Damon Hill: Hamilton má u Ferrari mimozemský problém, ještě se nezabydlel

Sdílet článek

Sedminásobný šampion si z Belgie odvezl body, ale žádné velké nadšení. Lewis Hamilton sice předvedl v závodě brilantní strategii, Damon Hill však upozorňuje, že se Brit stále hledá. V novém prostředí podle něj řeší technické i lidské výzvy, které se nedají překonat přes noc.

Když je tým nový, všechno je jinak 

Lewis Hamilton si na belgickém okruhu prošel bolestivým víkendem. Po smyku ve Sprint kvalifikaci měl co dohánět, jenže v Q1 přišla další rána… vymazaný čas kvůli traťovým limitům. Startoval až z 18. místa. Přesto se díky chytré strategii v měnících se podmínkách počasí propracoval až na sedmou příčku.

Přes pokrok v závodě nebyl spokojený. A nebyl sám, kdo cítil, že Hamilton ve Ferrari zatím není ve své kůži. Mistr světa z roku 1996 Damon Hill se v podcastu BBC Chequered Flag zamyslel nad tím, proč tomu tak je.

Ferrari není Mercedes. A Hamilton musí přeprogramovat vlastní mozek

Podle Hilla se nedá čekat, že se i tak zkušený pilot okamžitě přizpůsobí novému prostředí: „Když deset let děláte věci jedním způsobem, mozek se tomu přizpůsobí. A najednou je všechno jinak – jiný volant, jiná logika brzd, jiné rozložení ovladačů, cizí jazyk kolem vás. To je mimozemské,“ vysvětlil obrazně Hill.

Hamilton podle něj čelí nejen technickým rozdílům, ale i zodpovědnosti: „Je mu přes čtyřicet, má za sebou titul za titulem, ale stále chce všem ukázat, že má na to. A když se mu kvalifikace nepovede, cítí tíhu celého týmu na bedrech.“

Nové díly nepřinesly revoluci. Hamilton sází na trpělivost

Před víkendem v Belgii Ferrari představilo další část balíčku vylepšení, tentokrát v oblasti zadního zavěšení. Šlo o pokračování změn, které začaly už při GP Rakouska, kde debutovala nová podlaha. V Maranellu si slibovali lepší stabilitu a ovladatelnost, Hamilton ale hned upozornil, že skutečný efekt se ukáže až v dalších závodech.

„Ještě nevíme, jak moc auto reaguje. Potřebujeme víc dat,“ řekl Hamilton na tiskové konferenci.

Podobně se vyjádřil i po závodě: „Bylo to lepší než v kvalifikaci, ale pořád je co zlepšovat. Jsem rád, že jsme to strategicky zvládli. Věřím, že v Budapešti se nám pojede líp.“

Ferrari v roce 2025 bez šance? V Maranellu už koukají dál

Ferrari zůstává v konstruktérském šampionátu druhé, ale bez jediného vítězství v hlavních závodech to na titul nevypadá. McLaren působí neotřesitelně, Mercedes stahuje manko a Red Bull přes vnitřní otřesy stále hrozí.

Pro Ferrari je klíčové, aby se nové díly osvědčily. Rok 2026 přinese revoluční změny v pravidlech a teprve tehdy se ukáže, jestli tým s Hamiltonem a Leclercem staví na pevných základech.

Zdroj foto: Pixabay

Doporučujeme

FOX kupuje třetinu IndyCar. Začíná nová kapitola amerického závodění

Změna nepřišla s řevem motorů, ale s tichým podpisem. FOX Corporation získala třetinu podílu v Penske Entertainment a tím i přímý vliv na sérii...

Fanoušci viní Red Bull ze sabotáže. Tsunodu prý zničilo pozdní volání do boxu

Yuki Tsunoda předvedl v Belgii skvělou kvalifikaci, kde se přiblížil Maxu Verstappenovi na necelé tři desetiny. Jenže nadějný výsledek rozmetala závodní strategie. Podle fanoušků...

Sto vítězství a pořád hladoví. JR Motorsports vstoupil do klubu nesmrtelných

JR Motorsports dosáhl historické mety. Sté vítězství v NASCAR Xfinity Series posunulo tým mezi elitu a potvrdilo, že úspěch se neměří jen rychlostí, ale...

Finské lesy křičí vzrušením. Tänak získal vedení ve tmě

Estonský jezdec Ott Tänak ovládl první etapu Rallye Finsko a naznačil, že letos bude chtít víc než jen umírněné body. V městské super-stage v...

Rutronik Racing sbírá pódia jako na běžícím pásu. GT série má nového lídra konzistence

V prostředí přehlceném marketingem a agresivními slogany si Rutronik Racing razí cestu poctivou prací a systematickým výkonem. V GT World Challenge Europe znovu vystoupali...

Hamiltonův víkend v mlze: Ferrari mu v Belgii přistřihlo křídla

Lewis Hamilton předvedl v Belgii brilantní stíhací jízdu, ale nakonec narazil na hranici, kterou neurčila trať, ale vlastní tým. Ferrari mu totiž nařídilo taktiku...

Z odepisovaného lídra zpět do hry. Vasseur zřejmě zůstává díky Leclercovi

Fred Vasseur měl být podle mnohých na odchodu z Ferrari. Ovšem Charles Leclerc na trati spustil lavinu změn a sérií pódiových umístění otočil nejen...

Alex Dunne se dotkl hvězd, pak mu je sebrali. Penalizace změnila vítěze i šampionát

Alex Dunne projel cílem jako vítěz, ale jeho radost trvala jen chvíli. Technická penalizace za chybu při startu ho připravila o triumf i klíčové...

Déšť, strategie, přesnost. McLaren se utrhl v čele šampionátu

Oscar Piastri potvrdil výjimečnou formu letošní sezony, když ovládl Velkou cenu Belgie. V dešti, na vlhké trati a s opozicí v zádech si připsal...

Spa jako jizva: Gasly závodil s obrazem smrti v hlavě

Pro diváky je Spa-Francorchamps trať rychlosti a prestiže. Pro Pierra Gaslyho je to místo, kde se zastavil čas. Každý návrat na toto okruhové monstrum...

Bestie se probouzí: Genesis spustil motor hypercaru GMR-001

Ticho v dílně přerušil hluboký zvuk. Genesis poprvé spustil motor GMR-001, prototypu hypercaru, se kterým chce zaútočit na WEC a legendární Le Mans. První...

Jimmie Johnson chválí Daniela Suareze, ale připouští, že pro něj není místo v týmu

NASCAR umí být krutý svět. I když si získáte respekt legendy, nemusí to znamenat volnou sedačku. Jimmie Johnson otevřeně řekl, že Daniela Suareze obdivuje,...

Komatsu promluvil bez příkras: Toto je největší slabina Haasu

Místo radosti z krásy strojů přivezl Goodwood tvrdé uvědomění. Šéf týmu Haas Ayao Komatsu na festivalu odhalil, co nejvíc trápí americkou stáj. A není...

Verstappen reaguje na šok z Red Bullu: Nový šéf, nová pravidla hry

Red Bull zažil zemětřesení. Christian Horner po dvaceti letech opustil místo šéfa týmu a na jeho místo nastoupil Lorenzo Mekies. Max Verstappen popsal, jak...

Alonso může být králem nové éry. Albon věří v jeho výjimečnost

Rok 2026 bude pro Formuli 1 revolucí. Nová éra motorů, nový způsob jízdy, nová pravidla. Všichni mluví o změně. A někteří už tuší, kdo...