Hyundai odhalil plán pro Japonsko. Titul je daleko, cílem je vývoj

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Titul konstruktérů je ztracen a Ott Tänak má jen matematickou šanci na ten jezdecký. Hyundai proto přiznává, že Rallye Japonsko bude mít jiný cíl, a tím je brutální test techniky pro rok 2026, při kterém paradoxně jejich lídr nedostane nejlepší vůz.

Dvě mouchy jednou ranou

Rivalové z Toyoty si zajistili pátý titul konstruktérů v řadě už s předstihem dvou kol. Bitva v Japonsku tak bude mít pro Hyundai hořkosladkou příchuť. Třebaže je Ott Tänak matematicky stále ve hře o jezdecký titul, jeho ztráta 50 bodů na vedoucího Elfyna Evanse je obrovská. Tým mu přesto slibuje maximální podporu.

„Je stoprocentně jasné, že do Otta vložíme všechno, abychom mu dali tu nejlepší příležitost být co nejblíže boji o titul,“ prohlásil sportovní ředitel Hyundai Andrew Wheatley pro oficiální web WRC. Zároveň ale přiznal, že jsou realisté. „Bude to těžké. Budeme tam ale tvrdě pracovat, abychom posbírali jakékoli kousky, které případně odpadnou od soupeřů.“

Staré auto pro lídra, nové pro zbytek

Hlavní cíl týmu už leží v sezoně 2026. Závěrečná rallye roku bude sloužit jako další ostrý vývojový test, podobně jako nedávná Centrální evropská rallye. Tým chce sbírat cenná data v přímém porovnání dvou specifikací vozu.

Strategie je proto překvapivá. Ott Tänak, jediný muž týmu bojující o titul, pojede se starší generací vozu i20 N. Naopak jeho týmoví kolegové Thierry Neuville a Adrien Fourmaux usednou do silně vylepšené evoluční specifikace. „Musíme pokračovat ve vývoji naší asfaltové výkonnosti,“ potvrdil Wheatley. „Nezastavujeme, musíme na tomhle posledním asfaltovém podniku roku makat, abychom byli připraveni na start sezony 2026.“

Snížení ztráty na polovinu

Právě asfaltové rallye byly letos pro vylepšený vůz i20 N velkou slabinou. Wheatley přiznává, že rozdíl ve výkonu mezi Hyundaiem a Toyotou byl nejzřetelnější v dubnu na Kanárských ostrovech. Od té doby ale tým ušel velký kus cesty.

„Rozhodně máme pocit, že jsme se zlepšili,“ uvedl Wheatley. „Ze Středoevropské rallye jsme si odvezli nejrychlejší časy, a to je dobrý krok. Ještě tam nejsme, ale ten výkonnostní rozdíl jsme pravděpodobně snížili na polovinu.“

Uvědomuje si, že boj o mistrovství světa je nesmírně obtížný. „Kdyby to bylo snadné, dělal by to každý. Ale v týmu je spousta talentovaných lidí a obrovská vášeň. Je to velká práce a musíme dál tlačit.“

Zdroj foto: Pixabay

Reklama

Doporučujeme

Titul v ohrožení: Vettel radí Piastrimu, jak se vyhrabat z krize

Ještě nedávno držel otěže šampionátu pevně v rukou, nyní se mu sen o titulu rozplývá před očima. Oscar Piastri prožívá v Brazílii noční můru,...

Geniální tah, nebo risk? Verstappenova tajná zbraň pro Las Vegas odhalena

Lando Norris má na dosah ruky možnost definitivně vyřadit Maxe Verstappena z boje o titul, avšak Red Bull možná přišel s plánem, který mu...

Hořká příchuť návratu: Okamžik, kdy Niki Lauda pochopil, že není pánem situace

Niki Lauda byl zvyklý vítězit za každou cenu, avšak jedna noc v Las Vegas jeho vnímání závodění zásadně změnila. Když se v roce 1982...

Rozhodnutí v poušti: O titul mistra světa se bojuje do posledního metru

Náskok pouhé tři body a před sebou neprobádané duny. Světový šampionát v rallye míří do svého absolutního finále v Saúdské Arábii, kde se historie...

Psychická brzda a strach z pádu. Martín má za sebou těžký vstup do nové éry

Je úřadujícím mistrem světa, přesto se na nové motorce cítí jako naprostý zelenáč. Jorge Martín absolvoval první testovací den s Aprilií a hned narazil...

Tři body od ráje. Velšan Evans musí odrazit útok legendárního parťáka

Náskok pouhé tři body a před sebou neprobádané duny. Světový šampionát v rallye míří do svého absolutního finále v Saúdské Arábii, kde se historie...

Noční můra v Maranellu: Hamilton se trápí, šéfům dochází trpělivost

Mělo to být spojení snů, jež vrátí vzpínajícímu se koni zašlou slávu, leč realita připomíná spíše zlý sen. Lewis Hamilton se v rudém monopostu...

Zak Brown vysvětlil absenci Piastriho na pódiu: Všechno bylo jinak

Oslavy historického úspěchu měly malou vadu na kráse, neboť na společné fotografii chyběla jedna z klíčových postav. Když se tým radoval na stupních vítězů...

Musel jet pomalu, aby vyhrál: Fontana popisuje muka na cestě za titulem

Stačilo dojet, přesto to bylo drama. Japonské erzety zkrápěl hustý déšť a každá chyba mohla znamenat konec nadějí, ale italský talent nervy udržel na...

Fanoušci prokoukli strategii Ferrari: Sociální sítě zaplavila videa s Hamiltonem

Je to jen divadlo, nebo upřímná snaha o nápravu? Sociální sítě legendární stáje z Maranella se v posledních dnech plní záběry usměvavého Lewise Hamiltona...

Tohle nikdo nečekal: Hromadný pád nadějí a šokující triumf Aprilie

Poslední tanec sezony se změnil v divokou jízdu, kde na jedné straně teklo šampaňské proudem a na druhé vládla frustrace z promarněných šancí. Zatímco...

Piastriho sen o titulu se rozplývá kvůli jedinému technickému rozhodnutí

Měl našlápnuto k titulu, teď mu ale nejcennější trofej proklouzává mezi prsty. Oscar Piastri v závěru sezony ztrácí dech a může za to detail,...

Morbidelliho srazila bizarní nehoda na startu, zlomenina ruky mu zhatila testy

Měl to být velkolepý závěr roku, místo toho přišla studená sprcha ještě před zhasnutím červených světel. Bizarní srážka při formování na rošt ve Valencii...

Tajná dohoda děsí Itálii. Leclerc může odejít zadarmo, i když vyhraje titul

Prezident Ferrari John Elkann se snažil bouchnout do stolu a srovnat své hvězdy do latě, jenže v zákulisí tiká bomba, která může celou stáj...

Noční můra u Ferrari: Hamilton na odstřel kvůli jedné větě

Mělo to být spojení snů, ale mění se v otevřenou válku. Lewis Hamilton prožívá ve Ferrari krušné chvíle, které vyvrcholily veřejnou potyčkou s nejvyšším...
Reklama