Ai Ogura: Rychlost není všechno, když ti motorka přestane rozumět

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Začalo to snem, pokračuje to bojem. Ai Ogura vstoupil do MotoGP s výbuchem talentu, ale jeho první sezona u Trackhouse zatím připomíná spíš drsné učení než euforii vítěze Moto2.

Rychlý start, pak náraz do reality

Zprvu to vypadalo jako pohádka. Japonec Ai Ogura se posadil na satelitní aprilii v barvách Trackhouse a bez váhání vystřihl páté místo na thajském okruhu. Následovaly další tři top desítky během úvodních šesti závodů. Pak se ale křivka růstu zastavila. Výsledky začaly chladnout a forma, kterou Ogura budoval, najednou ztratila pevný tvar.

Zlom přišel po Velké ceně Francie. Jediný další průnik do první desítky byl ten poslední a poté se přidalo i zranění z britského Silverstonu. Kvůli tomu Ogura vynechal dvě kola šampionátu a návrat do rytmu se stal o to těžším. Přesto si nehraje na oběť.

„Nebyl tam žádný světlý bod, jen výzvy,“ prohlásil bez obalu pro japonský server Autosport Web při předávání domácí sportovní ceny.

Když motorka začne odmlouvat

Zkušenost je pro Oguru klíčem. Čím víc motorku poznával, tím víc si všímal jejích omezení i vlastních chyb. To, co na začátku fungovalo díky syrovému instinktu a bezhlavému odhodlání, se později ukázalo jako krátkodobý nástroj. Pochopit skutečný potenciál stroje totiž znamená naučit se vnímat i jeho nedostatky.

„Na začátku sezony jsem motorku ještě úplně nechápal, což mi paradoxně pomáhalo. Jel jsem naplno a nepřemýšlel. Jakmile jsem ji začal chápat víc, objevily se věci, které bych radši neviděl,“ přiznal jezdec.

Výsledky sice polevily, ale Japoncovo přesvědčení zůstalo pevné: každý pád i každá špatná zatáčka jsou součástí cesty vzhůru.

Ticho z boxů je někdy největší podpora

Když se nedaří, bývá tlak zevnitř týmu to poslední, co jezdec potřebuje. Ogura má ale štěstí. Trackhouse, a především zkušený šéf Davide Brivio, mu dopřávají prostor. Místo výčitek zaznívá trpělivost.

„Brivio mi řekl, ať letos výsledky neřeším. Důležité je, abych necítil tlak a mohl jet naplno, jak nejlépe dovedu,“ prozradil jezdec.

Tato důvěra mu umožňuje jít na maximum, i když to v číslech zatím není vidět. V průběžném pořadí drží 16. místo se ziskem 51 bodů, zatímco vedoucí nováček Fermin Aldeguer má o 46 víc. Rakouský víkend ale může leccos změnit.

Zdroj foto: Pixabay

Reklama

Doporučujeme

Dvojitý pád, nulové body. Bezzecchi na Aprilii prožil nejhorší víkend sezony

Marco Bezzecchi čekal v Barceloně pokračování své úspěšné série, místo toho ale odjížděl z Katalánska bez bodu a s pocitem křivdy. Nejprve skončil na...

Odvážný útok se změnil v pád formy. Mariniho stíhací jízda skončila fiaskem

Italský jezdec Luca Marini se v Barceloně pustil do odvážného stíhání Pedra Acosty. Jenže pokus o průlom skončil opačně, než si představoval. Vyčerpal zadní...

Caterham opět cílí na F1. V roce 2027 možná uvidíme návrat největšího smolaře

Caterham byl ve Formuli 1 smolařem, který kromě zadlužení nic nedokázal. Přesto se teď objevuje odvážný plán na jeho návrat v roce 2027, za...

Sprint MotoGP přinesl drama: Aldeguer srazil Bezzecchiho, trest je na světě

Katalánský sprint MotoGP se změnil v drama, když se Fermin Aldeguer pokusil o riskantní manévr a smetl Marca Bezzecchiho. Ital nakonec vyvázl jen s...

Frustrovaný Bagnaia se trápí. „Nevím, co dělat jinak,“ přiznal po fiasku

Dvojnásobný mistr světa MotoGP Pecco Bagnaia prožívá v Barceloně jednu z nejhorších krizí své kariéry. Po pátečním tréninku skončil až na 21. místě a...

Verstappen triumfoval v Monze. McLaren poprvé zpomalil, Ferrari bez pódia 

Max Verstappen potvrdil svou rychlost a po skvělém výkonu z pole position ovládl Grand Prix v Monze. McLaren tentokrát musel ustoupit, i když jeho...

Dramatická kolize v Barceloně. Salače přejela vlastní motorka

Český jezdec Filip Salač prožil v Katalánsku jeden z nejděsivějších momentů své kariéry. Po kolizi s domácím soupeřem ho přejela vlastní motorka a musel...

„Nejupřímnější a nejzábavnější Fin.“ Hamilton reaguje na Bottasův comeback

Lewis Hamilton přivítal zprávu, že jeho bývalý týmový kolega Valtteri Bottas se v roce 2026 vrátí do Formule 1 v barvách Cadillacu. Podle sedminásobného...

Trhliny v brnění šampiona. Marquez na svém neoblíbeném okruhu hledá rychlost

Dominantní lídr šampionátu Marc Marquez sice zakončil páteční tréninky v Barceloně na solidním čtvrtém místě, přesto volí nečekaně skromná slova. Přiznává, že na jednom...

Rudí býci zabouchli dveře před nosem. Slavný šampion má smůlu

Čtyři tituly v IndyCar za pět let a dveře do Formule 1 přesto zůstávají zavřené. Španělský fenomén Alex Palou sleduje, jak se jeho sen...

Konec spekulací. Franco Morbidelli zůstává v Rossiho království

Měsíce spekulací jsou u konce. Franco Morbidelli umlčel pochybovače a prodloužil smlouvu s týmem VR46. Hvězdný prach jménem Acosta Ještě během léta to vypadalo, že dny...

Bedny nestačí. Staněk odmítá další sezonu ve F2 a míří k elitě

Český závodník Roman Staněk září ve Formuli 2, ale další sezonu už v této sérii jezdit nechce. Jednadvacetiletý pilot otevřeně přiznal, že jeho cílem...

Tohle se zapíše do historie! Brněnská stáj ukázala favoritům záda

Startovali jako outsideři na divokou kartu a s technikou bojovali do poslední chvíle. Přesto brněnská stáj Mičánek Motorsport na Nürburgringu umlčela favority a senzačně...

Křehký návrat domů. Pro Viñalese nebude v Katalánsku soupeřem čas, ale bolest

Bolestivé zranění, šestnáctitýdenní prognóza a neúspěšný pokus o návrat. Přesto se Maverick Viñales nevzdává a o tomto víkendu se na domácí půdě v Katalánsku...

Nekompromisní Red Bull opět vymění jezdce. Verstappen se dočká nového parťáka

Budoucnost japonského pilota Yukiho Tsunody se ve Formuli 1 zásadně mění. Red Bull podle informací německého deníku Bild rozhodl, že s ním neprodlouží smlouvu....
Reklama