Potenciální sponzoři, kteří by mohli MotoGP přiblížit komerční síle Formule 1

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Pod Liberty Media má MotoGP šanci oslovit úplně nové segmenty partnerů, kteří zatím s motocyklovým sportem nemají hlubší zkušenosti. Klíčové je zaměřit se na značky s globálním dosahem, zájmem o lifestyle marketing a ochotou investovat do zážitkových kampaní.

1. Technologie a digitální služby

Formule 1 těží z partnerství s firmami jako AWS nebo Oracle, které kombinují technologickou inovaci s atraktivní prezentací pro fanoušky. Pro MotoGP by to mohlo znamenat zapojení značek, které se nebojí vystoupit z IT bubliny a propojit se s adrenalinovým sportem.

  • Spotify, Netflix, Disney+ – rozšíření diváckého zážitku skrze obsah a streamovací platformy.
  • Google, Microsoft, Samsung – využití datové analýzy, AR/VR technologií a chytrých zařízení při prezentaci závodů.

2. Fashion a lifestyle značky

Rychlost, styl a emoce jsou ideální kombinací pro módní značky, které chtějí oslovit mladší publikum.

  • Nike, Adidas, Puma – sportovní kolekce inspirované MotoGP.
  • Hugo Boss, Diesel, Armani – propojení módy s prestižními závody.
  • Oakley, Ray-Ban – brýle a doplňky přímo spojené s jezdeckým prostředím.

3. Nápojový a gastronomický segment

Zatímco energetické nápoje v MotoGP nechybí, prostor mají prémiové a lifestyle značky.

  • Red Bull, Monster Energy – už etablovaní hráči, ale prostor pro rozšíření spolupráce.
  • Coca-Cola, PepsiCo – globální dosah a zkušenost s masivními sportovními kampaněmi.
  • Starbucks, Nespresso – prémiový životní styl a fanouškovské zóny.

4. Cestovní ruch a letecké společnosti

Katar Airways už v MotoGP figuruje, ale potenciál je mnohem větší.

  • Emirates, Turkish Airlines, Singapore Airlines – spojení luxusního cestování a prestižních závodů.
  • Booking.com, Airbnb – balíčky pro fanoušky spojené s víkendem na závodech.

5. Herní průmysl a e-sport

MotoGP má vlastní herní sérii, ale spolupráce s velkými hráči herního průmyslu by mohla posunout značku mezi mladší publikum.

  • Sony PlayStation, Xbox – oficiální partnerství s konzolovými giganty.
  • EA Sports, Ubisoft – herní obsah a digitální marketing.
  • Mezinárodní dosah – zaměřit se na trhy, kde MotoGP není ještě plně etablováno (USA, Čína).

Pokud se Liberty Media podaří otevřít dveře těmto segmentům, může se MotoGP během pár let proměnit z čistě motorsportového produktu v lifestyle značku s obrovským komerčním potenciálem (podobně jako to udělala Formule 1).

Zdroj foto: Pixabay

Reklama

Doporučujeme

Konec spekulací. Franco Morbidelli zůstává v Rossiho království

Měsíce spekulací jsou u konce. Franco Morbidelli umlčel pochybovače a prodloužil smlouvu s týmem VR46. Hvězdný prach jménem Acosta Ještě během léta to vypadalo, že dny...

Bedny nestačí. Staněk odmítá další sezonu ve F2 a míří k elitě

Český závodník Roman Staněk září ve Formuli 2, ale další sezonu už v této sérii jezdit nechce. Jednadvacetiletý pilot otevřeně přiznal, že jeho cílem...

Tohle se zapíše do historie! Brněnská stáj ukázala favoritům záda

Startovali jako outsideři na divokou kartu a s technikou bojovali do poslední chvíle. Přesto brněnská stáj Mičánek Motorsport na Nürburgringu umlčela favority a senzačně...

Křehký návrat domů. Pro Viñalese nebude v Katalánsku soupeřem čas, ale bolest

Bolestivé zranění, šestnáctitýdenní prognóza a neúspěšný pokus o návrat. Přesto se Maverick Viñales nevzdává a o tomto víkendu se na domácí půdě v Katalánsku...

Nekompromisní Red Bull opět vymění jezdce. Verstappen se dočká nového parťáka

Budoucnost japonského pilota Yukiho Tsunody se ve Formuli 1 zásadně mění. Red Bull podle informací německého deníku Bild rozhodl, že s ním neprodlouží smlouvu....

Renesance japonského giganta. Úspěch Hondy stojí na dvousečné zbrani

Japonský gigant se po letech temna vrací na výsluní, vítězí a bojuje o pozici vicemistra. Úspěch Hondy v MotoGP má ale paradoxní příchuť, jak...

Zrada v cíli! Tým obětoval Fourmauxovo 4. místo. Důvodem je díra v pravidlech

Projel cílem, na trati si vybojoval čtvrté místo, a přesto ve výsledcích nefiguruje. Tým Hyundai Motorsport šokoval svět WRC, když po skončení Rallye Paraguay...

Překvapivá pravda o Bottasovi: Co dělal, než podepsal s novým týmem

Valtteri Bottas se po krátké přestávce vrací do Formule 1 jako pilot nového týmu Cadillac. Zkušený Fin mezitím zůstal součástí Mercedesu, kde působil jako...

Vítězství zrozené z cizího neštěstí: Jak Elfyn Evans proměnil boj o přežití v triumf

Celý víkend se trápil s rychlostí, o druhé místo bojoval do posledních metrů, a přesto z Paraguaye odjíždí jako nejšťastnější muž šampionátu. Elfyn Evans...

Montoya: Ferrari začíná chápat, že Hamilton měl celou dobu pravdu

Jeho kritika byla zpočátku vnímána jako stesky nespokojeného jezdce. Nyní se ale zdá, že měl Lewis Hamilton celou dobu pravdu. Bývalý pilot F1 Juan...

Premiéra snů: Rallye Paraguay sklidila od hvězd WRC bezprecedentní chválu

Nulové zpoždění, žádná zrušená etapa a davy šílejících fanoušků. Dlouho očekávaný debut Rallye Paraguay v kalendáři WRC nejenže splnil, ale naprosto překonal veškerá očekávání....

Márquez vyhrál, ale Stoner viděl jiného hrdinu. Nováček Aldeguer předvedl jízdu roku

Pochvala od legendy Caseyho Stonera má v paddocku MotoGP váhu zlata. A právě té se dostalo nováčkovi Fermínu Aldeguerovi, jehož stíhací jízdu za druhým...

Problém je na jeho straně, tvrdí Aldeguer. Napětí mezi mladými hvězdami MotoGP roste

Rivalita mezi mladými španělskými hvězdami MotoGP Fermínem Aldeguerem a Pedrem Acostou je jedním z největších témat v paddocku. Aldeguer nyní v rozhovoru pro deník...

Znovuzrozený král: Márquez drtí konkurenci a odhaluje tajemství své dominance

Marc Márquez v sezoně 2025 naprosto dominuje, ale srovnání s jeho mistrovským rokem 2019 odmítá. Španělský fenomén po drtivém vítězství v Maďarsku promluvil o...

Ticho jako lék: Agostiniho recept pro zlomeného Bagnaiu je nechat ho v klidu

Marc Márquez v roce 2025 přepisuje historii, jeho týmový kolega a dvojnásobný šampion Pecco Bagnaia však prožívá nejhorší krizi kariéry. Legendární Giacomo Agostini nyní...
Reklama