Porsche mění pravidla hry: 911 Cup přechází na eFuels

Sdílet článek

Porsche představilo nový model pro 911 GT3 Cup. Od roku 2026 bude tento vůz jezdit na syntetické palivo s téměř 80% podílem obnovitelných složek.

Porsche vsadilo na Haru Oni

Vývoj se odehrává nejen v garážích Stuttgartu, ale i v Chile. Právě tam, ve větrném regionu Punta Arenas, vzniká projekt Haru Oni – továrna na syntetická paliva, která využívá obnovitelnou elektřinu, vodu a CO₂ z atmosféry k výrobě tzv. eFuels. A právě odtud bude čerpat Porsche pro svůj 911 Cup 2026.

Emisní úspora? Až 66 % CO₂ oproti klasickému benzínu. Automobilka zároveň slibuje, že výkon zůstane bez kompromisů. Pilotní testy už běží a vše směřuje ke vstupu na okruhy.

Motorsport jako laboratoř

Závodní prostředí je ideálním testovacím polem – eFuel se ukazuje jako naděje pro motorsport i běžné silnice. Oproti elektromobilitě nabízí výhodu v kompatibilitě se stávající infrastrukturou. Nejde o revoluci typu „vypnout spalováky“, ale o inteligentní přechod.

„Tímto krokem spojujeme výkon s udržitelností. Motorsport může být součástí řešení, ne jen problémem,“ uvedl šéf Porsche Motorsport Thomas Laudenbach pro Ainvest.com.

Co bude dál?

Všichni sledují, zda se eFuel rozšíří i do dalších kategorií… třeba Le Mans, DTM nebo WRC. Pokud Porsche uspěje, mohla by se syntetická paliva stát součástí širší ekologické transformace v motorsportu. A místo tichého ševelení elektromotorů bychom mohli i nadále slyšet burácení motorů, jen bez výčitek.

Zdroj foto: Pixabay

Doporučujeme

FOX kupuje třetinu IndyCar. Začíná nová kapitola amerického závodění

Změna nepřišla s řevem motorů, ale s tichým podpisem. FOX Corporation získala třetinu podílu v Penske Entertainment a tím i přímý vliv na sérii...

Fanoušci viní Red Bull ze sabotáže. Tsunodu prý zničilo pozdní volání do boxu

Yuki Tsunoda předvedl v Belgii skvělou kvalifikaci, kde se přiblížil Maxu Verstappenovi na necelé tři desetiny. Jenže nadějný výsledek rozmetala závodní strategie. Podle fanoušků...

Sto vítězství a pořád hladoví. JR Motorsports vstoupil do klubu nesmrtelných

JR Motorsports dosáhl historické mety. Sté vítězství v NASCAR Xfinity Series posunulo tým mezi elitu a potvrdilo, že úspěch se neměří jen rychlostí, ale...

Finské lesy křičí vzrušením. Tänak získal vedení ve tmě

Estonský jezdec Ott Tänak ovládl první etapu Rallye Finsko a naznačil, že letos bude chtít víc než jen umírněné body. V městské super-stage v...

Damon Hill: Hamilton má u Ferrari mimozemský problém, ještě se nezabydlel

Sedminásobný šampion si z Belgie odvezl body, ale žádné velké nadšení. Lewis Hamilton sice předvedl v závodě brilantní strategii, Damon Hill však upozorňuje, že...

Rutronik Racing sbírá pódia jako na běžícím pásu. GT série má nového lídra konzistence

V prostředí přehlceném marketingem a agresivními slogany si Rutronik Racing razí cestu poctivou prací a systematickým výkonem. V GT World Challenge Europe znovu vystoupali...

Hamiltonův víkend v mlze: Ferrari mu v Belgii přistřihlo křídla

Lewis Hamilton předvedl v Belgii brilantní stíhací jízdu, ale nakonec narazil na hranici, kterou neurčila trať, ale vlastní tým. Ferrari mu totiž nařídilo taktiku...

Z odepisovaného lídra zpět do hry. Vasseur zřejmě zůstává díky Leclercovi

Fred Vasseur měl být podle mnohých na odchodu z Ferrari. Ovšem Charles Leclerc na trati spustil lavinu změn a sérií pódiových umístění otočil nejen...

Alex Dunne se dotkl hvězd, pak mu je sebrali. Penalizace změnila vítěze i šampionát

Alex Dunne projel cílem jako vítěz, ale jeho radost trvala jen chvíli. Technická penalizace za chybu při startu ho připravila o triumf i klíčové...

Déšť, strategie, přesnost. McLaren se utrhl v čele šampionátu

Oscar Piastri potvrdil výjimečnou formu letošní sezony, když ovládl Velkou cenu Belgie. V dešti, na vlhké trati a s opozicí v zádech si připsal...

Spa jako jizva: Gasly závodil s obrazem smrti v hlavě

Pro diváky je Spa-Francorchamps trať rychlosti a prestiže. Pro Pierra Gaslyho je to místo, kde se zastavil čas. Každý návrat na toto okruhové monstrum...

Bestie se probouzí: Genesis spustil motor hypercaru GMR-001

Ticho v dílně přerušil hluboký zvuk. Genesis poprvé spustil motor GMR-001, prototypu hypercaru, se kterým chce zaútočit na WEC a legendární Le Mans. První...

Jimmie Johnson chválí Daniela Suareze, ale připouští, že pro něj není místo v týmu

NASCAR umí být krutý svět. I když si získáte respekt legendy, nemusí to znamenat volnou sedačku. Jimmie Johnson otevřeně řekl, že Daniela Suareze obdivuje,...

Komatsu promluvil bez příkras: Toto je největší slabina Haasu

Místo radosti z krásy strojů přivezl Goodwood tvrdé uvědomění. Šéf týmu Haas Ayao Komatsu na festivalu odhalil, co nejvíc trápí americkou stáj. A není...

Verstappen reaguje na šok z Red Bullu: Nový šéf, nová pravidla hry

Red Bull zažil zemětřesení. Christian Horner po dvaceti letech opustil místo šéfa týmu a na jeho místo nastoupil Lorenzo Mekies. Max Verstappen popsal, jak...