Zatímco Max Verstappen si v americkém Austinu suverénně dojel pro vítězství, na druhé straně garáže Red Bullu vládne frustrace. Júki Cunoda se po další nevydařené kvalifikaci dostal pod palbu kritiky od Helmuta Marka, jenž nekompromisně prohlásil, že problém není v autě.
Propast mezi piloty
Red Bull dlouhodobě hledá někoho, kdo by se alespoň přiblížil výkonům nizozemského fenoména. Víkend v Texasu ale znovu obnažil propast, jež mezi oběma piloty zeje. Verstappen získal pole position, zatímco Cunoda nedokázal postoupit ani z první části kvalifikace.
„Je smutné, když máme jednoho jezdce na pole position a druhý se ani nedostane do druhé kvalifikace,“ neskrýval své rozhořčení poradce týmu Helmut Marko v rozhovoru pro deník Marca.
Jezdec versus tým
Japonský jezdec, ačkoli v závodě nakonec vydřel slušné sedmé místo, se po kvalifikačním neúspěchu bránil. Cítil se poškozený chybou týmu. „Problém byl spíš v načasování výjezdu z garáže,“ vysvětloval rozčarovaně. „Bylo to hodně frustrující, protože to nebylo v mé moci. Mohli jsme to mít pod kontrolou, záleželo to však víc na týmu než na mně.“
Jeho frustrace ovšem nenašla u vedení pochopení. Helmut Marko v rozhovoru pro španělský deník Marca smetl jeho výmluvy ze stolu jediným slovem. Na otázku, kde je problém, odpověděl stroze: „Problém je jezdec.“
Čas se krátí
Marko tímto výrokem jen potvrdil, že trpělivost s Cunodou je u konce. Čas na záchranu jeho kariéry v hlavním týmu se dramaticky krátí. „Po Velké ceně Mexika rozhodneme, kdo bude Maxovým týmovým kolegou v roce 2026,“ oznámil Rakušan.
V zákulisí se již horečně spekuluje o jeho náhradníkovi. Tím by se měl stát teprve jedenadvacetiletý Francouz Isack Hadjar, jenž momentálně závodí za sesterský tým RB. Sám Hadjar již naznačil, že by takový přestup „mohl být velice dobrý nápad“.
Cunodův osud tak visí na vlásku. Ačkoli v posledních měsících předváděl solidní výkony, v nemilosrdném prostředí Red Bullu to zjevně nestačí.
Zdroj foto: Profimedia
