V Chile se sotva vyhrabal z písku, a přesto už ladí asfaltové setupy. Irský mladík Josh McErlean strávil tři dny ve středu noci amerického Detroitu, kde Ford ukrývá realističtější simulátor, než přiznává. Pomůže mu digitální dieta k velkému návratu?
Těžké chilské procitnutí
Pátá letošní soutěž Rally Chile Bio Bío načala McErleanovu krizi dřív, než stihl nahodit tempo. Páteční hodiny a defekt ho odsunuly mimo desítku, sobotní elektrická porucha mu sebrala poslední naději. Přesto dokončil neděli „na čumáku“ startovního pole a odškrtl si noty na rychlostních zkouškách, které hltaly přilnavost i sebedůvěru.
„Mrzí mě, že jsem přišel o dva sobotní dny v řadě, nejprve v Paraguayi, teď v Chile. Ale aspoň jsme nasbírali data a poznatky z pátku a neděle,“ připomněl sebekriticky.
Virtuální laboratoř v Detroitu
Technický šéf Ford Performance mu proto otevřel dveře do simulátoru, jímž jinak pendlují tovární jezdci WRC. Tři dny, dvanáct hodin denně, jen on, inženýr a konečná rovnice: jak donutit Puma Rally1, aby na hladkém povrchu kousala.
„Bylo to skoro jako reálný test. Věnovali jsme se hlavně geometrii a váze. Tlumiče simulátor neřeší, ba i tak ukazuje jasný směr,“ líčil McErlean.
Simulátor dovoluje „přejet“ etapu klidně stokrát, díky čemuž jezdec rozpozná, jak se auto chová ve stejném místě při různých úhlech nájezdu.
Asfaltové dilema v srdci Evropy
Příští realitou bude Central European Rally (16.–19. října) rozprostřená mezi Šumavou, Bavorskem a Horním Rakouskem. Hned poté – od 6. do 9. listopadu – čeká FORUM8 Rally Japan s úzkými cestami Aichi a Gifu.
„Potřebujeme jediné, a to potvrdit rychlost na prvních třech erzetách. Pak se všechno zklidní,“ poznamenal závěrem.
Zdroj foto: Pixabay
