Po dvou pódiových umístěních v řadě přišla ledová sprcha. Monacký pilot Charles Leclerc se v kvalifikaci na sprint v Brazílii trápil a skončil až osmý. Neskrýval frustraci z pomalého vozu a navíc odhalil technický problém, jenž ho v klíčovém momentu stál drahocenný čas.
Černý pátek pro Maranello
Stáj Ferrari dorazila do Sao Paula s velkým sebevědomím, podpořeným nedávnými úspěchy v USA a Mexiku. Páteční realita na okruhu Interlagos však byla tristní. Nejenže se Lewis Hamilton kvůli špatnému načasování týmu vůbec nedostal do závěrečné části kvalifikace a skončil jedenáctý, ale ani Charles Leclerc nedokázal s rudým vozem zázraky.
Jeho ztráta téměř půl sekundy na vítězného Landa Norrise byla propastná. „Nejsem šťastný,“ ulevil si Leclerc pro Motorsport.com. „Auto bylo dnes velmi, velmi pomalé. Nepocitově to nebylo tak zlé, ale prostě jsme pomalí. Máme na čem pracovat a pokusíme se pro zítřek zlepšit.“
Zrádná převodovka
Leclerc navíc prozradil, že jeho konečné osmé místo mohlo být o něco lepší, nebýt technického šotka v rozhodujícím kole. Vůz mu v kritický moment odmítl poslušnost.
„Mé kolo v SQ3 bylo docela dobré. Bohužel jsem měl problém s podřazením, které auto odmítlo. Stálo mě to asi desetinu a půl,“ popsal své patálie. Tato drobná ztráta ho pravděpodobně stála pozici před Lancem Strollem a možná i ohrožení šestého Maxe Verstappena.
Osmadvacetiletý Monačan však zůstal realistou. „O moc lepší by to ale nebylo. Možná bych skončil sedmý, je to zatím těžký víkend,“ přiznal.
Bezradnost v nastavení
Nejvíce znepokojující je však pro fanoušky Ferrari jeho skepse ohledně možného zlepšení. Na rozdíl od předchozích víkendů, kdy tým dokázal vůz vyladit, se nyní zdá být v slepé uličce.
„Nic nenaznačuje tomu, že bychom byli mimo, co se týče nastavení,“ krčil rameny Leclerc směrem k nedělnímu hlavnímu závodu. „Takže něco zkusíme, ale jestli to bude lepší nebo horší, tím si nejsem jistý.“
Zdroj foto: profimedia
