Pod novým vlastníkem Liberty Media chce MotoGP dohnat ztrátu na komerčním poli. Cílem je přilákat více sponzorů, a to i mimo tradiční svět motorsportu.
Inspirace z Formule 1
Dorna přiznává, že MotoGP ve srovnání s Formulí 1 zaostává v komerčním využití své popularity. Ačkoliv jde o druhý nejsledovanější motoristický šampionát na světě, počet velkých partnerů přímo spojených s šampionátem zůstává omezený. K dlouholetým značkám jako BMW, Tissot, DHL či Michelin v posledních letech přibyly pouze Qatar Airways a Estrella Galicia.
Formule 1 po převzetí Liberty Media v roce 2017 ukázala, jak lze šampionát otevřít novým sektorům. Příkladem byla spolupráce s Lego Group, která přinesla ikonický moment s jízdou jezdců v obřích Lego vozech v Miami.
Nová strategie pod Liberty Media
Liberty Media získala 84% podíl v Dorně za 4,2 miliardy eur a její zkušenosti s růstem F1 dávají fanouškům i partnerům důvod k optimismu. Šéf komerčního oddělení Dan Rossomondo vidí prostor hlavně mimo tradiční automobilové partnery.
„Musíme se více soustředit na neautomobilový segment. V rámci průmyslu si vedeme dobře, ale musím přesvědčit značky, aby využily MotoGP k propagaci svých produktů,“ uvedl pro Blackbook Motorsport. Podle něj může Liberty otevřít dveře k novým firmám, ale hlavní práce musí proběhnout uvnitř samotné série.
Lekce z paddocku Formule 1
Jedním z měřítek úspěchu je počet a rozmanitost partnerů. V F1 má devět z deseti týmů titulárního sponzora, McLaren místo toho sází na široké portfolio více než šedesáti značek. Rossomondo vidí v této diverzifikaci inspiraci.
„Týmy musí odvést lepší práci. A já jim v tom musím pomoci,“ poznamenal. „Není to jen o šampionátu, musíme zvednout celou značku.“
Zdroj foto: Pixabay