Poslední tanec sezony se změnil v divokou jízdu, kde na jedné straně teklo šampaňské proudem a na druhé vládla frustrace z promarněných šancí. Zatímco tovární jezdec Aprilie Marco Bezzecchi proměnil pole position v suverénní vítězství, jeho krajan Pecco Bagnaia se s ročníkem 2025 rozloučil nedobrovolným letem do štěrku hned v úvodu.
Startovní rošt jako pohřebiště nadějí
Drama začalo ještě dříve, než vůbec zhasla červená světla. Smolař dne Franco Morbidelli narazil do zadního kola Aleixe Espargara už při formování na rošt, a byť se pokusil odstartovat, bolest v zápěstí mu vystavila stopku, pročež musel okamžitě odstoupit. Pozdější vyšetření potvrdilo zlomeninu, která jej vyřadila i z úterních testů.
Skutečný šok však přišel v páté zatáčce prvního kola. Jezdec týmu LCR Honda Johann Zarco nezvládl svůj manévr a nekompromisně poslal k zemi Pecca Bagnaiu. Pro italského šampiona to byl hořký konec už tak protrápené sezony, kterou zakončil na pátém místě celkového pořadí. Zarco za tento incident později obdržel penalizaci dlouhého kola.
Aprilia vstala z popela a diktovala tempo
Na čele se mezitím odehrával úplně jiný příběh. Marco Bezzecchi navázal na svou dominanci z Portugalska a stylem start-cíl nedal soupeřům šanci. Nebyla to však jen krasojízda bez nervů, ba i tvrdý boj o udržení koncentrace. Týmový kolega ze stáje Trackhouse Raul Fernandez, který se vrátil po zranění, mu dýchal na záda a v jednu chvíli stáhl náskok na pouhé čtyři desetiny sekundy.
Jak uvedl server Crash.net, Fernandez dokázal vyvíjet masivní tlak, ale Bezzecchi situaci ustál. V cíli je dělilo pouhých 0,686 sekundy. Aprilia tak slaví první double od Velké ceny Katalánska v roce 2023 a vůbec poprvé v historii si připsala dvě vítězství v řadě.
Bitva o poslední stupínek a nenápadný vzestup Hondy
O poslední místo na bedně se strhla bitva až do samotného závěru. Jezdec VR46 Fabio Di Giannantonio se nenechal rozhodit ztrátou pozic v úvodu a v předposledním kole si vyšlápl na dravého Pedra Acostu, čímž pro Ducati zachránil alespoň bronzovou příčku. Sprintový vítěz Alex Márquez naopak tempo neudržel a po předjetí Ferminem Aldeguerem v posledním kole se propadl až na šesté místo.
Zajímavý dílčí úspěch zaznamenala japonská Honda. Tovární jezdec Luca Marini dovezl svůj stroj do cíle na sedmém místě, což značce zajistilo lepší pozici v systému koncesí pro rok 2026 a potvrdilo, že technický vývoj konečně míří správným směrem.
Zdroj foto: Pixabay
