Pod rudou kapotou Ferrari doutná problém, který ničí naděje Charlese Leclerca v kvalifikacích. Nové upgrady pro Spa a Maďarsko slibují zlepšení, ale záhadná ztráta energie v Q3 zůstává neřešena. Dokáže Ferrari odemknout svůj potenciál, nebo zůstane v závodním limbo?
Leclercova kvalifikační noční můra
Charles Leclerc býval kouzelník, ale v roce 2025 se jeho kouzla rozplývají. Ferrari sice drží druhé místo v Poháru konstruktérů s 222 body, ale bez jediné výhry v Grand Prix a s pouhými čtyřmi pódii, z nichž všechny patří Leclercovi, je sezona spíše hořkosladká.
Zatímco v závodech si Monegask vede solidně, v kvalifikacích ho pronásleduje neviditelný nepřítel. „V Q3 to prostě nefunguje,“ přiznal Leclerc podle The Race. Co stojí za jeho opakovanými nezdary, když se světla kvalifikace rozsvítí?
Záhada energie: Motor, který zrazuje
Podle zpráv od The Race Ferrari trápí problém s energetickým managementem, který se projevuje právě v klíčových momentech Q3. Jde pravděpodobně o poruchu pohonné jednotky, kterou zhoršuje přehřívání při maximálním výkonu.
Tento neduh se ukázal i na Velké ceně Velké Británie, kde Leclerc s Hamiltonem zazářili v Q2, ale v Q3 ztratili drahocenné desetiny – Hamilton byl o 0,011 sekundy pomalejší, Leclerc zlepšil čas jen o 0,012 sekundy. „V kvalifikacích bych chtěl změnit spoustu věcí,“ lamentuje Leclerc.
Spekulace naznačují, že problém může souviset s palivovým čerpadlem nebo celkovou architekturou pohonné jednotky. Ať už je příčina jakákoli, jedno je jisté: nové zadní odpružení, které Ferrari nasadí ve Spa, tento gordický uzel nerozplete. Dokážete si představit frustraci, když váš vůz v rozhodující chvíli zklame?
Spa a Maďarsko: Naděje na záchranu?
Ferrari pod vedením technického ředitele Loica Serry, který přišel z Mercedesu, finišuje s přípravou upgradů pro závody v Belgii a Maďarsku. Ve Spa tým nasadí nové zadní odpružení, testované na okruhu Mugello, které slibuje zisk desetiny sekundy na kolo. V Maďarsku přijde na řadu vylepšený posilovač řízení, který má ulevit stížnostem Leclerca i Hamiltona. Jenže testy v Mugellu Leclercovy naděje nepotvrdily. „Nepocítil jsem velký rozdíl,“ poznamenal Monegask, zatímco tým zůstává opatrně optimistický.
Přestože upgrady mohou Ferrari přiblížit vedoucímu McLarenu (460 bodů), problém s energií v Q3 zůstává netknutý. Po letní přestávce, která začíná po závodě v Maďarsku 3. srpna, se Serra plánuje soustředit na vůz pro rok 2026. Je to signál, že sezona 2025 může být obětována?
Zdroj foto: Pixabay