S obdivuhodným stoicismem přijal francouzský jezdec Yohan Rossel krutý konec svého snu o titulu mistra světa ve WRC2. V Chilské rallye jej z druhého místa vyřadila banální porucha, jež korunovala šampionem jeho rivala Olivera Solberga.
Hořký konec v Chile
Francouzský pilot vstupoval do posledního bodovaného podniku sezony s cílem porazit Olivera Solberga. A vše se vyvíjelo slibně. V pátek ráno se držel na druhém místě, což by mu stačilo k udržení naděje na titul.
Po čtvrté rychlostní zkoušce však přišla rána. Náhlý únik oleje zastavil jeho Citroën C3 Rally2 a znamenal okamžitý konec v soutěži i v celém šampionátu.
„Když jedete na 120 procent…“
Navzdory obrovskému zklamání však Rossel projevil obdivuhodnou vyrovnanost a nadhled. „Je to součást sportu,“ řekl prostě. „Přišlo to samozřejmě v tu nejhorší možnou chvíli, nicméně pro to nemáme žádné řešení.“
Lítosti se ovšem bránil. „Když jedete na 120 procent, víte, co se může stát. Letošní sezony nelituji,“ konstatoval a dal tak najevo, že do boje dal naprosto vše.
Sezona, jež si zaslouží uznání
Jeho slova mají oporu ve výsledcích. Rok 2025 byl pro něj jednou z nejlepších sezon v kariéře, v níž se z asfaltového specialisty proměnil v univerzála schopného vítězit na každém povrchu.
- Vítězství na Rallye Monte-Carlo a Kanárských ostrovech
- Druhé místo v Portugalsku a Paraguayi
- Třetí místo v Řecku
Mezera, která je příliš velká
Rossel však zároveň přiznává, že jeho vůz má stále určité limity. Podle něj nové pneumatiky pro rok 2025 nesedí jeho Citroënu tak dobře jako konkurenčním vozům značky Toyota.
„Nové pneumatiky rozhodně nepomáhají mně ani autu, abychom byli rychlí,“ pravil. „Musíme se tomu přizpůsobit a zjistit, co můžeme udělat, abychom s Toyotou bojovali. Momentálně je však ta mezera příliš velká.“
Zdroj foto: Pixabay
