Hamiltonův víkend v mlze: Ferrari mu v Belgii přistřihlo křídla

Sdílet článek

Lewis Hamilton předvedl v Belgii brilantní stíhací jízdu, ale nakonec narazil na hranici, kterou neurčila trať, ale vlastní tým. Ferrari mu totiž nařídilo taktiku „lift and coast“, což znemožnilo pokus o útok na lepší výsledek. Fanoušci tleskali jeho výkonu, odborníci však kroutili hlavou.

Víkend začal špatně. A přesto z něj Hamilton vyždímal maximum

Pro sedminásobného mistra světa to měl být návrat do boje o pódium. S novou specifikací brzd a čerstvou technikou se Ferrari pokusilo Hamiltona posunout blíže špičce. Jenže sobota ukázala, že novinky mohou být dvousečné. Stejně jako Leclerc v Kanadě, i Hamilton po nasazení nového balíčku ztratil kontrolu nad vozem a roztočil se ve sprint kvalifikaci.

Výsledkem byl konec už v první části kvalifikace a mizerná startovní pozice. A přesto v závodě přišla odpověď. Hamilton předvedl pět čistých předjetí a brilantní načasování pit stopu, díky kterému přeskočil dalších šest soupeřů. Jenže pak narazil na Alexe Albona. A tam cesta skončila.

Zrychlit? Zapomeň

Anthony Davidson ze Sky Sports měl jasno: „Lewis byl v druhé polovině závodu instruován, aby zvedal nohu z plynu a šetřil. Téměř celou dobu. A ptal se i do vysílačky, jestli má pokračovat. Odpověď zněla: Ano. Až do konce.“

Šlo prý o typický problém, který letos sužuje Ferrari. Zda kvůli opotřebení podlahy nebo chlazení, je otázkou. Ale efekt byl jednoznačný – Hamilton musel jet pod limitem, a proto se nemohl dostat před Albona.

Ted Kravitz to glosoval po svém: „Není to poprvé. Leclerc si letos stěžoval na totéž. Je to jako kdyby Ferrari říkalo: nechceš rozbít podlahu? Tak zpomal.“

Přes všechno zklamání: Hamilton děkuje a vidí pokrok

Navzdory komplikacím Hamilton v cíli nemluvil s hořkostí. Naopak. „Dnešní závod byl pozitivní krok. Strategie a pit stop fungovaly skvěle a změny na voze mi pomohly dostat z auta to nejlepší. Po tak těžkém víkendu je sedmé místo vlastně výhra,“ řekl po závodě.

Pochválil tým z Maranella a slíbil, že na tomhle zlepšení budou stavět v nadcházejících závodech. „Těším se na Budapešť. Věřím, že forma půjde nahoru.“

Zdroj foto: Pixabay

Doporučujeme

FOX kupuje třetinu IndyCar. Začíná nová kapitola amerického závodění

Změna nepřišla s řevem motorů, ale s tichým podpisem. FOX Corporation získala třetinu podílu v Penske Entertainment a tím i přímý vliv na sérii...

Fanoušci viní Red Bull ze sabotáže. Tsunodu prý zničilo pozdní volání do boxu

Yuki Tsunoda předvedl v Belgii skvělou kvalifikaci, kde se přiblížil Maxu Verstappenovi na necelé tři desetiny. Jenže nadějný výsledek rozmetala závodní strategie. Podle fanoušků...

Sto vítězství a pořád hladoví. JR Motorsports vstoupil do klubu nesmrtelných

JR Motorsports dosáhl historické mety. Sté vítězství v NASCAR Xfinity Series posunulo tým mezi elitu a potvrdilo, že úspěch se neměří jen rychlostí, ale...

Finské lesy křičí vzrušením. Tänak získal vedení ve tmě

Estonský jezdec Ott Tänak ovládl první etapu Rallye Finsko a naznačil, že letos bude chtít víc než jen umírněné body. V městské super-stage v...

Damon Hill: Hamilton má u Ferrari mimozemský problém, ještě se nezabydlel

Sedminásobný šampion si z Belgie odvezl body, ale žádné velké nadšení. Lewis Hamilton sice předvedl v závodě brilantní strategii, Damon Hill však upozorňuje, že...

Rutronik Racing sbírá pódia jako na běžícím pásu. GT série má nového lídra konzistence

V prostředí přehlceném marketingem a agresivními slogany si Rutronik Racing razí cestu poctivou prací a systematickým výkonem. V GT World Challenge Europe znovu vystoupali...

Z odepisovaného lídra zpět do hry. Vasseur zřejmě zůstává díky Leclercovi

Fred Vasseur měl být podle mnohých na odchodu z Ferrari. Ovšem Charles Leclerc na trati spustil lavinu změn a sérií pódiových umístění otočil nejen...

Alex Dunne se dotkl hvězd, pak mu je sebrali. Penalizace změnila vítěze i šampionát

Alex Dunne projel cílem jako vítěz, ale jeho radost trvala jen chvíli. Technická penalizace za chybu při startu ho připravila o triumf i klíčové...

Déšť, strategie, přesnost. McLaren se utrhl v čele šampionátu

Oscar Piastri potvrdil výjimečnou formu letošní sezony, když ovládl Velkou cenu Belgie. V dešti, na vlhké trati a s opozicí v zádech si připsal...

Spa jako jizva: Gasly závodil s obrazem smrti v hlavě

Pro diváky je Spa-Francorchamps trať rychlosti a prestiže. Pro Pierra Gaslyho je to místo, kde se zastavil čas. Každý návrat na toto okruhové monstrum...

Bestie se probouzí: Genesis spustil motor hypercaru GMR-001

Ticho v dílně přerušil hluboký zvuk. Genesis poprvé spustil motor GMR-001, prototypu hypercaru, se kterým chce zaútočit na WEC a legendární Le Mans. První...

Jimmie Johnson chválí Daniela Suareze, ale připouští, že pro něj není místo v týmu

NASCAR umí být krutý svět. I když si získáte respekt legendy, nemusí to znamenat volnou sedačku. Jimmie Johnson otevřeně řekl, že Daniela Suareze obdivuje,...

Komatsu promluvil bez příkras: Toto je největší slabina Haasu

Místo radosti z krásy strojů přivezl Goodwood tvrdé uvědomění. Šéf týmu Haas Ayao Komatsu na festivalu odhalil, co nejvíc trápí americkou stáj. A není...

Verstappen reaguje na šok z Red Bullu: Nový šéf, nová pravidla hry

Red Bull zažil zemětřesení. Christian Horner po dvaceti letech opustil místo šéfa týmu a na jeho místo nastoupil Lorenzo Mekies. Max Verstappen popsal, jak...

Alonso může být králem nové éry. Albon věří v jeho výjimečnost

Rok 2026 bude pro Formuli 1 revolucí. Nová éra motorů, nový způsob jízdy, nová pravidla. Všichni mluví o změně. A někteří už tuší, kdo...