálo spoustu sil, tvrdí, že právě tam se zrodila jeho odolnost.

Dva mladí dravci v jednom boxu

Sezona 2015 byla experimentem. Red Bull postavil do Toro Rosso dva nováčky – Carlose Sainze, čerstvého šampiona Formule Renault 3.5, a šestnáctiletého Maxe Verstappena, který měl překonat věkový rekord Formule 1.

Podle Sainze nebyla rivalita omezena jen na závody.

„Oba jsme byli silní na mokru. A tak jsme si to chtěli dokázat i ve Formuli 1. Pamatuju si FP1 v Suzuce. Trať neznám, plný déšť, já jedu na intermediálech, aquaplaning jak blázen, jen abych mu ukázal, že jsem rychlejší.“

Prostředí, které vyčerpávalo

Sainz přiznal, že rivalita se odehrávala v atmosféře, která byla náročná i na psychiku. Moderátor podcastu Jake Humphrey ji nazval toxickou.

„Přesně tak. Bylo to opravdu intenzivní. Ten rok byl jedním z nejnáročnějších v mém životě,“ potvrdil Sainz. „Nešlo ani tak o tlak, ale o úroveň detailů. Každé FP1, FP2, FP3 – všechno bylo na maximum. Byl jsem posedlý tím, abych byl lepší než Max.“

Přesto nevnímá společný rok jako negativní zkušenost. Naopak. Tvrdí, že právě tahle bitva zocelila jeho závodní charakter a dala mu víru, že může stát proti komukoliv.

Výsledky mluvily jasně, ale emoce zůstaly

Verstappen tehdy sezonu zakončil s 49 body a dvanáctým místem v šampionátu. Sainz měl o 31 bodů méně a skončil patnáctý. Byl to Max, kdo dostal příležitost u Red Bullu, zatímco Carlos odešel do Renaultu.

Když se v posledních letech u Red Bullu řešilo, kdo nahradí slábnoucího Péreze, spekulovalo se i o Sainzovi. Podle zákulisních zpráv měl však Verstappenův tým výhrady.

Místo něj přišla do úvahy jména jako Liam Lawson nebo Yuki Tsunoda. Sainz nakonec zamířil do Williamsu. A s odstupem času říká, že je za to vlastně rád.

Přátelé, ale každý po svém

Sainz odmítá, že by měl s Verstappenem špatné vztahy. Připouští ale, že být jeho týmovým kolegou je vždy náročné.

„Všichni říkají, jak těžké je být vedle Maxe. Já ten rok ale nevnímal jako utrpení. Spíš jako příležitost. A od té doby vím, že se mohu postavit komukoliv,“ říká Sainz.

„Byl jsem týmovým kolegou Charlese, Landa, Hülkenberga, teď Alexe… a všichni jsou extrémně rychlí. Ale pořád chci jezdit proti nejlepším.“

Zkušenost z Toro Rosso podle něj natrvalo změnila způsob, jakým přistupuje k závodění. Dodnes si pamatuje momenty, které mu zůstaly vryté do paměti. Včetně těch, kdy kvůli touze být rychlejší než Verstappen riskoval víc, než bylo bezpečné.

Zdroj foto: Pixabay

Doporučujeme

FOX kupuje třetinu IndyCar. Začíná nová kapitola amerického závodění

Změna nepřišla s řevem motorů, ale s tichým podpisem. FOX Corporation získala třetinu podílu v Penske Entertainment a tím i přímý vliv na sérii...

Fanoušci viní Red Bull ze sabotáže. Tsunodu prý zničilo pozdní volání do boxu

Yuki Tsunoda předvedl v Belgii skvělou kvalifikaci, kde se přiblížil Maxu Verstappenovi na necelé tři desetiny. Jenže nadějný výsledek rozmetala závodní strategie. Podle fanoušků...

Sto vítězství a pořád hladoví. JR Motorsports vstoupil do klubu nesmrtelných

JR Motorsports dosáhl historické mety. Sté vítězství v NASCAR Xfinity Series posunulo tým mezi elitu a potvrdilo, že úspěch se neměří jen rychlostí, ale...

Finské lesy křičí vzrušením. Tänak získal vedení ve tmě

Estonský jezdec Ott Tänak ovládl první etapu Rallye Finsko a naznačil, že letos bude chtít víc než jen umírněné body. V městské super-stage v...

Damon Hill: Hamilton má u Ferrari mimozemský problém, ještě se nezabydlel

Sedminásobný šampion si z Belgie odvezl body, ale žádné velké nadšení. Lewis Hamilton sice předvedl v závodě brilantní strategii, Damon Hill však upozorňuje, že...

Rutronik Racing sbírá pódia jako na běžícím pásu. GT série má nového lídra konzistence

V prostředí přehlceném marketingem a agresivními slogany si Rutronik Racing razí cestu poctivou prací a systematickým výkonem. V GT World Challenge Europe znovu vystoupali...

Hamiltonův víkend v mlze: Ferrari mu v Belgii přistřihlo křídla

Lewis Hamilton předvedl v Belgii brilantní stíhací jízdu, ale nakonec narazil na hranici, kterou neurčila trať, ale vlastní tým. Ferrari mu totiž nařídilo taktiku...

Z odepisovaného lídra zpět do hry. Vasseur zřejmě zůstává díky Leclercovi

Fred Vasseur měl být podle mnohých na odchodu z Ferrari. Ovšem Charles Leclerc na trati spustil lavinu změn a sérií pódiových umístění otočil nejen...

Alex Dunne se dotkl hvězd, pak mu je sebrali. Penalizace změnila vítěze i šampionát

Alex Dunne projel cílem jako vítěz, ale jeho radost trvala jen chvíli. Technická penalizace za chybu při startu ho připravila o triumf i klíčové...

Déšť, strategie, přesnost. McLaren se utrhl v čele šampionátu

Oscar Piastri potvrdil výjimečnou formu letošní sezony, když ovládl Velkou cenu Belgie. V dešti, na vlhké trati a s opozicí v zádech si připsal...

Spa jako jizva: Gasly závodil s obrazem smrti v hlavě

Pro diváky je Spa-Francorchamps trať rychlosti a prestiže. Pro Pierra Gaslyho je to místo, kde se zastavil čas. Každý návrat na toto okruhové monstrum...

Bestie se probouzí: Genesis spustil motor hypercaru GMR-001

Ticho v dílně přerušil hluboký zvuk. Genesis poprvé spustil motor GMR-001, prototypu hypercaru, se kterým chce zaútočit na WEC a legendární Le Mans. První...

Jimmie Johnson chválí Daniela Suareze, ale připouští, že pro něj není místo v týmu

NASCAR umí být krutý svět. I když si získáte respekt legendy, nemusí to znamenat volnou sedačku. Jimmie Johnson otevřeně řekl, že Daniela Suareze obdivuje,...

Komatsu promluvil bez příkras: Toto je největší slabina Haasu

Místo radosti z krásy strojů přivezl Goodwood tvrdé uvědomění. Šéf týmu Haas Ayao Komatsu na festivalu odhalil, co nejvíc trápí americkou stáj. A není...

Verstappen reaguje na šok z Red Bullu: Nový šéf, nová pravidla hry

Red Bull zažil zemětřesení. Christian Horner po dvaceti letech opustil místo šéfa týmu a na jeho místo nastoupil Lorenzo Mekies. Max Verstappen popsal, jak...