„Raději mám rychlého jezdce s rychlou motorkou, jenž nedokončí kvůli chybě,“ pravil šéf týmu Aprilia Massimo Rivola v reakci na nehodu svého pilota Marca Bezzecchiho. Navzdory zklamání z Indonésie totiž vidí v sezoně 2025 především pozitiva… jejich motocykl je konečně konzistentně konkurenceschopný.
Konzistence: Svatý grál MotoGP
Ačkoli Aprilia stále čeká na svůj první velký titulový útok, sezona 2025 je pro ni přelomová. Italská značka se stala pravidelným soupeřem dominantní Ducati a v současnosti drží druhé místo v Poháru konstruktérů.
Jejich hlavní hvězda Marco Bezzecchi si letos připsal jedno vítězství ve velké ceně a dvě ve sprintu a od Velké ceny Velké Británie chyběl na stupních vítězů jen čtyřikrát.
Od plynulých zatáček k „stop-and-go“
Podle šéfa týmu Massima Rivoly tkví tajemství úspěchu v nově nalezené konzistenci. Motocykl Aprilia RS-GP byl vždy silný v rychlých, plynulých zatáčkách, letos je však díky změnám v elektronice konkurenceschopný i na okruzích typu „stop-and-go“, které vyžadují prudké brzdění.
„Průměrná výkonnost motorky se neustále zlepšuje,“ konstatoval Rivola pro web MotoGP.
Raději rychlost než opatrnost
V Indonésii přitom mohla Aprilia slavit další velký úspěch, avšak Marco Bezzecchi v prvním kole kolidoval s Marcem Marquezem a ze závodu odstoupil. Rivola však z této chyby nedělá velkou vědu.
„Svým způsobem preferuji mít rychlého jezdce na rychlé motorce, který kvůli chybě nedokončí, jelikož si nemyslím, že bude dělat chyby v každém závodě,“ vysvětlil svou filozofii. Důležitá je pro něj především rychlost, kterou tým nyní disponuje.
Rána jménem penalizace
Navzdory optimismu však Bezzecchiho chyba bude mít zřejmě dohru. Za kolizi s Marquezem mu hrozí penalizace pro nadcházející Velkou cenu Austrálie. To je pro Aprilii velká rána, jelikož právě na okruhu Phillip Island byl Bezzecchi považován za jednoho z hlavních favoritů.
Zdroj foto: Pixabay
