Pod Liberty Media má MotoGP šanci oslovit úplně nové segmenty partnerů, kteří zatím s motocyklovým sportem nemají hlubší zkušenosti. Klíčové je zaměřit se na značky s globálním dosahem, zájmem o lifestyle marketing a ochotou investovat do zážitkových kampaní.
1. Technologie a digitální služby
Formule 1 těží z partnerství s firmami jako AWS nebo Oracle, které kombinují technologickou inovaci s atraktivní prezentací pro fanoušky. Pro MotoGP by to mohlo znamenat zapojení značek, které se nebojí vystoupit z IT bubliny a propojit se s adrenalinovým sportem.
- Spotify, Netflix, Disney+ – rozšíření diváckého zážitku skrze obsah a streamovací platformy.
- Google, Microsoft, Samsung – využití datové analýzy, AR/VR technologií a chytrých zařízení při prezentaci závodů.
2. Fashion a lifestyle značky
Rychlost, styl a emoce jsou ideální kombinací pro módní značky, které chtějí oslovit mladší publikum.
- Nike, Adidas, Puma – sportovní kolekce inspirované MotoGP.
- Hugo Boss, Diesel, Armani – propojení módy s prestižními závody.
- Oakley, Ray-Ban – brýle a doplňky přímo spojené s jezdeckým prostředím.
3. Nápojový a gastronomický segment
Zatímco energetické nápoje v MotoGP nechybí, prostor mají prémiové a lifestyle značky.
- Red Bull, Monster Energy – už etablovaní hráči, ale prostor pro rozšíření spolupráce.
- Coca-Cola, PepsiCo – globální dosah a zkušenost s masivními sportovními kampaněmi.
- Starbucks, Nespresso – prémiový životní styl a fanouškovské zóny.
4. Cestovní ruch a letecké společnosti
Katar Airways už v MotoGP figuruje, ale potenciál je mnohem větší.
- Emirates, Turkish Airlines, Singapore Airlines – spojení luxusního cestování a prestižních závodů.
- Booking.com, Airbnb – balíčky pro fanoušky spojené s víkendem na závodech.
5. Herní průmysl a e-sport
MotoGP má vlastní herní sérii, ale spolupráce s velkými hráči herního průmyslu by mohla posunout značku mezi mladší publikum.
- Sony PlayStation, Xbox – oficiální partnerství s konzolovými giganty.
- EA Sports, Ubisoft – herní obsah a digitální marketing.
- Mezinárodní dosah – zaměřit se na trhy, kde MotoGP není ještě plně etablováno (USA, Čína).
Pokud se Liberty Media podaří otevřít dveře těmto segmentům, může se MotoGP během pár let proměnit z čistě motorsportového produktu v lifestyle značku s obrovským komerčním potenciálem (podobně jako to udělala Formule 1).
Zdroj foto: Pixabay