Tři a půl sezony bez jediné výhry je pro mistra světa věčnost, která by zlomila i ty nejodolnější povahy. Fabio Quartararo však místo rezignace zvyšuje hlas a před klíčovými testy v Malajsii posílá do Japonska jasný vzkaz: Postavte mi stroj, který bude vyhrávat, nebo se naše cesty minou.
Ultimátum po letech strádání
Už to není jen zbožné přání, nýbrž tvrdý požadavek jezdce, který ví, že jeho talent v sedle pomalého stroje rezaví. Quartararo se netají tím, že od nového motoru V4 očekává okamžité výsledky. Nebavíme se o sbírání drobků kolem desátého místa, Francouz chce zpátky na výsluní. „Potřebuji rychlou motorku. Musím cítit, že sedím na vítězném stroji a že můžu bojovat o top 3 v každém sprintu i závodě,“ prohlásil šampion z roku 2021 pro crash.net.
Léta, kdy se trápil s nedostatkem výkonu a sledoval mizející záda soupeřů na Ducati, zanechala stopy. Pro Quartarara je situace křišťálově čistá. Buď dostane do rukou zbraň hromadného ničení, nebo bude pokračující trápení považovat za selhání.
Skutečná revoluce teprve přijde
Přechod od tradičního řadového motoru k vidlicovému čtyřválci je pro Yamahu technickým zemětřesením. První dojmy z prototypu v Misanu sice nevyvolaly gejzír nadšení a ani patnácté místo v testech ve Valencii na první pohled neoslní, leč zdání klame. Ztráta na čelo byla minimální, a to i přesto, že výkon motoru byl záměrně držen na uzdě.
Testovací jezdec Augusto Fernandez naznačil, že to, co jsme viděli doposud, byl jen slabý odvar. Ta „skutečná“ V4, bestie utržená ze řetězu, se má ukázat až v únoru. Sám Quartararo si je vědom, že ve Španělsku skládačka ještě nebyla kompletní, pročež veškeré naděje upíná k Asii.
Rozsudek padne v Sepangu
Okruh v Sepangu se stane soudní síní, kde se rozhodne o budoucnosti celého projektu. „V únoru už budeme mít motorku, která bude téměř totožná s tou, se kterou budeme závodit. Je super důležité, abych tam dostal to, co chci,“ zdůraznil Fabio vážnost situace.
Díky koncesím mají jezdci Yamahy výhodu a mohou do sedel naskočit už během Shakedown testů na konci ledna (29.–31. 1.). Ostrá zkouška ohněm pro celý paddock pak vypukne začátkem února. Bude to moment pravdy, který ukáže, zda se japonská továrna konečně probrala ze zimního spánku a dokázala postavit motorku, která vrátí Quartarara na stupně vítězů.
Zdroj foto: Pixabay
