„Motorka pro příští rok je už teď lepší než ta, kterou máme nyní,“ říká s velice optimistickým hodnocením jezdec továrního týmu Honda Luca Marini. Po sérii vylepšení se japonská značka vrací do formy a zdá se, že její vzestup bude pokračovat i v sezoně 2026.
Vzkříšení Hondy
Po nevýrazné první polovině sezony to vypadá, že se japonský gigant konečně probudil. Balíček vylepšení, jenž zahrnoval úpravy podvozku, kyvné vidlice, motoru i aerodynamiky, vrátil Hondu zpět do boje o nejvyšší příčky. Jak Luca Marini, tak jeho týmový kolega Joan Mir v posledních závodech zajeli svá nejlepší umístění a pravidelně se pohybují v první šestce.
Srdce stroje: Výkon bez kompromisů
Italský jezdec si pochvaluje především pokrok v oblasti motoru. Inženýrům se podle něj podařil malý zázrak… přidali výkon, aniž by obětovali jiné vlastnosti.
„Síla!“ odpověděl Marini na dotaz ohledně nového motoru. „Odvedli velmi dobrou práci. Zlepšení motoru je podle mého názoru vždy tou nejtěžší částí, jelikož obvykle musíte udělat kompromis. Tentokrát se jim však podařilo přidat výkon a vše ostatní zachovat.“
„Lepší než současná motorka“
Největší optimismus však v Marinim vzbuzuje pohled do budoucnosti. Jezdci Hondy již měli možnost testovat prototyp motocyklu pro sezonu 2026 a první dojmy jsou více než pozitivní.
„Motorka pro příští rok bude ještě lepší,“ prohlásil. „Neustále ji vyvíjíme, přicházíme s novými nápady. Znovu ji určitě vyzkoušíme v testech po sezoně ve Valencii, ale myslím si, že už teď je lepší než motorka, kterou máme nyní.“
Poslední překážka: Kvalifikace
Aby se však Honda mohla pravidelně vracet na stupně vítězů, musí podle Mariniho vyřešit ještě jeden klíčový problém… a tím je výkon v kvalifikaci. „Musíme najít způsob, jak lépe využít přilnavost zadní pneumatiky při útoku na jedno rychlé kolo,“ řekl v rozhovoru pro web MotoGP. „To je v současnosti náš největší problém.“
Zdroj foto: Pixabay
