Christian Danner zkritizoval rozhodnutí Lewise Hamiltona dokončit Velkou cenu Singapuru s porouchanými brzdami. Podle něj se jednalo o mimořádně nebezpečný manévr, za nějž měl být britský jezdec okamžitě stažen ze závodu.
Jiskry v singapurské noci
Závěr Velké ceny Singapuru se pro Lewise Hamiltona proměnil v boj o přežití. Tři kola před cílem mu selhala levá přední brzda, z níž začaly létat jiskry. Sedminásobný šampion ztratil během pár okamžiků desítky vteřin a v zoufalé snaze udržet za sebou Fernanda Alonsa opakovaně vyjížděl mimo trať.
„Byl jsem zděšený“
Právě jeho rozhodnutí pokračovat v závodě s poškozeným vozem šokovalo experta Christiana Dannera. Ten se plně ztotožnil s Alonsem, jenž si do vysílačky stěžoval, že Hamiltonova jízda je nebezpečná.
„Nemůžete tvrdit, že je bezpečné jezdit po okruhu s autem, které má jen tři brzdové kotouče,“ sdělil Danner pro Motorsport-Magazin. „Za normálních okolností musíte v takové situaci okamžitě zastavit, i kdyby zbývalo jen jedno kolo. Musím říct, že jsem byl zděšený.“
„Brzdy prostě odešly“
Sám Hamilton však situaci po závodě zlehčoval. Ačkoli byl za své manévry penalizován a propadl se na osmé místo, tvrdil, že měl situaci pod kontrolou.
„Dojížděl jsem Kimiho, a pak brzdy prostě odešly,“ svěřil se Lewis pro Sky Sports. „Musel jsem zpomalit, abych je ochladil. Když vychladly, trochu se vrátily, ale už nebyly stoprocentní.“
Daň za aerodynamiku?
Podle dostupných informací stála za selháním brzd strategie Ferrari. Tým z Maranella se údajně v letošní sezoně snaží používat menší brzdové kotouče, aby snížil aerodynamický odpor. V extrémním horku a vlhkosti singapurského závodu se však tento materiál přehřál a selhal.
Zdroj foto: Pixabay
