Lewis Hamilton touží po slávě ve Ferrari, ale jeho první sezóna je plná překážek. Sedminásobný šampion zůstává ve stínu Charlese Leclerca a pilotuje vůz, který ho neposlouchá. Přinese upgrade ve Spa kýžený obrat, nebo zůstane Hamilton uvězněný v červené pasti?
Hamiltonův italský sen v rozpadu
Když Lewis Hamilton usedl do kokpitu Ferrari, fanoušci očekávali ohňostroj. Místo toho dostali drama plné frustrace. V roce 2025 sedminásobný mistr světa stále čeká na své první pódium v Grand Prix, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc dominuje v poměru 9:2 v závodech a shromažďuje všechna čtyři pódia Ferrari.
„Lewisovo tempo letos není na úrovni, kterou jsme čekali,“ poznamenal bývalý šampion Jenson Button na oficiálním webu Formule 1. Co stojí za Hamiltonovým pomalým startem v Maranellu? Je to vůz, tým, nebo snad samotný Hamilton?
Překážky na italské půdě
Přechod z britského Mercedesu do italského Ferrari nebyl pro Hamiltona procházkou růžovým sadem. „Přestup do italského týmu je vždy složitý, zvlášť když váš kolega mluví jazykem týmu a je v něm hluboce zakořeněn,“ vysvětluje Button.
Leclerc je v Maranellu jako doma, zatímco Hamilton se stále snaží najít své místo. V Silverstone ukázal známky zlepšení, když skončil čtvrtý a v kvalifikaci měl tempo na potenciální pole position. „V Silverstone vypadal pohodlněji,“ poznamenal David Coulthard. Bylo to ale jen zábleskem, nebo prvním krokem k obratu?
Hamilton má v šampionátu jezdců 103 bodů, o 16 méně než Leclerc, ale v posledních závodech začíná ztrátu stahovat. Přesto je jeho bilance – žádné vítězství, žádné pole position, pouze sprintová výhra v Číně – pro šampiona jeho formátu zklamáním. Dokáže se prosadit v týmu, který má své vlastní zvyky a filozofii?
Nové odpružení: Naděje nebo chiméra?
Ferrari vsází na Velkou cenu Belgie ve Spa, kde plánuje nasadit klíčový upgrade zadního odpružení. Simulace slibují zisk jedné desetiny sekundy na kolo, což by mohlo zkrátit propast mezi Ferrari (222 bodů) a vedoucím McLarenem (460 bodů) v Poháru konstruktérů. Jenže testy zjevně neproběhly podle plánu. „Byl jsem překvapen výsledky testů,“ přiznal expert Gary Anderson. Leclerc rovněž nevyjádřil nadšení, což zvyšuje obavy, zda upgrade přinese kýžený efekt.
Navíc Ferrari trápí další potíže, například s energetickým managementem v kvalifikaci Q3, které nové odpružení neřeší. Tým pod vedením Freda Vasseura zůstává optimistický, ale Hamiltonova trpělivost je na zkoušku. Bude Spa zlomovým bodem, nebo jen další kapitolou frustrace?