Agresivita ano, sebevražda ne. Di Giannantonio vysvětluje svůj přístup

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Starty v MotoGP často připomínají gladiátorské hry, kde jediný špatný pohyb znamená katastrofu. Když se Fabio Di Giannantonio během Velké ceny Portugalska propadl startovním polem, musel čelit nepříjemným otázkám. „Neřekl jsem, že nemám koule na to být agresivní, jen nemám koule být kamikaze,“ vysvětlil jezdec stáje VR46 na tiskové konferenci.

Past v první zatáčce

Pohled na startovní rošt v Portimau nebyl pro fanoušky italského závodníka zrovna radostný. Třebaže do závodu vyrážel z nadějného devátého místa, během několika málo zatáček se propadl až na čtrnáctou příčku. Nebyla to však jezdecká chyba, nýbrž chladný kalkul v horkém momentu. Di Giannantonio se ocitl v pasti, zablokovaný soupeři před sebou i po vnější straně, pročež neměl kudy proklouznout bez extrémního rizika.

Mnozí by v tu chvíli zavřeli oči a poslali motorku do skuliny, která tam možná ani nebyla. Ital však zvolil rozum. Odmítl přistoupit na strategii „všechno, nebo nic“, která často končí destruktivními pády v únikových zónách. Jeho propad pořadím tak nebyl projevem strachu, nýbrž důkazem vyzrálosti, kterou si v královské kubatuře postupně buduje.

Koule na správném místě

Před nadcházejícím finále ve Valencii se k celé situaci vrátil a pro web Crash.net uvedl věci na pravou míru. Odmítá nálepku opatrného jezdce. „Jistěže je agresivita součástí našeho sportu. Když je to potřeba, umím být tvrdý,“ hájil se Di Giannantonio a jako důkaz vytáhl sobotní sprint. V něm se mu podařil raketový start, kdy se během tří zatáček katapultoval na šesté místo.

Rozdíl je však v přístupu k riziku, které nedává smysl. „Jsem agresivní v momentě, kdy je to nutné. Ale rozhodně nejsem jezdec typu kamikaze, který tam vletí stylem ‚šampaňské, nebo štěrk‘,“ poznamenal barvitě. Z jeho slov je patrné, že si chce vybírat bitvy, které může vyhrát, a ne se vrhat do předem prohraných válek.

Horké hlavy vychladly

Zajímavý pohled nabídl jezdec týmu VR46 Racing Team i na vývoj samotných sprintových závodů. Když byl tento formát zaveden, paddockem vládla nervozita a přemíra adrenalinu. „Když sprinty začínaly, všichni byli na startu až moc optimističtí, protože měli pocit, že závod je příliš krátký na vyčkávání,“ zavzpomínal na divoké začátky zkrácených závodů.

Situace se však podle něj změnila. Jezdci si uvědomili, že i ve sprintu se dá o všechno přijít v první zatáčce. „Teď už jsou všichni klidnější a při manévrech uvažují rozumněji,“ uzavřel Di Giannantonio své hodnocení. Zda mu jeho rozvážný, leč dravý styl přinese ovoce i ve Valencii, ukáže až odmávnutí šachovnicovou vlajkou.

Zdroj foto: Pixabay

Reklama

Doporučujeme

Titul v ohrožení: Vettel radí Piastrimu, jak se vyhrabat z krize

Ještě nedávno držel otěže šampionátu pevně v rukou, nyní se mu sen o titulu rozplývá před očima. Oscar Piastri prožívá v Brazílii noční můru,...

Geniální tah, nebo risk? Verstappenova tajná zbraň pro Las Vegas odhalena

Lando Norris má na dosah ruky možnost definitivně vyřadit Maxe Verstappena z boje o titul, avšak Red Bull možná přišel s plánem, který mu...

Hořká příchuť návratu: Okamžik, kdy Niki Lauda pochopil, že není pánem situace

Niki Lauda byl zvyklý vítězit za každou cenu, avšak jedna noc v Las Vegas jeho vnímání závodění zásadně změnila. Když se v roce 1982...

Rozhodnutí v poušti: O titul mistra světa se bojuje do posledního metru

Náskok pouhé tři body a před sebou neprobádané duny. Světový šampionát v rallye míří do svého absolutního finále v Saúdské Arábii, kde se historie...

Psychická brzda a strach z pádu. Martín má za sebou těžký vstup do nové éry

Je úřadujícím mistrem světa, přesto se na nové motorce cítí jako naprostý zelenáč. Jorge Martín absolvoval první testovací den s Aprilií a hned narazil...

Tři body od ráje. Velšan Evans musí odrazit útok legendárního parťáka

Náskok pouhé tři body a před sebou neprobádané duny. Světový šampionát v rallye míří do svého absolutního finále v Saúdské Arábii, kde se historie...

Noční můra v Maranellu: Hamilton se trápí, šéfům dochází trpělivost

Mělo to být spojení snů, jež vrátí vzpínajícímu se koni zašlou slávu, leč realita připomíná spíše zlý sen. Lewis Hamilton se v rudém monopostu...

Zak Brown vysvětlil absenci Piastriho na pódiu: Všechno bylo jinak

Oslavy historického úspěchu měly malou vadu na kráse, neboť na společné fotografii chyběla jedna z klíčových postav. Když se tým radoval na stupních vítězů...

Musel jet pomalu, aby vyhrál: Fontana popisuje muka na cestě za titulem

Stačilo dojet, přesto to bylo drama. Japonské erzety zkrápěl hustý déšť a každá chyba mohla znamenat konec nadějí, ale italský talent nervy udržel na...

Fanoušci prokoukli strategii Ferrari: Sociální sítě zaplavila videa s Hamiltonem

Je to jen divadlo, nebo upřímná snaha o nápravu? Sociální sítě legendární stáje z Maranella se v posledních dnech plní záběry usměvavého Lewise Hamiltona...

Tohle nikdo nečekal: Hromadný pád nadějí a šokující triumf Aprilie

Poslední tanec sezony se změnil v divokou jízdu, kde na jedné straně teklo šampaňské proudem a na druhé vládla frustrace z promarněných šancí. Zatímco...

Piastriho sen o titulu se rozplývá kvůli jedinému technickému rozhodnutí

Měl našlápnuto k titulu, teď mu ale nejcennější trofej proklouzává mezi prsty. Oscar Piastri v závěru sezony ztrácí dech a může za to detail,...

Morbidelliho srazila bizarní nehoda na startu, zlomenina ruky mu zhatila testy

Měl to být velkolepý závěr roku, místo toho přišla studená sprcha ještě před zhasnutím červených světel. Bizarní srážka při formování na rošt ve Valencii...

Tajná dohoda děsí Itálii. Leclerc může odejít zadarmo, i když vyhraje titul

Prezident Ferrari John Elkann se snažil bouchnout do stolu a srovnat své hvězdy do latě, jenže v zákulisí tiká bomba, která může celou stáj...

Noční můra u Ferrari: Hamilton na odstřel kvůli jedné větě

Mělo to být spojení snů, ale mění se v otevřenou válku. Lewis Hamilton prožívá ve Ferrari krušné chvíle, které vyvrcholily veřejnou potyčkou s nejvyšším...
Reklama