Dva jeho krajané už to dokázali, zatímco on stále vyhlíží ten slastný pocit na nejvyšším stupínku. Pedro Acosta sice prožívá jezdecky nejvyzrálejší období kariéry, avšak na první vítězství v MotoGP si musí počkat do své třetí sezóny. I když ho úspěchy soupeřů zpočátku mrzely, nyní s chladnou hlavou analyzuje, co musí KTM udělat, aby dohnala dominanci italských strojů.
Hořká pilulka a pohled na záda soupeřů
Sezóna 2025 přinesla svěží vítr v podobě nových vítězů, jenže jméno Acosta na tomto seznamu chybí. Zatímco nováček týmu Gresini Ducati Fermín Aldeguer slavil triumf v Indonésii a Raúl Fernandez na Aprilii ovládl Phillip Island, jejich krajan musel skousnout roli poraženého. Pro jezdce týmu Red Bull KTM, jenž má doma tituly z Moto3 i Moto2, to byla zkouška psychické odolnosti. Zpočátku se v něm mísila frustrace s odhodláním, leč postupem času našel vnitřní klid. „Je to tak, jak to je,“ pokrčil rameny nad faktem, že ostatní byli rychlejší, a dodal, že jeho cílem samozřejmě zůstává vyhrávat také.
Acosta měl k vítězství několikrát blízko. Vzpomeňme na těsný sprint v Portimau, kde mu na Alexe Marqueze chybělo titěrných 0,120 sekundy, nebo na druhá místa v Maďarsku a Malajsii. Právě tyto momenty mu ukazují, že vrchol je na dosah, ale stále mu kousek chybí.
Dospívání za řídítky v přímém přenosu
Pokud bychom hledali pozitiva, najdeme je v jeho konzistenci. Od závodu v Brně se Acosta změnil. Už to není ten divoký jezdec, který riskuje pád v každé zatáčce, nýbrž vyzrálý závodník sbírající umístění v top pětce. „Myslím, že jezdím ve svém nejlepším rozpoložení. Nedělám hloupé chyby a neztrácím koncentraci,“ pochvaloval si svůj progres a zdůraznil, že právě tato stálost výkonů je klíčem, který dříve postrádal.
Díky silné druhé polovině sezóny, v níž ho bodově předčil pouze Marco Bezzecchi, se dokázal vyškrábat ze třináctého místa až na konečnou čtvrtou příčku v šampionátu. Tím vyrovnal dosavadní maximum značky KTM v hodnocení jezdců.
Tlak na inženýry v oranžovém
Samotný jezdecký um však na Ducati a Aprilii nestačí. Acosta si moc dobře uvědomuje, kde má jeho stroj limity. „Potřebujeme něco, co nám dá trochu více výkonu. Víme, že Ducati je stále na špici a Aprilia je druhým nejlepším výrobcem,“ analyzoval rozložení sil v paddocku. Neopomněl zmínit ani Hondu, která se dere zpět nahoru.
Výzva pro továrnu je jasná – musí zabrat. Acosta cítí, že on sám je připraven. „Nechybí nám toho moc, ale teď je řada na továrně, aby zatlačila. Pro mě je to moment, kdy musím být precizní ve všem, co dělám,“ vysvětlil. Rok 2025 zakončil jako nejrychlejší jezdec na KTM během testů ve Valencii, což dává naději, že třetí sezóna bude konečně tou zlomovou. Zkušeností má nyní více než kdykoliv předtím, pročež věří, že se stal lepším chlapem i závodníkem.
Zdroj foto: Profimedia
