Prezident Ferrari John Elkann se snažil bouchnout do stolu a srovnat své hvězdy do latě, jenže v zákulisí tiká bomba, která může celou stáj rozmetat na kusy. Italská média odhalila existenci výstupní klauzule, která dává Charlesi Leclercovi i Lewisi Hamiltonovi možnost odejít bez jakýchkoli sankcí, pokud auto nebude fungovat.
Strach pod červenou kapotou
V Maranellu momentálně nepanuje dobrá nálada, ba spíše naopak. Po katastrofální Velké ceně Brazílie, kde rudé vozy pohořely a propadly se v Poháru konstruktérů, se prezident značky John Elkann nechal slyšet, že by se jezdci měli méně vybavovat a více řídit. Jenže zatímco on řeší disciplínu, vedení týmu má mnohem větší starost. Italský web Fanpagepřišel s informací, že v kontraktech obou pilotů se „objevila“ pasáž, která Scuderii doslova děsí.
Jde o rok 2026. Právě tehdy vstoupí v platnost nová pravidla a s nimi i klíčová podmínka. Pokud Ferrari nepostaví vůz schopný bojovat o titul, oba jezdci mohou s okamžitou platností a bez pokuty odejít. Paradoxní na celé situaci je fakt, že znění smlouvy údajně umožňuje Leclercovi odejít dokonce i v případě, že by jezdecký titul sám získal.
Noční můra jménem rok 2027
Hrozba je to reálná a pro tým potenciálně devastační. Představa, že by na konci sezóny 2026 ztratili naráz Hamiltona i Leclerca, vyvolává v kancelářích managementu paniku. Znamenalo by to nutnost kompletního restartu v roce 2027, tedy v době, kdy konkurence bude stavět na poznatcích z nové éry pravidel. Ferrari se tomuto scénáři chce vyhnout za každou cenu, jenže výkonnostní karta je v rukou jezdců.
Lewis Hamilton už se nechal slyšet, že prožívá „noční můru“, a ani monacký princ Charles Leclerc nehodlá marnit nejlepší léta kariéry v průměrném voze. Ačkoli v lednu 2024 podepsal lukrativní smlouvu na 20 milionů liber ročně s platností až do roku 2029, existence těchto zadních vrátek mění rozložení sil.
Supi už krouží kolem
Konkurence nespí a situaci bedlivě monitoruje. Podle serveru F1 Oversteer už situaci kolem Leclerca sonduje Aston Martin, který by mohl hledat náhradu za stárnoucího Fernanda Alonsa nebo Lance Strolla. Ještě výbušnější je však informace, že manažer monackého jezdce měl kontaktovat Red Bull. Tam by se mohla uvolnit sedačka, pokud by tým opustil Max Verstappen. Ve hře je prý dokonce i divoká varianta výměny sedaček s Oscarem Piastrim z McLarenu. Pokud Ferrari nezabere, může se stát, že jejich „vyvolený“, kterého si hýčkají v akademii od roku 2016, prostě zmizí za lepším.
Zdroj foto: Profimedia
