Tým Toyoty odhalil, jaká monstrózní logistická operace je nutná k přesunu celého kolosu na další podnik v Chile, jenž je vzdálený tisíce kilometrů.
Měsíce plánování, dva druhy dopravy
Letošní kalendář mistrovství světa v rallye přichystal pro týmy extrémní výzvu, a tou jsou dva po sobě jdoucí podniky v Jižní Americe oddělené pouhým týdnem. Jak se takový přesun zvládá? Tovární tým Toyota Gazoo Racing nechal nahlédnout pod pokličku své operace, která začíná měsíce před samotným závodem.
Celý proces, který logisticky zajišťuje partner týmu DHL, vyžaduje kombinaci námořní a letecké dopravy.
- Námořní doprava: Devět kontejnerů, které vypluly na cestu už 13. června, vezou pět průzkumných vozů, kuchyni, dílny a náhradní díly.
- Letecká doprava: Patnáct leteckých kontejnerů s tím nejcennějším, tedy samotnými závodními speciály, odstartovalo 14. srpna.
Tři dny na stavbu, jeden na demolici
Po příjezdu do paraguayského servisního parku v Encarnaciónu začíná další fáze. Desetičlenný tým má pouhé tři dny na to, aby z kontejnerů postavil plně funkční operační základnu. Ta zahrnuje stany pro pět vozů GR Yaris Rally1, zázemí pro hosty i kanceláře pro personál. Po skončení rally a oslavách 102. vítězství Toyoty v historii WRC trvá rozebrání celého dočasného městečka jediný den. Tím ale práce ani zdaleka nekončí.
Hrdinská práce v boxech
Než se vozy mohou vydat na cestu do Chile, musí projít kompletní repasí a přípravou na zcela odlišné podmínky. Vše se odehrává ještě v Paraguayi a jde o neuvěřitelně intenzivní proces, který zabere tři dny. Armáda složená z 25 techniků, sedmi specialistů, tří inženýrů a čtyř koordinátorů rozebere všech pět vozů do posledního šroubku.
Během repase se mění hlavní panely karoserie, demontuje a znovu skládá se motor i převodovka. Vše se odehrává s pomocí 25 sad nářadí a 12 zvedáků.
Stěhování napříč kontinentem
Jakmile je tato herkulovská práce dokončena, celý kolos se opět zabalí a vydá se na 2 400 kilometrů dlouhou cestu po silnici do chilského města Concepción. Po příjezdu se celý proces stavby servisního parku zopakuje, aby bylo vše připraveno na dalších 16 rychlostních zkoušek.
Práce týmu WRC je tak nekončícím závodem, který se neodehrává jen na trati. Až se vozy Toyoty postaví na start v Chile, bude to vesměs nejen výsledek jezdeckého umění, nýbrž i dokonalé souhry desítek lidí.
Zdroj foto: Pixabay