Po dominantním triumfu v italské Monze míří Max Verstappen do Ázerbájdžánu s cílem získat druhé vítězství v řadě. Expert Mike Hezemans však varuje, že zcela odlišný charakter okruhu v Baku s jeho zrádnými obrubníky může být pro vůz Red Bullu nečekanou překážkou.
Kouzlo ploché Monzy
Pilot Red Bullu Max Verstappen ukončil v Itálii svou osmizávodovou sérii bez vítězství a do Baku míří s nově nabytým sebevědomím. Podle experta Mikea Hezemansa mu ovšem v Monze výrazně pomohla specifika tamní trati.
„Je to úplně jiný okruh a v Monze už nejsou skoro žádné obrubníky. Všechno vyasfaltovali naplocho, což dělá obrovský rozdíl,“ uvedl Hezemans v podcastu serveru RacingNews365. Právě to prý umožnilo Red Bullu optimalizovat nastavení pro nízký přítlak a naplno využít rychlosti vozu RB21 v přímkách. Otázkou zůstává, jak si stejné nastavení poradí s městským okruhem v Baku.
Vzpomínky на loňskou mizérii
Historie dává Hezemansově skepsi za pravdu. Třebaže je Red Bull historicky nejúspěšnějším týmem v Ázerbájdžánu, loňský ročník pro rakouskou stáj dopadl katastrofálně. Tým se po celý víkend potýkal s nastavením vozu a Verstappen bojoval s nestabilitou, což vedlo až k pátému místu v cíli.
Rychlejším jezdcem Red Bullu byl tehdy překvapivě Sergio Pérez, avšak i jeho naděje na stupně vítězů skončily v předposledním kole po kolizi s Carlosem Sainzem.
Skutečný test nadvlády
Zatímco Red Bull se loni trápil, McLaren v Baku exceloval. Oscar Piastri závod vyhrál a Lando Norris se i přes start z patnáctého místa probojoval až na čtvrtou příčku, tedy před Verstappena.
Nadcházející Velká cena Ázerbájdžánu tak bude pro úřadujícího šampiona a jeho tým skutečným testem. Ukáže se, zda byla dominance z Monzy pouze výsledkem specifických podmínek, nebo zda Red Bull skutečně vyřešil problémy s nastavením, které jej na podobných tratích před rokem tolik trápily.
Zdroj foto: Pixabay
