Max Verstappen vyhrál sprint v Belgii, Yuki Tsunoda zajel životní kvalifikaci. Na tribunách jásali fanoušci Red Bullu, v kancelářích se ale dál řeší dědictví Christiana Hornera. Bývalý šéf údajně stopl dohodu s Porsche a tlačil vlastní motorové oddělení. Rozhodnutí, které může rozhodnout o síle týmu v sezoně 2026.
Když se mění šéf, ale ne stíny jeho rozhodnutí
Christian Horner nebyl ve Spa. Red Bull přesto fungoval. Laurent Mekies zvládl pozornost médií a operativu víkendu, Tsunoda pochválil jeho přístup, Verstappen dodal vítězství ve sprintu. Jenže za kulisami stále rezonuje otázka, co všechno po Hornerovi zůstalo.
Novinář Craig Slater připomněl, že Horner se postavil proti partnerství s Porsche, které si přáli rakouští manažeři. „Odmítl spojení s Porsche, i když vedení v Rakousku po něm toužilo,“ shrnul Slater. Vznikl tak Red Bull Powertrains, projekt, který má ve spolupráci s Fordem dodat motor pro novou éru v roce 2026.
Porsche versus Powertrains: ideologie, ego, strategie
Proč Porsche ne? Podle zákulisních informací chtěl Horner plnou kontrolu. Red Bull si vybudoval komplex v Milton Keynes, kde zaměstnal bývalé experty z Mercedesu. Staví tým od nuly, což dodává svobodu, ale bere jistotu.
Porsche by přineslo historii, infrastrukturu a know-how. Red Bull Powertrains přináší nezávislost. Pokud se motor povede, Horner bude zpětně vypadat jako vizionář. Pokud ne, kritici mu připomenou, že odmítl luxusní hotové řešení a zvolil risk.
2026 jako rok pravdy
Nový technický řád klade důraz na hybridní část pohonné jednotky. Elektřina dostane větší prostor, software bude mít stejný význam jako spalovací část. Mercedes a Ferrari mají dekády zkušeností, Audi a Honda pracují s existující strukturou. Red Bull teprve ukáže, zda dokáže motor nejen navrhnout, ale i spolehlivě provozovat.Martin Brundle po návštěvě továrny Powertrains chválil zázemí. „Vypadá to působivě,“ řekl v televizi. Působivost ale negarantuje rychlost. A to ví každý, kdo pamatuje rok 2014, kdy změna pravidel převrátila šampionát vzhůru nohama.
Zdroj foto: Pixabay