Měl našlápnuto k titulu, teď se modlí za zázrak. Oscar Piastri se během pár týdnů propadl z role lídra do pozice, kterou fanoušci označují za obětního beránka. Zatímco šéf týmu Andrea Stella před Katarem hlásá rovnost, internet vře a příznivci australského talentu mají jasno – McLaren ho hodil přes palubu.
Diplomatické řeči versus tvrdá realita
Andrea Stella se snaží hasit požár diplomacií. Před horkým víkendem v Kataru vydal prohlášení, ve kterém tvrdí, že tým je jednotný a oba jezdci si zaslouží šanci bojovat. „Tým se plně soustředí na to, aby dal Landovi i Oscarovi to nejlepší auto. Zbývají dva závody a oba mají právo bojovat o titul,“ citoval šéfa McLarenu web F1 Oversteer.
Jenže realita na trati vypadá jinak. Lando Norris sbírá pódia jako na běžícím pásu, zatímco Piastriho náskok se vypařil jako pára nad hrncem. Papájová pravidla sice oficiálně platí, avšak v kritických momentech to spíše vypadá na chaos než na organizovanou spolupráci. Tým navíc čelí tlaku od Maxe Verstappena a situace dva na jednoho, která by měla být výhodou, se mění v noční můru plnou chyb.
Udělali z něj dvojku už dávno
Diskuze na sociálních sítích připomínají včelí úl. Fanoušci na Facebooku F1 Oversteer si neberou servítky a obviňují stáj z pokrytectví. Mnozí poukazují na moment po Zandvoortu, kdy měl Piastri náskok 34 bodů. „Tehdy měli udělat dvojku z Landa. Teď by to měl Oscar prostě poslat tam, kam chce,“ rozčiluje se jeden z diskutujících.
Další jdou ještě dál a navrhují radikální pomstu, která by vedení týmu rozhodně nepotěšila. „Pokud Oscar nemůže vyhrát, měl by pomoci Verstappenovi. To bych udělal já,“ zní jeden z drsnějších názorů. Převažuje pocit, že McLaren jen odmítá přiznat barvu. „Byl dvojkou celý rok, jen to nechtějí říct nahlas,“ shodují se lidé, kteří vidí zlom v nepovedené zastávce v Monze a následných týmových rozkazech.
Strach z diskvalifikace a kompromisy
Aby toho nebylo málo, McLaren musí v Kataru našlapovat po špičkách. Po fiasku v Las Vegas, kde byli oba jezdci diskvalifikováni kvůli nadměrnému opotřebení podlahy a „poskakování“, musí inženýři zvolit konzervativnější nastavení. To může auto zpomalit o klíčové desetiny a dostat je pod tlak Ferrari nebo Mercedesu, třebaže okruh v Kataru by měl papájovým monopostům sedět.
Lando Norris má před sebou životní šanci. Pokud v Kataru získá o dva body více než jeho rivalové, stane se prvním britským šampionem od dob Jensona Buttona v roce 2009. Pro Piastriho a Verstappena je to naopak rovnice o jedné neznámé. Oba vyhrát nemohou a jeden z nich bude v neděli večer hodně zklamaný.
Zdroj foto: Pixabay
