Charles Leclerc prožívá už sedmou sezonu ve Ferrari a podle bývalého mechanika Francesca Cigariniho se z něj stal lídr i díky tomu, že Scuderia dokázala usměrnit jeho výbušný talent.
Cesta od divokého talentu k lídrovi týmu
Leclerc přišel do Ferrari v roce 2019 jako naděje z akademie a okamžitě zaujal rychlostí i odvahou. Jenže podle Cigariniho, který působil u týmu po boku Carlose Sainze, nebyla cesta k dnešní vyzrálosti jednoduchá. „Byl obrovský talent, výbušný talent. Musel být ale tvarován, aby se naučil spolupracovat s týmem, dokázal jasně sdělit, co potřebuje, a hlavně jak pracovat s pneumatikami,“ řekl pro Formula1.it.
Vzpomínka na Julesa Bianchiho
Cigarini přiznal, že Ferrari vnímalo Leclerca i jako náhradu za tragicky zesnulého Julese Bianchiho. „Když jsme Charlese poznali, hned jsme ho přijali, protože nám připomínal to, co jsme ztratili s Julesem. Viděli jsme v něm naději,“ poznamenal bývalý mechanik.
Statistiky potvrzují rychlost, výsledky brzdí Ferrari
Leclerc má na kontě už 27 pole positions a 48 pódií, ale pouze osm vítězství. Často se totiž stalo, že z prvního místa na startu neslavil triumf v cíli. Celkem 22krát nedokázal pole proměnit ve výhru. Na vině nebyla jen jeho konzistence, ale i limity samotného vozu. V roce 2025 zatím pětkrát dojel na stupních vítězů, ale Ferrari mu neposkytlo stroj schopný pravidelně vítězit.
Souboj s Hamiltonem potvrzuje Leclercovu roli
V současné sezoně jasně vede interní duel s Lewisem Hamiltonem – v kvalifikacích 10:4 a v závodech 11:2. Leclerc tak ukazuje, že je tváří týmu a mužem, na kterého se Ferrari spoléhá. Pole position v Maďarsku však znovu ukázala slabiny Scuderie. Kvůli úpravám nastavení, které měly šetřit vůz, skončil až čtvrtý.
Zdroj foto: Pixabay
