„Jsem naštvaný, protože jsme ztratili další šanci na pódium,“ okomentoval svůj pád ve Velké ceně Indonésie jezdec Hondy Joan Mir. Podle něj stála za nehodou technická potíž s pneumatikou, jež učinila jeho motocykl v úvodních kolech „neřiditelným“.
„Motorka byla neřiditelná“
Když jeho týmový kolega Luca Marini bojoval o stupně vítězů, sám Joan Mir skončil závod v Indonésii již ve druhém kole. Po pádu v šestnácté zatáčce musel ze slibně rozjetého víkendu odstoupit.
„Musíme pochopit, co se stalo se střední zadní pneumatikou, jelikož v prvních dvou kolech byla motorka neřiditelná,“ pronesl Mir zpětně na tiskové konferenci. „Bylo naprosto nemožné dostat ji na provozní teplotu.“
„Něco jsme technicky přehlédli“
Španělský jezdec zdůraznil, že nešlo o jezdeckou chybu způsobenou přemírou snahy. Naopak, cítil, že s motocyklem od začátku není něco v pořádku.
„Není to tak, že bych se snažil někoho předjet a spadl,“ vysvětloval. „Jel jsem vzadu, snažil se zahřát gumu a na každé brzdě jsem šel zeširoka, aniž bych mohl tlačit. Z toho důvodu jsem velice naštvaný. Něco jsme dnes technicky přehlédli.“
Víkend jako noční můra
Mir zároveň připomněl, že víkend na okruhu v Mandalice byl pro všechny extrémně náročný. Speciální, tvrdší konstrukce pneumatik, jež Michelin pro tento závod dodává, prý byla „noční můrou pro všechny“.
Právě tento chaos a pomalé tempo závodu podle něj vytvořily situaci, kdy mohl na pódium dosáhnout téměř kdokoli. O to víc jej zmařená šance mrzí.
Vyšší účet za chyby
Na závěr přidal i zajímavou úvahu. Jelikož je Honda v poslední době mnohem konkurenceschopnější, jsou podobné technické problémy o to bolestivější.
„Následky jsou nyní větší než v minulosti,“ konstatoval. „Platíme vyšší daň, jelikož nyní přicházíme o reálné šance na pódium,“ uzavřel.
Zdroj foto: Pixabay
