Stačilo dojet, přesto to bylo drama. Japonské erzety zkrápěl hustý déšť a každá chyba mohla znamenat konec nadějí, ale italský talent nervy udržel na uzdě. Matteo Fontana si s předstihem zajistil titul mistra světa v kategorii WRC3 a teď přiznává, že mu teprve začíná docházet, co vlastně dokázal.
Krocení vášně v dešti
Když máte na dosah životní úspěch, ta nejtežší věc je paradoxně ubrat plyn. Přesně v takové situaci se ocitl čerstvý šampion Matteo Fontana spolu se svým navigátorem. Do Japonska přijeli s jasným úkolem, a to dovézt auto do cíle a neudělat chybu. Jenže příroda byla proti a tratě kolem Aichi a Gifu změnila v kluzkou past. Posádka vozu Ford Fiesta Rally3 se však nenechala rozhodit, dojela si pro bezpečné druhé místo a oslavy mohly propuknout ještě před koncem sezony.
„Tuhle rallye jsme prostě museli dovézt do cíle, což se povedlo,“ oddechl si mladý jezdec pro oficiální web šampionátu WRC a hned navázal: „Byl to náročný podnik, hlavně kvůli podmínkám, ale rychlost jsme ukazovali celou sezonu. Tady stačilo dojet. Být mistrem světa… je to neuvěřitelný pocit.“
Byla to zkouška psychické odolnosti, ba i zralosti, kterou by člověk u tak mladého závodníka možná nečekal. Místo dravého útoku na vítězství musel Fontana potlačit své instinkty a soustředit se na čistou stopu. „Někdy ztratíte koncentraci právě ve chvíli, kdy jedete pomalu,“ připustil Ital rizika taktické jízdy. „Soustředění jsme ale udrželi. Neudělali jsme žádnou chybu, neměli jsme žádnou krizovku. Byla to přesně taková rallye, jakou jsme potřebovali.“
Od snění k realitě
Cesta na vrchol přitom nebyla přímočará a zpočátku ani jeden z členů posádky na celkové prvenství nepomýšlel. Zlom nastal až v průběhu roku. Druhé místo na slavném Monte Carlu a další pódium ve Švédsku naznačily potenciál, pročež domácí vítězství na Sardinii definitivně změnilo jejich myšlení. Následné triumfy v Paraguayi a Chile jim pak vybudovaly takový náskok, že si mohli dovolit v Japonsku jet na jistotu.
„Zpočátku jsem na titul vůbec nepomýšlel,“ svěřil se upřímně pilot rodinného týmu HMI. „Ale po výsledcích v Monte Carlu, Švédsku a výhře na Sardinii nám začalo docházet, že by to mohlo klapnout. Myslím, že jsme letos odvedli úžasnou práci a jsem opravdu šťastný.“
Logistický oříšek a plány na reparát
Zajímavostí letošního tažení byla i spolupráce dvou stájí, kterou si vynutila logistika zámořských závodů. Zatímco v Evropě využíval Fontana zázemí rodinného týmu HMI, pro vzdálené destinace spojil síly s polským M-Sportem. „Máme vlastní tým HMI a disponujeme i auty. Na mimoevropské podniky, jako byla Paraguay, Chile a Japonsko, jsme ale využili vůz od M-Sportu. Saúdskou Arábii už pojedeme s naším autem,“ vysvětlil novopečený král kategorie WRC3.
Zdroj foto: Pixabay
