Zrádné, úzké a plné bláta… takové byly páteční dopolední rychlostní zkoušky Centrální evropské rallye. Nejlépe si s nimi poradil francouzský matador Sébastien Ogier, který zejména v náročné české pasáži deklasoval zbytek pole a navýšil své vedení na 3,9 sekundy.
České peklo a Ogierova mistrovská jízda
Páteční dopoledne zavedlo posádky na tratě tří států. A byla to právě česká rychlostní zkouška „Col de Jan“, která se ukázala být klíčová. Dlouhý a náročný úsek o délce přes 23 kilometrů dokonale prověřil schopnosti jezdců.
Zatímco mnozí bojovali o to, aby vůbec udrželi auto na trati, osminásobný mistr světa Sébastien Ogier na něm předvedl naprosto dominantní výkon. Svému nejbližšímu pronásledovateli a týmovému kolegovi Kallemu Rovanperovi nadělil 3,3 sekundy a upevnil si tak první místo.
„Věděli jsme, že tohle bude jedna z největších výzev víkendu,“ přiznal Ogier v cíli. „Prvních sedm kilometrů v lese bylo velmi zrádných a kluzkých od bláta. Na jednom skoku jsem přistál trochu v příkopu, ale zvládli jsme to.“
Problémy soupeřů a první oběti
Mnohem hůře dopadly posádky ostatních týmů. Nadějný start Thierryho Neuvilla zhatil defekt pravé zadní pneumatiky po tvrdém dopadu. „Přistál jsem tvrdě a trefil kámen v příkopu,“ vysvětlil Belgičan. Ještě hůře dopadl Grégoire Munster s Fordem Puma, který po špatně odhadnutém skoku na stejném místě musel ze soutěže odstoupit se zlomeným zadním zavěšením.
Na třetí místo se tak posunul Ott Tänak s Hyundaiem, který už ale na vedoucí duo Toyoty ztrácí přes 22 sekund. Čtvrtý je Elfyn Evans, který v noci navíc obdržel pětisekundovou penalizaci za střet s balíkem slámy ve čtvrteční erzetě. „Nečekal jsem, že tolik ztratím. Seb odjel skvěle, klobouk dolů,“ uznal Velšan Ogierovu dominanci.
Posádky nyní čeká přezouvací zóna v Kaplici a odpoledne si celou dopolední sekci tří rychlostních zkoušek zopakují.
Zdroj foto: Pixabay
