Nedělní zklamání vystřídal pondělní triumf. Mladý španělský pilot Pedro Acosta zahnal chmury po selhání techniky ve Velké ceně San Marina, neboť v následných testech na okruhu v Misanu zajel absolutně nejrychlejší čas a pomohl svému týmu KTM vyřešit ožehavý problém.
Odplata a náprava
Mladý Španěl měl v nedělním závodě skvěle našlápnuto, když se probojoval z devátého místa až na čtvrté. Poté jej však zradila technika a jeho motocykl RC16 přišel o řetěz… stejný problém, jenž během víkendu dvakrát postihl i jeho týmového kolegu Brada Bindera.
O den později však bylo vše jinak. Acosta v pondělních testech deklasoval zbytek pole časem 1:30.374s a druhému Raulu Fernandezovi nadělil téměř čtyři desetiny sekundy. Tým KTM navíc přivezl upravené vodítko řetězu. Na dotaz, jak funguje, Acosta s úsměvem odvětil: „Mnohem lépe než včera!“
Honba za rychlostí v zatáčkách
Hlavním cílem testu nicméně nebylo jen řešení technických potíží. Acosta se zaměřil především na nastavení motocyklu pro rychlé zatáčky, jelikož právě takové pasáže budou klíčové v nadcházejících „zámořských“ závodech.
„Chtěl jsem vylepšit své nastavení, abych byl rychlejší v rychlých zatáčkách,“ vysvětloval. „Tyto sektory nás čekají v Japonsku, Indonésii, na Phillip Islandu a také ve druhém sektoru v Malajsii. Byly to právě pasáže, kde jsem nejvíce trpěl, a to i v loňském roce. Jsem šťastný, jelikož jsme v nastavení udělali opravdu velký krok kupředu.“
Pohodlí a vyhlídky do budoucna
Celkově z Acosty vyzařovala spokojenost a rostoucí sebedůvěra. „Je to již motocykl, na kterém se cítím mnohem pohodlněji než na začátku roku. Nyní mohu jezdit velice přirozeně,“ pochvaloval si.
„V této sezoně nám stále zbývá mnoho dobrých příležitostí a na přemýšlení o příštím roce bude čas až po Valencii. Byl to dobrý den,“ uzavřel jezdec, jehož optimismus sdíleli i ostatní piloti KTM.
Zdroj foto: Pixabay
