Ferrari v ohni: Leclercovo kvalifikační prokletí, které nový podvozek nevyřeší

Sdílet článek

Pod rudou kapotou Ferrari doutná problém, který ničí naděje Charlese Leclerca v kvalifikacích. Nové upgrady pro Spa a Maďarsko slibují zlepšení, ale záhadná ztráta energie v Q3 zůstává neřešena. Dokáže Ferrari odemknout svůj potenciál, nebo zůstane v závodním limbo?

Leclercova kvalifikační noční můra

Charles Leclerc býval kouzelník, ale v roce 2025 se jeho kouzla rozplývají. Ferrari sice drží druhé místo v Poháru konstruktérů s 222 body, ale bez jediné výhry v Grand Prix a s pouhými čtyřmi pódii, z nichž všechny patří Leclercovi, je sezona spíše hořkosladká.

Zatímco v závodech si Monegask vede solidně, v kvalifikacích ho pronásleduje neviditelný nepřítel. „V Q3 to prostě nefunguje,“ přiznal Leclerc podle The Race. Co stojí za jeho opakovanými nezdary, když se světla kvalifikace rozsvítí?

Záhada energie: Motor, který zrazuje

Podle zpráv od The Race Ferrari trápí problém s energetickým managementem, který se projevuje právě v klíčových momentech Q3. Jde pravděpodobně o poruchu pohonné jednotky, kterou zhoršuje přehřívání při maximálním výkonu.

Tento neduh se ukázal i na Velké ceně Velké Británie, kde Leclerc s Hamiltonem zazářili v Q2, ale v Q3 ztratili drahocenné desetiny – Hamilton byl o 0,011 sekundy pomalejší, Leclerc zlepšil čas jen o 0,012 sekundy. „V kvalifikacích bych chtěl změnit spoustu věcí,“ lamentuje Leclerc.

Spekulace naznačují, že problém může souviset s palivovým čerpadlem nebo celkovou architekturou pohonné jednotky. Ať už je příčina jakákoli, jedno je jisté: nové zadní odpružení, které Ferrari nasadí ve Spa, tento gordický uzel nerozplete. Dokážete si představit frustraci, když váš vůz v rozhodující chvíli zklame?

Spa a Maďarsko: Naděje na záchranu?

Ferrari pod vedením technického ředitele Loica Serry, který přišel z Mercedesu, finišuje s přípravou upgradů pro závody v Belgii a Maďarsku. Ve Spa tým nasadí nové zadní odpružení, testované na okruhu Mugello, které slibuje zisk desetiny sekundy na kolo. V Maďarsku přijde na řadu vylepšený posilovač řízení, který má ulevit stížnostem Leclerca i Hamiltona. Jenže testy v Mugellu Leclercovy naděje nepotvrdily. „Nepocítil jsem velký rozdíl,“ poznamenal Monegask, zatímco tým zůstává opatrně optimistický.

Přestože upgrady mohou Ferrari přiblížit vedoucímu McLarenu (460 bodů), problém s energií v Q3 zůstává netknutý. Po letní přestávce, která začíná po závodě v Maďarsku 3. srpna, se Serra plánuje soustředit na vůz pro rok 2026. Je to signál, že sezona 2025 může být obětována?

Zdroj foto: Pixabay

Doporučujeme

FOX kupuje třetinu IndyCar. Začíná nová kapitola amerického závodění

Změna nepřišla s řevem motorů, ale s tichým podpisem. FOX Corporation získala třetinu podílu v Penske Entertainment a tím i přímý vliv na sérii...

Fanoušci viní Red Bull ze sabotáže. Tsunodu prý zničilo pozdní volání do boxu

Yuki Tsunoda předvedl v Belgii skvělou kvalifikaci, kde se přiblížil Maxu Verstappenovi na necelé tři desetiny. Jenže nadějný výsledek rozmetala závodní strategie. Podle fanoušků...

Sto vítězství a pořád hladoví. JR Motorsports vstoupil do klubu nesmrtelných

JR Motorsports dosáhl historické mety. Sté vítězství v NASCAR Xfinity Series posunulo tým mezi elitu a potvrdilo, že úspěch se neměří jen rychlostí, ale...

Finské lesy křičí vzrušením. Tänak získal vedení ve tmě

Estonský jezdec Ott Tänak ovládl první etapu Rallye Finsko a naznačil, že letos bude chtít víc než jen umírněné body. V městské super-stage v...

Damon Hill: Hamilton má u Ferrari mimozemský problém, ještě se nezabydlel

Sedminásobný šampion si z Belgie odvezl body, ale žádné velké nadšení. Lewis Hamilton sice předvedl v závodě brilantní strategii, Damon Hill však upozorňuje, že...

Rutronik Racing sbírá pódia jako na běžícím pásu. GT série má nového lídra konzistence

V prostředí přehlceném marketingem a agresivními slogany si Rutronik Racing razí cestu poctivou prací a systematickým výkonem. V GT World Challenge Europe znovu vystoupali...

Hamiltonův víkend v mlze: Ferrari mu v Belgii přistřihlo křídla

Lewis Hamilton předvedl v Belgii brilantní stíhací jízdu, ale nakonec narazil na hranici, kterou neurčila trať, ale vlastní tým. Ferrari mu totiž nařídilo taktiku...

Z odepisovaného lídra zpět do hry. Vasseur zřejmě zůstává díky Leclercovi

Fred Vasseur měl být podle mnohých na odchodu z Ferrari. Ovšem Charles Leclerc na trati spustil lavinu změn a sérií pódiových umístění otočil nejen...

Alex Dunne se dotkl hvězd, pak mu je sebrali. Penalizace změnila vítěze i šampionát

Alex Dunne projel cílem jako vítěz, ale jeho radost trvala jen chvíli. Technická penalizace za chybu při startu ho připravila o triumf i klíčové...

Déšť, strategie, přesnost. McLaren se utrhl v čele šampionátu

Oscar Piastri potvrdil výjimečnou formu letošní sezony, když ovládl Velkou cenu Belgie. V dešti, na vlhké trati a s opozicí v zádech si připsal...

Spa jako jizva: Gasly závodil s obrazem smrti v hlavě

Pro diváky je Spa-Francorchamps trať rychlosti a prestiže. Pro Pierra Gaslyho je to místo, kde se zastavil čas. Každý návrat na toto okruhové monstrum...

Bestie se probouzí: Genesis spustil motor hypercaru GMR-001

Ticho v dílně přerušil hluboký zvuk. Genesis poprvé spustil motor GMR-001, prototypu hypercaru, se kterým chce zaútočit na WEC a legendární Le Mans. První...

Jimmie Johnson chválí Daniela Suareze, ale připouští, že pro něj není místo v týmu

NASCAR umí být krutý svět. I když si získáte respekt legendy, nemusí to znamenat volnou sedačku. Jimmie Johnson otevřeně řekl, že Daniela Suareze obdivuje,...

Komatsu promluvil bez příkras: Toto je největší slabina Haasu

Místo radosti z krásy strojů přivezl Goodwood tvrdé uvědomění. Šéf týmu Haas Ayao Komatsu na festivalu odhalil, co nejvíc trápí americkou stáj. A není...

Verstappen reaguje na šok z Red Bullu: Nový šéf, nová pravidla hry

Red Bull zažil zemětřesení. Christian Horner po dvaceti letech opustil místo šéfa týmu a na jeho místo nastoupil Lorenzo Mekies. Max Verstappen popsal, jak...