McLaren v ohrožení. Verstappen má v rukávu trumf pro rychlé zatáčky

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Lando Norris má titul na dosah ruky, avšak v paddocku se šíří zvěsti, které mu klidné spaní nezaručí. George Russell se v soukromém rozhovoru svěřil s předpovědí, jež favorizuje Maxe Verstappena, a důvodem není jen jezdecké umění, nýbrž specifický profil katarské trati, který může rozhodnout celou sezónu.

Rychlost jako zabiják nadějí

Matematika je jasná. Lando Norris vede šampionát s 390 body, zatímco Oscar Piastri a Max Verstappen dýchají na záda se shodným ziskem 366 bodů. Pokud by britský lídr v Kataru ovládl sprint i hlavní závod, stal by se prvním šampionem McLarenu od dob Lewise Hamiltona. Jenže do cesty se mu staví fyzika a geometrie okruhu. George Russell, který má s Verstappenem své zkušenosti, prozradil uznávanému novináři Michaelu Schmidtovi svůj tip na vítěze.

Schmidt v pořadu Formel Schmidt citoval jezdce Mercedesu, který má o favoritovi jasno. „George Russell nám včera řekl, že jeho favoritem je Max Verstappen. V Kataru jsou superrychlé zatáčky. Nejsou sice dlouhé co do poloměru, ale jsou extrémně rychlé,“ vysvětlil novinář. Právě tento typ zatáček, jaké známe ze Silverstonu nebo Suzuky, tradičně hraje do karet Red Bullu. Pokud se historie bude opakovat, Verstappen bude opět na čele.

Noční můra v barvě papáji

Pro McLaren je tato analýza studenou sprchou. Tlak na britskou stáj roste s každou hodinou. Schmidt se nahlas zamýšlí nad tím, jak se tým z Wokingu k situaci postaví. Bude aplikovat týmovou režii, ať už veřejnou, nebo skrytou? Situace je ošemetná, neboť Oscar Piastri má stále teoretickou šanci na titul, která je na papíře stejně velká jako ta Verstappenova.

„Nedokážu si představit, že by se drželi zpátky. Budou bojovat do posledního momentu, protože mistrem světa se možná stanete jen jednou za život,“ dodal Schmidt. Pokud má Piastri šanci, musí ji využít, což může vést k bratrovražednému boji, ze kterého by těžil právě číhající Nizozemec.

Obětovaný pěšák a vývoj vozu

Red Bull navíc v závěru sezony nic nepodcenil. Zatímco McLaren po zisku Poháru konstruktérů částečně přesunul pozornost k roku 2026, inženýři z Milton Keynes nepřestali vylepšovat letošní monopost. To je vrátilo zpět do hry. Šéf McLarenu Andrea Stella si asi nepředstavoval, že před Abú Zabí bude Verstappen na dostřel jediného vítězství.

Kromě techniky má Red Bull ještě jednu výhodu – jasnou hierarchii. Júki Cunoda je dlouhodobě využíván jako neoficiální dvojka pro testování nastavení a obětování vlastních výsledků ve prospěch Verstappena. McLaren naproti tomu čeká nesmírně těžký úkol přesvědčit dravého Piastriho, aby se vzdal svého snu ve prospěch kolegy. Stačí jediná chyba nebo vzájemná kolize jezdců v oranžovém a pátý titul pro nizozemského suveréna může být realitou dříve, než by kdo čekal.

Zdroj foto: Pixabay

Reklama

Doporučujeme

Smutný konec legendy. Hamiltonovi se rozpadá sebevědomí před očima

Je to pohled, který bolí i nezaujaté fanoušky. Sedminásobný mistr světa se v Kataru znovu propadl na chvost startovního pole a jeho bývalý mechanik...

Taktická chyba McLarenu! Verstappen vyhrál v Kataru a je zpět ve hře

Měl to být korunovační večer Landa Norrise, místo toho se Formule 1 dočká finále snů, jaké historie pamatuje jen zřídka. Max Verstappen v Kataru...

Zapomeňte na Marqueze, teď velím já. Marini si podmanil inženýry Hondy

Nahradit osminásobného mistra světa je úkol, z něhož by se podlomila kolena i těm nejsilnějším povahám, zvláště když přicházíte do týmu, který byl zvyklý...

Král na poloviční úvazek: Ogier dorovnal Loeba a slaví devátý titul

Jezdí, jen když se mu chce, vynechává závody a stejně nenašel přemožitele. Sébastien Ogier v sobotu odpoledne přepsal dějiny motorsportu, když v neúprosném saúdském...

Verstappen větří šanci. Zpackané Vegas vrátilo Red Bull do hry

Měl to být pohodlný krok pro korunu, avšak diskvalifikace v Las Vegas vrátila do hry nervozitu i staré rivaly. Lando Norris má sice v...

Papájová válka vrcholí: Stella odmítá určit jedničku, ale lidé mu nevěří

Měl našlápnuto k titulu, teď se modlí za zázrak. Oscar Piastri se během pár týdnů propadl z role lídra do pozice, kterou fanoušci označují...

Smutné proroctví. Michaela už nikdy neuvidíme, tvrdí rodinný přítel

Od osudného pádu na sjezdovce uplynulo již dvanáct let, přesto svět stále doufá v zázrak a hltá každou zmínku o zlepšení. Tyto naděje však...

Russell to pošeptal novinářům: V Kataru vyhraje Verstappen

Boj o titul se hrotí a v paddocku se začíná šuškat o favoritovi, který by mohl McLarenu na poslední chvíli vypálit rybník. George Russell...

Tänak vystrčil drápy pod umělým osvětlením. Saúdská Arábie zažila první drama

Záře reflektorů v Džiddě prořízla tmu a odstartovala finále, na které jsme všichni čekali. Ott Tänak sice ovládl úvodní superspeciálku a usadil se na...

Film už běží příliš rychle. Schumacher posílá Hamiltona do důchodu

Je to smutný pohled na ikonu, která se trápí v kokpitu vozu, jenž jí nerozumí. Lewis Hamilton prožívá u Ferrari noční můru, a ačkoliv...

Definitivní konec nadějí na F1. Slavné jméno mizí ze soupisek

Celý život slýchal, že má jít ve stopách svého legendárního otce, avšak realita Formule 1 mu nastavila nemilosrdné zrcadlo. Mick Schumacher už nehodlá čekat...

Ostatní slaví, on čeká. Acosta přiznal frustraci z chybějící výhry

Dva jeho krajané už to dokázali, zatímco on stále vyhlíží ten slastný pocit na nejvyšším stupínku. Pedro Acosta sice prožívá jezdecky nejvyzrálejší období kariéry,...

Poslední šance pro Yamahu. Quartararo dal týmu nůž na krk

Tři a půl sezony bez jediné výhry je pro mistra světa věčnost, která by zlomila i ty nejodolnější povahy. Fabio Quartararo však místo rezignace...

Výměna stráží: Toprak jde do elity, Portugalec míří k „bavorákům“

Sedm let v královské kubatuře je u konce, ale Miguel Oliveira rozhodně nepálí mosty. Portugalský závodník sice mění paddock a přestupuje do světa superbiků,...

Tajná změna pravidel? Ferrari zuří, FIA začala kontrolovat úplně všechny

Mysleli jste si, že diskvalifikace McLarenu v Las Vegas byla jen dílem smůly a náhody? Kdepak. V zákulisí Formule 1 to vře, neboť FIA...
Reklama