Ticho v dílně přerušil hluboký zvuk. Genesis poprvé spustil motor GMR-001, prototypu hypercaru, se kterým chce zaútočit na WEC a legendární Le Mans. První oheň je zažehnut.
Stroj, který teprve začne dýchat
V zákulisí světového vytrvalostního šampionátu se rodí nová síla. Genesis GMR-001, hypercar navržený podle předpisů třídy LMH, udělal první krok, jímž je zažehnutí motoru. Tato chvíle bývá v motorsportu symbolická. Nejde jen o test funkčnosti, ale o okamžik, kdy se papírový projekt mění v reálný stroj.
„Zvuk, který jsme slyšeli, byl hluboký a čistý. Přesně takový, jaký jsme chtěli,“ prohlásil technický ředitel týmu Genesis podle Motorsport.com.
Cíl? WEC a Le Mans
Genesis nemíří nízko. Cílem projektu GMR-001 je účast v mistrovství světa vytrvalostních závodů (WEC) a především start v Le Mans. První „fire-up“ je začátkem zkušebního programu, který má vést ke kompletnímu odhalení vozu v následujících měsících.
Zatím není potvrzen přesný termín debutu, ale vše nasvědčuje tomu, že tým míří na sezonu 2026.
Pod kapotou nové éry
Technické detaily motoru zůstávají částečně utajené. Podle zákulisních informací jde o hybridní jednotku s vysokou hustotou výkonu, která má konkurovat vozům jako Ferrari 499P, Toyota GR010 či Peugeot 9X8. Genesis se netají ambicí přijít s jiným filozofickým přístupem a zároveň maximálně využít technologické zázemí korejského koncernu.
Když zvuk znamená víc než slova
Spuštění motoru je v motorsportu zvláštní rituál. Všichni přítomní ztichnou. Čeká se, až se nový organismus nadechne. A když se to podaří, není třeba říkat víc. Ten zvuk totiž nese příslib budoucnosti.
Zdroj foto: Genesis Magma Racing