Jeho kritika byla zpočátku vnímána jako stesky nespokojeného jezdce. Nyní se ale zdá, že měl Lewis Hamilton celou dobu pravdu. Bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya tvrdí, že Ferrari konečně začíná chápat, že jejich vůz má fundamentální problémy.
Druhé místo, které klame
Na papíře to nevypadá tak zle. Ferrari je v polovině sezony na druhém místě v Poháru konstruktérů. Realita je ale mnohem drsnější. Italská stáj stále čeká na první vítězství a na vedoucí McLaren ztrácí téměř 300 bodů. Jejich pozice je spíše výsledkem nevyrovnanosti Mercedesu a Red Bullu než vlastní síly.
Veškerá pódiová umístění navíc zajistil Charles Leclerc, zatímco sedminásobný šampion Lewis Hamilton se ve své první sezóně v červeném stále trápí. Jeho frustrace vyvrcholila o víkendu v Maďarsku, kde se po zpackané kvalifikaci dožadoval vlastní výměny.
Hlas volajícího na poušti
Hamilton se ale nesnaží jen stěžovat. Aktivně se snaží týmu pomoci. Podle zákulisních informací sepsal pro vedení v Maranellu několik detailních dokumentů, ve kterých analyzuje nejen problémy vozu SF-25, ale i fungování celého týmu a navrhuje možná řešení. Jeho snaha ale dosud narážela na tradiční uzavřenost italské stáje. Nyní však jeho slovům dává za pravdu hlas zvenčí.
Diagnóza zvenčí: „Základ není dobrý“
Bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya v rozhovoru pro AS Colombia potvrdil, že problém není v Hamiltonovi, ale v samotném konceptu vozu.
„Hamilton strávil celou kariéru v autech s jistým charakterem a Ferrari je úplně jiné,“ analyzoval Montoya. „Je nepředvídatelné, složitě se řídí. Ten základ prostě není dobrý.“
Podle Kolumbijce se Ferrari snaží vylepšovat něco, co je od základu špatně. Jediným řešením je podle něj přiznat si chybu a udělat krok zpět. „Snaží se, to ano, ale to, co dělají, pro ně fungovat nebude,“ dodal. „Musí udělat krok zpět a přiznat si, že současný koncept je slepá ulička.“
Klíčové body první poloviny sezóny Ferrari:
- Druhé místo v Poháru konstruktérů se 260 body, ale bez jediného vítězství.
- Všechny pódiové úspěchy zajistil Charles Leclerc.
- Hamilton je stále bez pódia a v Maďarsku prožil víkend hrůzy.
- McLaren vede šampionát s 559 body.
- Montoya varuje, že základ vozu SF-25 je špatný a vyžaduje zásadní změny.
Ferrari tak stojí na křižovatce. Buď bude dál ignorovat varovné signály a riskovat, že se před něj dostanou další týmy, nebo konečně vyslyší hlasy, které volají po radikální změně. A zdá se, že hlas Lewise Hamiltona je jedním z těch nejdůležitějších.