Titul konstruktérů je ztracen a šance na ten jezdecký je mizivá. Tým Hyundai proto v Japonsku mění priority… místo zoufalé honby za titulem pro Otta Tänaka se soustředí na testování pro rok 2026. A estonský pilot tak paradoxně dostane starší specifikaci vozu.
Matematická naděje umírá poslední
Pořadí konstruktérů už s předstihem ovládla konkurenční Toyota. Jediná bitva, která tak zbývá, je ta o titul mezi jezdci. Třebaže má Ott Tänak stále matematickou šanci, jeho ztráta 50 bodů na vedoucího Elfyna Evanse je obrovská. Tým přesto slibuje, že mu v Japonsku pomůže, jak jen to půjde.
„Je stoprocentně jasné, že do Otta vložíme všechno, abychom mu dali tu nejlepší příležitost být co nejblíže boji o titul,“ uvedl sportovní ředitel týmu Andrew Wheatley pro web WRC. Zároveň ale krotí přehnaná očekávání. „Musíme být realističtě. Bude to těžké… ale bude to těžké i pro ty tři jezdce Toyoty. Budeme tam a pokusíme se posbírat všechny kousky, které případně odpadnou.“
Vývoj 2026 dostává přednost
Boj o titul je sice na papíře stále živý, ale skutečnou prioritou týmu je příprava na příští sezónu. Závěrečná rallye roku tak poslouží jako další ostrý vývojový test, podobně jako ta předchozí ve střední Evropě. A právě proto se tým rozhodl pro neobvyklou strategii.
„Chceme v Japonsku pokračovat ve vývoji naší asfaltové výkonnosti,“ potvrdil Wheatley. „Musíme na tomhle posledním asfaltovém podniku roku makat, abychom byli připraveni na start sezony 2026.“
To v praxi znamená, že tým rozdělí specifikace svých vozů. Ott Tänak, jejich jediná naděje na titul, pojede se starší generací vozu i20 N. Naopak jeho kolegové Thierry Neuville a Adrien Fourmaux dostanou plně vylepšenou evoluční specifikaci, aby sbírali cenná data pro budoucnost.
Snížení ztráty na polovinu
Asfaltové rallye byly letos pro Hyundai velkou slabinou. Tým přiznává, že výkonnostní propast mezi ním a Toyotou byla největší v dubnu na Kanárských ostrovech. Od té doby se ale prý podařilo ujít velký kus cesty.
„Rozhodně máme pocit, že jsme se zlepšili,“ poznamenal Wheatley. „Ze Středoevropské rallye jsme si odvezli nejrychlejší časy. Je to dobrý krok, ale ještě tam nejsme. Řekl bych, že jsme ten výkonnostní rozdíl na Toyotu snížili asi na polovinu.“
Wheatley si uvědomuje, že boj o mistrovství světa je nesmírně obtížný. „Kdyby to bylo snadné, dělal by to každý. V týmu je spousta talentovaných lidí a obrovská vášeň. Je to velká práce a musíme dál tlačit.“ Ott Tänak tak bude muset na zrádných japonských silnicích bojovat nejen proti třem jezdcům Toyoty, ale i s vědomím, že jeho vlastní tým už má v hlavě úplně jinou sezonu.
Zdroj foto: Pixabay
