Potenciální sponzoři, kteří by mohli MotoGP přiblížit komerční síle Formule 1

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Pod Liberty Media má MotoGP šanci oslovit úplně nové segmenty partnerů, kteří zatím s motocyklovým sportem nemají hlubší zkušenosti. Klíčové je zaměřit se na značky s globálním dosahem, zájmem o lifestyle marketing a ochotou investovat do zážitkových kampaní.

1. Technologie a digitální služby

Formule 1 těží z partnerství s firmami jako AWS nebo Oracle, které kombinují technologickou inovaci s atraktivní prezentací pro fanoušky. Pro MotoGP by to mohlo znamenat zapojení značek, které se nebojí vystoupit z IT bubliny a propojit se s adrenalinovým sportem.

  • Spotify, Netflix, Disney+ – rozšíření diváckého zážitku skrze obsah a streamovací platformy.
  • Google, Microsoft, Samsung – využití datové analýzy, AR/VR technologií a chytrých zařízení při prezentaci závodů.

2. Fashion a lifestyle značky

Rychlost, styl a emoce jsou ideální kombinací pro módní značky, které chtějí oslovit mladší publikum.

  • Nike, Adidas, Puma – sportovní kolekce inspirované MotoGP.
  • Hugo Boss, Diesel, Armani – propojení módy s prestižními závody.
  • Oakley, Ray-Ban – brýle a doplňky přímo spojené s jezdeckým prostředím.

3. Nápojový a gastronomický segment

Zatímco energetické nápoje v MotoGP nechybí, prostor mají prémiové a lifestyle značky.

  • Red Bull, Monster Energy – už etablovaní hráči, ale prostor pro rozšíření spolupráce.
  • Coca-Cola, PepsiCo – globální dosah a zkušenost s masivními sportovními kampaněmi.
  • Starbucks, Nespresso – prémiový životní styl a fanouškovské zóny.

4. Cestovní ruch a letecké společnosti

Katar Airways už v MotoGP figuruje, ale potenciál je mnohem větší.

  • Emirates, Turkish Airlines, Singapore Airlines – spojení luxusního cestování a prestižních závodů.
  • Booking.com, Airbnb – balíčky pro fanoušky spojené s víkendem na závodech.

5. Herní průmysl a e-sport

MotoGP má vlastní herní sérii, ale spolupráce s velkými hráči herního průmyslu by mohla posunout značku mezi mladší publikum.

  • Sony PlayStation, Xbox – oficiální partnerství s konzolovými giganty.
  • EA Sports, Ubisoft – herní obsah a digitální marketing.
  • Mezinárodní dosah – zaměřit se na trhy, kde MotoGP není ještě plně etablováno (USA, Čína).

Pokud se Liberty Media podaří otevřít dveře těmto segmentům, může se MotoGP během pár let proměnit z čistě motorsportového produktu v lifestyle značku s obrovským komerčním potenciálem (podobně jako to udělala Formule 1).

Zdroj foto: Pixabay

Reklama

Doporučujeme

Unikátní pocta pro trápícího se šampiona: Hamilton má ve Vegas vlastní tribunu

Letošní rok je pro něj noční můrou, na kterou by nejraději zapomněl, přesto se mu dostává pocty hodné skutečného krále. Sedminásobný světový šampion Lewis...

Kanál zničil monopost i závod. Sainzova noční můra z Vegas ožívá

Představte si, že vám cizí nedbalost zničí auto, a vy za to ještě dostanete pokutu. Přesně tohle absurdní divadlo prožil Carlos Sainz v ulicích...

Legenda se vrací domů. Italská značka po dekádách oživí tratě mistrovství světa

Vzpomínky na zlatou éru rallye ožívají, byť v moderním a technologicky vyspělém hávu. Legendární italská automobilka po dlouhých letech půstu oficiálně potvrdila, že v...

Titul v ohrožení: Vettel radí Piastrimu, jak se vyhrabat z krize

Ještě nedávno držel otěže šampionátu pevně v rukou, nyní se mu sen o titulu rozplývá před očima. Oscar Piastri prožívá v Brazílii noční můru,...

Geniální tah, nebo risk? Verstappenova tajná zbraň pro Las Vegas odhalena

Lando Norris má na dosah ruky možnost definitivně vyřadit Maxe Verstappena z boje o titul, avšak Red Bull možná přišel s plánem, který mu...

Hořká příchuť návratu: Okamžik, kdy Niki Lauda pochopil, že není pánem situace

Niki Lauda byl zvyklý vítězit za každou cenu, avšak jedna noc v Las Vegas jeho vnímání závodění zásadně změnila. Když se v roce 1982...

Rozhodnutí v poušti: O titul mistra světa se bojuje do posledního metru

Náskok pouhé tři body a před sebou neprobádané duny. Světový šampionát v rallye míří do svého absolutního finále v Saúdské Arábii, kde se historie...

Psychická brzda a strach z pádu. Martín má za sebou těžký vstup do nové éry

Je úřadujícím mistrem světa, přesto se na nové motorce cítí jako naprostý zelenáč. Jorge Martín absolvoval první testovací den s Aprilií a hned narazil...

Tři body od ráje. Velšan Evans musí odrazit útok legendárního parťáka

Náskok pouhé tři body a před sebou neprobádané duny. Světový šampionát v rallye míří do svého absolutního finále v Saúdské Arábii, kde se historie...

Noční můra v Maranellu: Hamilton se trápí, šéfům dochází trpělivost

Mělo to být spojení snů, jež vrátí vzpínajícímu se koni zašlou slávu, leč realita připomíná spíše zlý sen. Lewis Hamilton se v rudém monopostu...

Zak Brown vysvětlil absenci Piastriho na pódiu: Všechno bylo jinak

Oslavy historického úspěchu měly malou vadu na kráse, neboť na společné fotografii chyběla jedna z klíčových postav. Když se tým radoval na stupních vítězů...

Musel jet pomalu, aby vyhrál: Fontana popisuje muka na cestě za titulem

Stačilo dojet, přesto to bylo drama. Japonské erzety zkrápěl hustý déšť a každá chyba mohla znamenat konec nadějí, ale italský talent nervy udržel na...

Fanoušci prokoukli strategii Ferrari: Sociální sítě zaplavila videa s Hamiltonem

Je to jen divadlo, nebo upřímná snaha o nápravu? Sociální sítě legendární stáje z Maranella se v posledních dnech plní záběry usměvavého Lewise Hamiltona...

Tohle nikdo nečekal: Hromadný pád nadějí a šokující triumf Aprilie

Poslední tanec sezony se změnil v divokou jízdu, kde na jedné straně teklo šampaňské proudem a na druhé vládla frustrace z promarněných šancí. Zatímco...

Piastriho sen o titulu se rozplývá kvůli jedinému technickému rozhodnutí

Měl našlápnuto k titulu, teď mu ale nejcennější trofej proklouzává mezi prsty. Oscar Piastri v závěru sezony ztrácí dech a může za to detail,...
Reklama