Cadillac v závodě s časem. Nové stáji hrozí fiasko ještě před debutem ve Formuli 1

Sdílet článek

Cadillac míří do Formule 1 s velkými plány, ale realita je krutá. S nedostatkem lidí, překročeným váhovým limitem vozu a tikajícími hodinami před rokem 2026 čelí tým tvrdé zkoušce. Dokáže americký nováček překonat překážky, nebo ztroskotá na startovní čáře?

Velký plán v ohrožení

Když General Motors odhalili, že Cadillac vstoupí do Formule 1 jako jedenáctý tým v roce 2026, rozbušilo se srdce fanoušků. Americká značka vedená zkušeným Graemem Lowdonem a podpořená TWG Motorsports slibovala svěží vítr do světa F1. Jenže první kroky připomínají spíše jízdu s ruční brzdou.

„Je to, jako bychom chtěli postavit mrakodrap, ale měli jen půlku dělníků,“ glosují zdroje z paddocku podle F1 Oversteer. S týmem čítajícím pouhých 400 lidí místo plánovaných 500–600 a časovým tlakem před předseoónními testy v lednu 2026 se Cadillac potýká s realitou, která je tvrdší než asfalt v Monaku. Co brzdí jejich ambice?

Závod s časem: Příliš málo rukou, příliš málo času

Cadillac získal povolení vstoupit do F1 teprve v březnu 2025, což mu dává pouhý rok na přípravu před prvním závodem v Austrálii. Zatímco giganti jako Ferrari nebo McLaren ladí své vozy a připravují se na revoluční pravidla roku 2026, Cadillac začíná od nuly.

„Jsme ve fázi, kdy ostatní týmy mají náskok desetiletí,“ přiznává Lowdon. Klíčovou překážkou je nedostatek zaměstnanců. Tým potřebuje posílit o další odborníky, ale konkurenční týmy své inženýry nepouštějí snadno kvůli dlouhým výpovědním lhůtám.

Předsezonní testy v Barceloně v lednu 2026 jsou už za rohem a Cadillac stále bojuje s nedostatkem zdrojů. „Každý den se díváme na odpočet a víme, že musíme zrychlit,“ dodává Lowdon. Dokážete si představit, jaké to je, postavit vůz F1 s polovičním týmem a bez přístupu k dílům, které Haas v roce 2016 dostal od Ferrari?

Technické klopýtnutí: Váha a závislost

Nová pravidla pro rok 2026, včetně aktivní aerodynamiky a pohonné jednotky s rovnoměrným rozdělením elektrické a spalovací energie, představují obrovskou výzvu. Cadillac sice využije motory Ferrari až do roku 2029, kdy plánuje vlastní pohonnou jednotku, ale už teď naráží na problémy.

Při testech v Miami sice šasi prošlo povinnými crash testy, ale překročilo váhový limit, což odhalilo spěch v přípravách. „Váha je v F1 všechno a uspěchaný přístup Cadillacu mu nepomohl,“ poznamenává F1 Oversteer.

Tým se navíc spoléhá na externí dodavatele, například Toyotu pro aerodynamiku, což sice šetří čas, ale omezuje nezávislost. Mario Andretti, poradce týmu, však zůstává optimistický: „Nová pravidla nám dávají šanci, protože všichni začínají nanovo.“ Přesto se v paddocku šušká, že Cadillac nemusí být připraven konkurovat špičce.

Zdroj foto: Cadillac Formula 1 Team

Doporučujeme

FOX kupuje třetinu IndyCar. Začíná nová kapitola amerického závodění

Změna nepřišla s řevem motorů, ale s tichým podpisem. FOX Corporation získala třetinu podílu v Penske Entertainment a tím i přímý vliv na sérii...

Fanoušci viní Red Bull ze sabotáže. Tsunodu prý zničilo pozdní volání do boxu

Yuki Tsunoda předvedl v Belgii skvělou kvalifikaci, kde se přiblížil Maxu Verstappenovi na necelé tři desetiny. Jenže nadějný výsledek rozmetala závodní strategie. Podle fanoušků...

Sto vítězství a pořád hladoví. JR Motorsports vstoupil do klubu nesmrtelných

JR Motorsports dosáhl historické mety. Sté vítězství v NASCAR Xfinity Series posunulo tým mezi elitu a potvrdilo, že úspěch se neměří jen rychlostí, ale...

Finské lesy křičí vzrušením. Tänak získal vedení ve tmě

Estonský jezdec Ott Tänak ovládl první etapu Rallye Finsko a naznačil, že letos bude chtít víc než jen umírněné body. V městské super-stage v...

Damon Hill: Hamilton má u Ferrari mimozemský problém, ještě se nezabydlel

Sedminásobný šampion si z Belgie odvezl body, ale žádné velké nadšení. Lewis Hamilton sice předvedl v závodě brilantní strategii, Damon Hill však upozorňuje, že...

Rutronik Racing sbírá pódia jako na běžícím pásu. GT série má nového lídra konzistence

V prostředí přehlceném marketingem a agresivními slogany si Rutronik Racing razí cestu poctivou prací a systematickým výkonem. V GT World Challenge Europe znovu vystoupali...

Hamiltonův víkend v mlze: Ferrari mu v Belgii přistřihlo křídla

Lewis Hamilton předvedl v Belgii brilantní stíhací jízdu, ale nakonec narazil na hranici, kterou neurčila trať, ale vlastní tým. Ferrari mu totiž nařídilo taktiku...

Z odepisovaného lídra zpět do hry. Vasseur zřejmě zůstává díky Leclercovi

Fred Vasseur měl být podle mnohých na odchodu z Ferrari. Ovšem Charles Leclerc na trati spustil lavinu změn a sérií pódiových umístění otočil nejen...

Alex Dunne se dotkl hvězd, pak mu je sebrali. Penalizace změnila vítěze i šampionát

Alex Dunne projel cílem jako vítěz, ale jeho radost trvala jen chvíli. Technická penalizace za chybu při startu ho připravila o triumf i klíčové...

Déšť, strategie, přesnost. McLaren se utrhl v čele šampionátu

Oscar Piastri potvrdil výjimečnou formu letošní sezony, když ovládl Velkou cenu Belgie. V dešti, na vlhké trati a s opozicí v zádech si připsal...

Spa jako jizva: Gasly závodil s obrazem smrti v hlavě

Pro diváky je Spa-Francorchamps trať rychlosti a prestiže. Pro Pierra Gaslyho je to místo, kde se zastavil čas. Každý návrat na toto okruhové monstrum...

Bestie se probouzí: Genesis spustil motor hypercaru GMR-001

Ticho v dílně přerušil hluboký zvuk. Genesis poprvé spustil motor GMR-001, prototypu hypercaru, se kterým chce zaútočit na WEC a legendární Le Mans. První...

Jimmie Johnson chválí Daniela Suareze, ale připouští, že pro něj není místo v týmu

NASCAR umí být krutý svět. I když si získáte respekt legendy, nemusí to znamenat volnou sedačku. Jimmie Johnson otevřeně řekl, že Daniela Suareze obdivuje,...

Komatsu promluvil bez příkras: Toto je největší slabina Haasu

Místo radosti z krásy strojů přivezl Goodwood tvrdé uvědomění. Šéf týmu Haas Ayao Komatsu na festivalu odhalil, co nejvíc trápí americkou stáj. A není...

Verstappen reaguje na šok z Red Bullu: Nový šéf, nová pravidla hry

Red Bull zažil zemětřesení. Christian Horner po dvaceti letech opustil místo šéfa týmu a na jeho místo nastoupil Lorenzo Mekies. Max Verstappen popsal, jak...