Max Verstappen tahá Red Bull na vlastních bedrech, ale ani jeho talent nestačí. Gary Anderson říká, že tým musí postavit „lidské“ auto, které zvládne víc než jen šampiona. Bez toho prý Max nejenže nezíská titul, ale Red Bull upadne do průměru.
Jeden Max nestačí. Red Bull potřebuje i druhé křídlo
Je to paradox. Max Verstappen má na kontě čtyři tituly a letos z vozu dostává víc, než by měl být kdokoliv schopen. Jenže i on naráží. V roce 2025 je Oscar Piastri suverénně v čele šampionátu a Red Bull je až čtvrtý v Poháru konstruktérů. Jednoduše řečeno – tým se z jednoho muže nedá postavit.
Gary Anderson, technický expert a bývalý inženýr F1, má jasno: „Verstappen může být nejlepší jezdec na světě, ale pokud je Red Bull jednoauto-v-týmu, nemají šanci na titul.“
RB21: Zbraň pro Maxe, past pro ostatní
RB21 je vůz, který Max dokáže ovládat na hranici fyziky. Jenže to samé nemohou říct jeho týmoví kolegové. Liam Lawson i Yuki Tsunoda s autem bojují. Tsunoda má na kontě pouhých 7 bodů. A Red Bull zaostává na McLaren o propastných 288 bodů.
„To není vina Maxe. To je vina filozofie auta. Postavili stroj jen pro jednoho člověka,“ řekl Anderson pro The Race. „Chcete titul? Musíte mít dvě funkční auta.“
Změna může přijít už ve Spa, kde se Red Bull chystá nasadit nové úpravy. Zásadní roli ale sehraje i změna vedení.
Horner končí, Mekies přichází. A Max chce změny
Christian Horner byl sesazen z pozice šéfa týmu a nahradil ho Laurent Mekies. Ten dobře zná prostředí Racing Bulls i samotného Tsunodu. Právě on by mohl Japonci pomoci najít ztracenou sebedůvěru, a tím zlepšit i celkové fungování týmu.
Fanoušci Red Bullu doufají, že Mekies konečně začne stavět tým s ohledem na víc jezdců. Nejen na Verstappena.
„Pokud bude Tsunoda rychlejší, Max bude mít víc dat, lepší reference a možná i větší klid v boji o titul,“ připomíná Anderson.
Verstappenovo trápení: když i šampiona bolí volant
Verstappen sice získal čtyři pole position a dvě vítězství, ale sám přiznává, že letošní auto je těžko ovladatelné. Frustrace roste. V zákulisí údajně tlačil na omezení pravomocí Hornera a žádal změny v technickém oddělení.
Jeho důvěra v tým je narušená. A pokud Red Bull nezmění přístup, může se stát, že nizozemský šampion se skutečně po sezóně zvedne a odejde.
Co dál? Rovnost, vývoj a naděje na sezonu 2026
Red Bull podle zákulisních informací diskutuje o tom, že pro rok 2026 vytvoří koncept „rovných aut“, tedy monopostů přizpůsobených oběma jezdcům. Pro Tsunodu by to byla poslední šance.„Není to o tom, koho viníme. Je to o probuzení celého týmu. Změna filozofie může udělat z Red Bullu znovu vítěze,“ uzavírá Gary Anderson.
Zdroj foto: Pixabay