Starty v MotoGP často připomínají gladiátorské hry, kde jediný špatný pohyb znamená katastrofu. Když se Fabio Di Giannantonio během Velké ceny Portugalska propadl startovním polem, musel čelit nepříjemným otázkám. „Neřekl jsem, že nemám koule na to být agresivní, jen nemám koule být kamikaze,“ vysvětlil jezdec stáje VR46 na tiskové konferenci.
Past v první zatáčce
Pohled na startovní rošt v Portimau nebyl pro fanoušky italského závodníka zrovna radostný. Třebaže do závodu vyrážel z nadějného devátého místa, během několika málo zatáček se propadl až na čtrnáctou příčku. Nebyla to však jezdecká chyba, nýbrž chladný kalkul v horkém momentu. Di Giannantonio se ocitl v pasti, zablokovaný soupeři před sebou i po vnější straně, pročež neměl kudy proklouznout bez extrémního rizika.
Mnozí by v tu chvíli zavřeli oči a poslali motorku do skuliny, která tam možná ani nebyla. Ital však zvolil rozum. Odmítl přistoupit na strategii „všechno, nebo nic“, která často končí destruktivními pády v únikových zónách. Jeho propad pořadím tak nebyl projevem strachu, nýbrž důkazem vyzrálosti, kterou si v královské kubatuře postupně buduje.
Koule na správném místě
Před nadcházejícím finále ve Valencii se k celé situaci vrátil a pro web Crash.net uvedl věci na pravou míru. Odmítá nálepku opatrného jezdce. „Jistěže je agresivita součástí našeho sportu. Když je to potřeba, umím být tvrdý,“ hájil se Di Giannantonio a jako důkaz vytáhl sobotní sprint. V něm se mu podařil raketový start, kdy se během tří zatáček katapultoval na šesté místo.
Rozdíl je však v přístupu k riziku, které nedává smysl. „Jsem agresivní v momentě, kdy je to nutné. Ale rozhodně nejsem jezdec typu kamikaze, který tam vletí stylem ‚šampaňské, nebo štěrk‘,“ poznamenal barvitě. Z jeho slov je patrné, že si chce vybírat bitvy, které může vyhrát, a ne se vrhat do předem prohraných válek.
Horké hlavy vychladly
Zajímavý pohled nabídl jezdec týmu VR46 Racing Team i na vývoj samotných sprintových závodů. Když byl tento formát zaveden, paddockem vládla nervozita a přemíra adrenalinu. „Když sprinty začínaly, všichni byli na startu až moc optimističtí, protože měli pocit, že závod je příliš krátký na vyčkávání,“ zavzpomínal na divoké začátky zkrácených závodů.
Situace se však podle něj změnila. Jezdci si uvědomili, že i ve sprintu se dá o všechno přijít v první zatáčce. „Teď už jsou všichni klidnější a při manévrech uvažují rozumněji,“ uzavřel Di Giannantonio své hodnocení. Zda mu jeho rozvážný, leč dravý styl přinese ovoce i ve Valencii, ukáže až odmávnutí šachovnicovou vlajkou.
Zdroj foto: Pixabay
