McLaren zažil v Baku nejhorší víkend sezony. Lando Norris ztratil drahocenné sekundy kvůli dalšímu pomalému pit stopu a Oscar Piastri boural. Guenther Steiner se pak podivil nad slovy šéfa týmu Andrey Stelly…
Nečekaný propad lídra šampionátu
Grand Prix Ázerbájdžánu se stala pro McLaren bolestivým vystřízlivěním. Tým, který jinak vévodí šampionátu, odvezl z Baku jen šest bodů. Oscar Piastri skončil po havárii už v páté zatáčce a Lando Norris dojel sedmý, tedy přesně tam, odkud startoval. Výraznou roli v jeho výsledku sehrál i pomalý pit stop (už třetí v řadě).
Problémy s mechaniky
Britský jezdec čekal při zastávce 4,13 sekundy, což opět znamenalo ztrátu klíčových pozic. Na Monze musel stát dokonce 5,87 sekundy a v Zandvoortu 4,83 sekundy. Podle výpočtů by v Baku stačily o dvě sekundy rychlejší mechanici a Norris mohl finišovat pátý.
Steiner nechápal Stellova slova
Kritické ohlasy na výkon mechaniků přišly z více stran, výrazně se však ozval bývalý šéf Haasu Guenther Steiner. V podcastu The Red Flags komentoval vyjádření Andrey Stelly, podle něhož McLaren potřebuje lepší vybavení pro pit stopy. „Najít problém v technice mi přijde trochu divné, protože McLaren má to nejlepší, co je k dispozici. O úspory u takové stáje přece nejde,“ podivil se Steiner.
Pit stopy jako klíč k titulu
Steiner zároveň upozornil, že McLaren je známý propracovaným tréninkem mechaniků. „Mají lidi, kteří se na to specializují, a dlouho jim to fungovalo skvěle. Je proto velmi zvláštní, že právě teď dělají chyby,“ dodal.
Napětí uvnitř týmu
Série pomalých zastávek už vyvolala spekulace o možném zvýhodňování Piastriho před Norrisem. Stella proto musel oba piloty ujistit, že se tým bude k situaci stavět spravedlivě. Vzhledem k tomu, že Piastriho náskok v čele se po Baku smrskl na 25 bodů, bude spolehlivost mechaniků hrát zásadní roli v boji o titul.
Zdroj foto: Pixabay
