Takhle špatně na tom Hamilton ještě nebyl, všímá si Button

Sdílet článek

Lewis Hamilton touží po slávě ve Ferrari, ale jeho první sezóna je plná překážek. Sedminásobný šampion zůstává ve stínu Charlese Leclerca a pilotuje vůz, který ho neposlouchá. Přinese upgrade ve Spa kýžený obrat, nebo zůstane Hamilton uvězněný v červené pasti?

Hamiltonův italský sen v rozpadu

Když Lewis Hamilton usedl do kokpitu Ferrari, fanoušci očekávali ohňostroj. Místo toho dostali drama plné frustrace. V roce 2025 sedminásobný mistr světa stále čeká na své první pódium v Grand Prix, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc dominuje v poměru 9:2 v závodech a shromažďuje všechna čtyři pódia Ferrari.

„Lewisovo tempo letos není na úrovni, kterou jsme čekali,“ poznamenal bývalý šampion Jenson Button na oficiálním webu Formule 1. Co stojí za Hamiltonovým pomalým startem v Maranellu? Je to vůz, tým, nebo snad samotný Hamilton?

Překážky na italské půdě

Přechod z britského Mercedesu do italského Ferrari nebyl pro Hamiltona procházkou růžovým sadem. „Přestup do italského týmu je vždy složitý, zvlášť když váš kolega mluví jazykem týmu a je v něm hluboce zakořeněn,“ vysvětluje Button.

Leclerc je v Maranellu jako doma, zatímco Hamilton se stále snaží najít své místo. V Silverstone ukázal známky zlepšení, když skončil čtvrtý a v kvalifikaci měl tempo na potenciální pole position. „V Silverstone vypadal pohodlněji,“ poznamenal David Coulthard. Bylo to ale jen zábleskem, nebo prvním krokem k obratu?

Hamilton má v šampionátu jezdců 103 bodů, o 16 méně než Leclerc, ale v posledních závodech začíná ztrátu stahovat. Přesto je jeho bilance – žádné vítězství, žádné pole position, pouze sprintová výhra v Číně – pro šampiona jeho formátu zklamáním. Dokáže se prosadit v týmu, který má své vlastní zvyky a filozofii?

Nové odpružení: Naděje nebo chiméra?

Ferrari vsází na Velkou cenu Belgie ve Spa, kde plánuje nasadit klíčový upgrade zadního odpružení. Simulace slibují zisk jedné desetiny sekundy na kolo, což by mohlo zkrátit propast mezi Ferrari (222 bodů) a vedoucím McLarenem (460 bodů) v Poháru konstruktérů. Jenže testy zjevně neproběhly podle plánu. „Byl jsem překvapen výsledky testů,“ přiznal expert Gary Anderson. Leclerc rovněž nevyjádřil nadšení, což zvyšuje obavy, zda upgrade přinese kýžený efekt.

Navíc Ferrari trápí další potíže, například s energetickým managementem v kvalifikaci Q3, které nové odpružení neřeší. Tým pod vedením Freda Vasseura zůstává optimistický, ale Hamiltonova trpělivost je na zkoušku. Bude Spa zlomovým bodem, nebo jen další kapitolou frustrace?

Doporučujeme

FOX kupuje třetinu IndyCar. Začíná nová kapitola amerického závodění

Změna nepřišla s řevem motorů, ale s tichým podpisem. FOX Corporation získala třetinu podílu v Penske Entertainment a tím i přímý vliv na sérii...

Fanoušci viní Red Bull ze sabotáže. Tsunodu prý zničilo pozdní volání do boxu

Yuki Tsunoda předvedl v Belgii skvělou kvalifikaci, kde se přiblížil Maxu Verstappenovi na necelé tři desetiny. Jenže nadějný výsledek rozmetala závodní strategie. Podle fanoušků...

Sto vítězství a pořád hladoví. JR Motorsports vstoupil do klubu nesmrtelných

JR Motorsports dosáhl historické mety. Sté vítězství v NASCAR Xfinity Series posunulo tým mezi elitu a potvrdilo, že úspěch se neměří jen rychlostí, ale...

Finské lesy křičí vzrušením. Tänak získal vedení ve tmě

Estonský jezdec Ott Tänak ovládl první etapu Rallye Finsko a naznačil, že letos bude chtít víc než jen umírněné body. V městské super-stage v...

Damon Hill: Hamilton má u Ferrari mimozemský problém, ještě se nezabydlel

Sedminásobný šampion si z Belgie odvezl body, ale žádné velké nadšení. Lewis Hamilton sice předvedl v závodě brilantní strategii, Damon Hill však upozorňuje, že...

Rutronik Racing sbírá pódia jako na běžícím pásu. GT série má nového lídra konzistence

V prostředí přehlceném marketingem a agresivními slogany si Rutronik Racing razí cestu poctivou prací a systematickým výkonem. V GT World Challenge Europe znovu vystoupali...

Hamiltonův víkend v mlze: Ferrari mu v Belgii přistřihlo křídla

Lewis Hamilton předvedl v Belgii brilantní stíhací jízdu, ale nakonec narazil na hranici, kterou neurčila trať, ale vlastní tým. Ferrari mu totiž nařídilo taktiku...

Z odepisovaného lídra zpět do hry. Vasseur zřejmě zůstává díky Leclercovi

Fred Vasseur měl být podle mnohých na odchodu z Ferrari. Ovšem Charles Leclerc na trati spustil lavinu změn a sérií pódiových umístění otočil nejen...

Alex Dunne se dotkl hvězd, pak mu je sebrali. Penalizace změnila vítěze i šampionát

Alex Dunne projel cílem jako vítěz, ale jeho radost trvala jen chvíli. Technická penalizace za chybu při startu ho připravila o triumf i klíčové...

Déšť, strategie, přesnost. McLaren se utrhl v čele šampionátu

Oscar Piastri potvrdil výjimečnou formu letošní sezony, když ovládl Velkou cenu Belgie. V dešti, na vlhké trati a s opozicí v zádech si připsal...

Spa jako jizva: Gasly závodil s obrazem smrti v hlavě

Pro diváky je Spa-Francorchamps trať rychlosti a prestiže. Pro Pierra Gaslyho je to místo, kde se zastavil čas. Každý návrat na toto okruhové monstrum...

Bestie se probouzí: Genesis spustil motor hypercaru GMR-001

Ticho v dílně přerušil hluboký zvuk. Genesis poprvé spustil motor GMR-001, prototypu hypercaru, se kterým chce zaútočit na WEC a legendární Le Mans. První...

Jimmie Johnson chválí Daniela Suareze, ale připouští, že pro něj není místo v týmu

NASCAR umí být krutý svět. I když si získáte respekt legendy, nemusí to znamenat volnou sedačku. Jimmie Johnson otevřeně řekl, že Daniela Suareze obdivuje,...

Komatsu promluvil bez příkras: Toto je největší slabina Haasu

Místo radosti z krásy strojů přivezl Goodwood tvrdé uvědomění. Šéf týmu Haas Ayao Komatsu na festivalu odhalil, co nejvíc trápí americkou stáj. A není...

Verstappen reaguje na šok z Red Bullu: Nový šéf, nová pravidla hry

Red Bull zažil zemětřesení. Christian Horner po dvaceti letech opustil místo šéfa týmu a na jeho místo nastoupil Lorenzo Mekies. Max Verstappen popsal, jak...