Ferrari ztrácí dech, naděje a vítězství. A zatímco o titul se bojuje jinde, v Maranellu se tiše pracuje na opravách. Zadní zavěšení i utajovaná závada v řízení mají Hamiltonovi a Leclercovi vrátit důvěru v auto i v tým.
Sezona v troskách, řešení v utajení
Ferrari mělo být vlajkovou lodí sezony 2025, ale půlku šampionátu zakončilo se ztrátou přes 100 bodů na McLaren, přičemž oba jeho piloti stále čekají na první vítězství. Charles Leclerc i Lewis Hamilton tak více než soupeře dohánějí vlastní stín. Hamilton navíc v Silverstonu marně dotahoval Hülkenberga ze Sauberu – situace, která by ještě loni zněla jako špatný vtip.
Tým vedený Fredem Vasseurem zpětně lituje razantních změn, které během zimy provedl. Ferrari přehodilo systém zavěšení kol, přepracovalo téměř celý monopost a výsledkem je vůz s extrémně úzkým rozmezím ideálního nastavení. Oba piloti si stěžují, že se jim nedaří držet stopu v turbulencích za jinými vozy.
Zadní zavěšení, Mugello a naděje
Na okruhu v Mugellu proto Ferrari tajně testuje novou variantu zadního zavěšení. Má jít o klíčový update, který by mohl zásadně změnit chování vozu, zejména při výjezdu ze zatáček. Pokud uspěje, očekává se nasazení ještě před srpnovou přestávkou.
Ale to není jediná oblast, kde se Ferrari pokouší o záchranu sezony.
Tichá závada, kterou nesmí nikdo vyslovit
Během britské Grand Prix se objevily náznaky, že Scuderia řeší ještě hlubší problém – poruchu v systému posilovače řízení. Charles Leclerc se o ní krátce zmínil v rozhovoru pro Sky Sports F1, ale vzápětí přerušil vlastní myšlenku: „Nejde o balanc, nejde o přilnavost… je to něco velmi podivného, s čím bojujeme v autě. Obzvlášť ve vysoké rychlosti je to těžké. Doufám, že to vyřešíme, ale nemohu říct víc.“
Italská Gazzetta dello Sport mezitím přinesla podrobnosti – problém se prý týká přenášení síly v extrémních zatáčkách a jeho oprava má být „výrazně levnější“ než úpravy zavěšení. Nasazení opravy se očekává nejdříve během Maďarské Grand Prix.
Hamilton v nekomfortní zóně
Lewis Hamilton mezitím překvapil i uvnitř týmu. Pilot, který se dlouhodobě vyhýbá simulátorům a nemá v oblibě soukromé testy, souhlasil s účastí právě na uzavřeném dni v Mugellu. Ví, že mu možná zbývá jedna, dvě poslední šance na zisk osmého titulu. A tyto testy mohou rozhodnout.
Vasseur vkládá do aktualizací velkou důvěru. Pokud zadní zavěšení zabere a oprava posilovače přinese potřebnou jistotu ve vysoké rychlosti, může Ferrari skutečně pomýšlet na první vítězství sezony.
Zdroj foto: Pixabay