Sedminásobný šampion si z Belgie odvezl body, ale žádné velké nadšení. Lewis Hamilton sice předvedl v závodě brilantní strategii, Damon Hill však upozorňuje, že se Brit stále hledá. V novém prostředí podle něj řeší technické i lidské výzvy, které se nedají překonat přes noc.
Když je tým nový, všechno je jinak
Lewis Hamilton si na belgickém okruhu prošel bolestivým víkendem. Po smyku ve Sprint kvalifikaci měl co dohánět, jenže v Q1 přišla další rána… vymazaný čas kvůli traťovým limitům. Startoval až z 18. místa. Přesto se díky chytré strategii v měnících se podmínkách počasí propracoval až na sedmou příčku.
Přes pokrok v závodě nebyl spokojený. A nebyl sám, kdo cítil, že Hamilton ve Ferrari zatím není ve své kůži. Mistr světa z roku 1996 Damon Hill se v podcastu BBC Chequered Flag zamyslel nad tím, proč tomu tak je.
Ferrari není Mercedes. A Hamilton musí přeprogramovat vlastní mozek
Podle Hilla se nedá čekat, že se i tak zkušený pilot okamžitě přizpůsobí novému prostředí: „Když deset let děláte věci jedním způsobem, mozek se tomu přizpůsobí. A najednou je všechno jinak – jiný volant, jiná logika brzd, jiné rozložení ovladačů, cizí jazyk kolem vás. To je mimozemské,“ vysvětlil obrazně Hill.
Hamilton podle něj čelí nejen technickým rozdílům, ale i zodpovědnosti: „Je mu přes čtyřicet, má za sebou titul za titulem, ale stále chce všem ukázat, že má na to. A když se mu kvalifikace nepovede, cítí tíhu celého týmu na bedrech.“
Nové díly nepřinesly revoluci. Hamilton sází na trpělivost
Před víkendem v Belgii Ferrari představilo další část balíčku vylepšení, tentokrát v oblasti zadního zavěšení. Šlo o pokračování změn, které začaly už při GP Rakouska, kde debutovala nová podlaha. V Maranellu si slibovali lepší stabilitu a ovladatelnost, Hamilton ale hned upozornil, že skutečný efekt se ukáže až v dalších závodech.
„Ještě nevíme, jak moc auto reaguje. Potřebujeme víc dat,“ řekl Hamilton na tiskové konferenci.
Podobně se vyjádřil i po závodě: „Bylo to lepší než v kvalifikaci, ale pořád je co zlepšovat. Jsem rád, že jsme to strategicky zvládli. Věřím, že v Budapešti se nám pojede líp.“
Ferrari v roce 2025 bez šance? V Maranellu už koukají dál
Ferrari zůstává v konstruktérském šampionátu druhé, ale bez jediného vítězství v hlavních závodech to na titul nevypadá. McLaren působí neotřesitelně, Mercedes stahuje manko a Red Bull přes vnitřní otřesy stále hrozí.
Pro Ferrari je klíčové, aby se nové díly osvědčily. Rok 2026 přinese revoluční změny v pravidlech a teprve tehdy se ukáže, jestli tým s Hamiltonem a Leclercem staví na pevných základech.
Zdroj foto: Pixabay