Fanoušci viní Red Bull ze sabotáže. Tsunodu prý zničilo pozdní volání do boxu

Sdílet článek

Yuki Tsunoda předvedl v Belgii skvělou kvalifikaci, kde se přiblížil Maxu Verstappenovi na necelé tři desetiny. Jenže nadějný výsledek rozmetala závodní strategie. Podle fanoušků Red Bull zvolil příliš pozdní zastávku v boxech, a právě kvůli tomu měl Tsunoda zkažený závod. V komentářích to vřelo.

Když záblesk naděje vystřídá frustrace

Pro Yukiho Tsunodu měl být víkend v belgickém Spa přelomový. Poprvé se v dresu Red Bullu dostal do Q3 a konečně stáhl rozdíl na Verstappena na přijatelnou úroveň. Po několika obtížných závodech to vypadalo, že japonský talent má nakročeno k bodovanému výsledku, který by mohl utlumit kritiku na jeho adresu.

Za tímto zlepšením stála i nová technika. Šéf týmu Laurent Mekies přiznal, že Red Bull uvolnil zásobu dílů, které byly původně určeny pro Verstappena. Tsunodův vůz se tak přiblížil tomu, co tým běžně nasazuje u lídra šampionátu. Jenže to, co začalo nadějně, skončilo fiaskem.

Když box přijde pozdě: „Ztratil pět míst kvůli vašemu váhání“

Fanoušci si svou nespokojenost nenechali pro sebe. V diskusích na síti X (dříve Twitter) zazněla ostrá kritika. „Yuki ztratil pět míst, protože jste se neuměli rozhodnout,“ napsal jeden. Jiný dodal: „Volali ho do boxu o kolo později. Děkujeme za zničený závod.“

Mekies chybu přiznal: „Zavolali jsme ho příliš pozdě, je to naše vina,“ uvedl po závodě pro F1 TV. Ale to fanoušky příliš neuklidnilo. Jeden z nich ironicky napsal: „Jak je možné, že inženýr odpovídá na box až 15 sekund poté, co už je jezdec dávno u Eau Rouge?“

Nechyběla ani obvinění ze sabotáže. „Díky za sabotáž, moc si toho vážíme.“ A další komentář shrnul náladu v komunitě: „Ztratit pět sekund na trati kvůli nerozhodnosti? Proč jste tak pomalí?“

Tsunoda vs. Verstappen: čísla mluví jasně, ale blíží se

Kromě frustrace ale víkend přinesl i pozitivní záblesky. Tsunoda se vůbec poprvé s Red Bullem dostal do Q3 a v kvalifikaci stáhl ztrátu na Verstappena pod čtyři desetiny sekundy. To je významné zlepšení, vzhledem k tomu, že ještě na Silverstone činil rozdíl přes půl sekundy.

Z hlediska vývoje výkonu je to jasný krok vpřed. Fanoušci tak sice kritizují strategii, ale zároveň vnímají, že se Tsunoda začíná prosazovat. 

Zdroj foto: Pixabay

Doporučujeme

FOX kupuje třetinu IndyCar. Začíná nová kapitola amerického závodění

Změna nepřišla s řevem motorů, ale s tichým podpisem. FOX Corporation získala třetinu podílu v Penske Entertainment a tím i přímý vliv na sérii...

Sto vítězství a pořád hladoví. JR Motorsports vstoupil do klubu nesmrtelných

JR Motorsports dosáhl historické mety. Sté vítězství v NASCAR Xfinity Series posunulo tým mezi elitu a potvrdilo, že úspěch se neměří jen rychlostí, ale...

Finské lesy křičí vzrušením. Tänak získal vedení ve tmě

Estonský jezdec Ott Tänak ovládl první etapu Rallye Finsko a naznačil, že letos bude chtít víc než jen umírněné body. V městské super-stage v...

Damon Hill: Hamilton má u Ferrari mimozemský problém, ještě se nezabydlel

Sedminásobný šampion si z Belgie odvezl body, ale žádné velké nadšení. Lewis Hamilton sice předvedl v závodě brilantní strategii, Damon Hill však upozorňuje, že...

Rutronik Racing sbírá pódia jako na běžícím pásu. GT série má nového lídra konzistence

V prostředí přehlceném marketingem a agresivními slogany si Rutronik Racing razí cestu poctivou prací a systematickým výkonem. V GT World Challenge Europe znovu vystoupali...

Hamiltonův víkend v mlze: Ferrari mu v Belgii přistřihlo křídla

Lewis Hamilton předvedl v Belgii brilantní stíhací jízdu, ale nakonec narazil na hranici, kterou neurčila trať, ale vlastní tým. Ferrari mu totiž nařídilo taktiku...

Z odepisovaného lídra zpět do hry. Vasseur zřejmě zůstává díky Leclercovi

Fred Vasseur měl být podle mnohých na odchodu z Ferrari. Ovšem Charles Leclerc na trati spustil lavinu změn a sérií pódiových umístění otočil nejen...

Alex Dunne se dotkl hvězd, pak mu je sebrali. Penalizace změnila vítěze i šampionát

Alex Dunne projel cílem jako vítěz, ale jeho radost trvala jen chvíli. Technická penalizace za chybu při startu ho připravila o triumf i klíčové...

Déšť, strategie, přesnost. McLaren se utrhl v čele šampionátu

Oscar Piastri potvrdil výjimečnou formu letošní sezony, když ovládl Velkou cenu Belgie. V dešti, na vlhké trati a s opozicí v zádech si připsal...

Spa jako jizva: Gasly závodil s obrazem smrti v hlavě

Pro diváky je Spa-Francorchamps trať rychlosti a prestiže. Pro Pierra Gaslyho je to místo, kde se zastavil čas. Každý návrat na toto okruhové monstrum...

Bestie se probouzí: Genesis spustil motor hypercaru GMR-001

Ticho v dílně přerušil hluboký zvuk. Genesis poprvé spustil motor GMR-001, prototypu hypercaru, se kterým chce zaútočit na WEC a legendární Le Mans. První...

Jimmie Johnson chválí Daniela Suareze, ale připouští, že pro něj není místo v týmu

NASCAR umí být krutý svět. I když si získáte respekt legendy, nemusí to znamenat volnou sedačku. Jimmie Johnson otevřeně řekl, že Daniela Suareze obdivuje,...

Komatsu promluvil bez příkras: Toto je největší slabina Haasu

Místo radosti z krásy strojů přivezl Goodwood tvrdé uvědomění. Šéf týmu Haas Ayao Komatsu na festivalu odhalil, co nejvíc trápí americkou stáj. A není...

Verstappen reaguje na šok z Red Bullu: Nový šéf, nová pravidla hry

Red Bull zažil zemětřesení. Christian Horner po dvaceti letech opustil místo šéfa týmu a na jeho místo nastoupil Lorenzo Mekies. Max Verstappen popsal, jak...

Alonso může být králem nové éry. Albon věří v jeho výjimečnost

Rok 2026 bude pro Formuli 1 revolucí. Nová éra motorů, nový způsob jízdy, nová pravidla. Všichni mluví o změně. A někteří už tuší, kdo...