Pedro Acosta zvolil v Katalánsku odvážnou strategii. Jako jediný na startu nasadil měkkou zadní pneumatiku, zatímco všichni soupeři sáhli po střední směsi. Risk mu přinesl rychlý začátek, ale v druhé polovině závodu se změnil v boj o přežití.
Hazard s pneumatikami
Na trati v Barceloně se obvykle vyplácí sázet na odolnější střední směs, protože povrch je pro zadní pneumatiky velmi náročný. Acosta se však necítil komfortně už během tréninků, a proto zvolil jinou cestu. „Na střední gumě jsem se necítil dobře ani v pátek, ani v neděli ráno. Proto jsem šel do měkké. Jenže po desátém kole bylo hotovo a už jsem jen trpěl,“ vysvětlil pro MotoGP.com.
Úvod závodu přitom vypadal slibně. Jednadvacetiletý Španěl se držel v první čtyřce a krátce jezdil i na třetím místě. Postupně jej však začali soupeři předjíždět a tempo klesalo. Nakonec bral čtvrtou pozici, což zopakoval i ze sprintu.
Dvojí čtvrté místo jako útěcha
Acosta ví, že v boji o titul mu podobné experimenty mohou uškodit, přesto se snaží brát věci pozitivně. „Musíme být spokojení. Dvě čtvrtá místa za víkend jsou dobrý výsledek. Snažíme se být stabilně v první pětce, to je náš cíl,“ poznamenal.
Připomněl i úspěch z Balaton Parku, kde podobná strategie vyšla a díky měkké gumě dokázal vystoupat ze sedmého na druhé místo. Tentokrát se ale odvážný tah obrátil proti němu.
Výhled na Misano
I přes nepříjemný konec závodu se Acosta drží v elitní pětce šampionátu a ztrácí jen čtrnáct bodů na čtvrtého Marca Bezzecchiho, který v Barceloně vypadl dvakrát. Výkony KTM navíc naznačují vzestup celé značky. Díky výsledkům Acosty a Eney Bastianiniho se rakouský tým přiblížil Aprilia Racing na rozdíl dvou bodů v poháru konstruktérů.
Acosta uzavřel víkend s vědomím, že další prověrka přijde brzy. „Uvidíme, co nám připraví Misano,“ dodal.
Zdroj foto: Pixabay