Měl být spasitelem v rudém overalu, místo toho se topí v problémech a kritice. Lewis Hamilton prožívá ve Ferrari noční můru, která po fiasku v Brazílii vygradovala v drsný návrh bývalého pilota Ralfa Schumachera, jenž bez servítků prohlásil, že by stáj měla britského veterána vyplatit a okamžitě nahradit.
Drahý omyl za miliony
Když sedminásobný šampion podepisoval smlouvu s italskou stájí, fanoušci očekávali útok na tituly. Realita je však trpká. Výkony na trati neodpovídají ani jeho hvězdné auře, ani astronomické sumě, která mu pravidelně přistává na účtu, pročež v Maranellu povážlivě houstne atmosféra. Poslední kapkou se stala zpackaná Velká cena Brazílie, kde oba rudé vozy pohořely.
Do debaty se nyní vložil bývalý závodník a expert televize Sky Ralf Schumacher. Ve svém podcastu Backstage Boxengasse nadhodil myšlenku, která by ještě před rokem zněla jako kacířství. Podle něj by vedení týmu nemělo otálet a mělo by vsadit na dravé mládí. „Scuderia má v záloze talentovaného pilota, který v barvách Haasu předvádí nevídané kousky,“ upozornil Schumacher a pragmaticky dodal, že tento mladík „finančně vychází na pouhý zlomek toho, co spolkne Lewisův kontrakt.“
Dravec čekající v závětří
Koho má německý expert na mysli? Řeč je o Oliveru Bearmanovi. Tento dvacetiletý Brit není pro italské inženýry žádnou neznámou, ba právě naopak. Jde o jeden z nejzářivějších klenotů tamní jezdecké akademie. Vždyť to byl právě Bearman, kdo v sezóně 2024 zaskočil motoristický svět, když ve věku 18 let a 306 dní debutoval v kokpitu Ferrari. Tímto počinem se nesmazatelně zapsal do historie jako nejmladší pilot, který kdy za legendární stáj nastoupil.
Expert Ralf Schumacher v něm vidí logičtější volbu než v trápícím se Hamiltonovi. „Oliver má rychlost, potřebné zkušenosti a představuje ideální investici do budoucna,“ nešetřil chválou na adresu mladého jezdce. Bearmanova dravost a motivace ostře kontrastují s rezignovaným dojmem, který občas veterán Hamilton na trati budí.
Historie se neptá na zásluhy
Někdo by mohl namítnout, že Hamiltonova smlouva platí až do roku 2027, třebaže ve Formuli 1 mají papírové dohody často váhu jen do chvíle, než přijde lepší nabídka. Pamětníci si jistě vzpomenou na rok 2009. Tehdy Ferrari neváhalo vyplatit tučné odstupné Kimi Räikkönenovi, jen aby uvolnilo sedačku pro přicházejícího Fernanda Alonsa. Situace se nyní může opakovat, jen v opačném gardu… hvězda má odejít, aby udělala místo budoucnosti.
Olej do ohně přilil i samotný prezident automobilky John Elkann. Po brazilském debaklu se nechal slyšet, že nastal čas změnit přístup. „Méně řečí a více soustředění na samotné závodění,“ vzkázal svým jezdcům. Zda šlo o poslední varování před radikálním řezem, ukáží nejbližší týdny. Jisté je jen to, že Hamiltonova židle v Maranellu má k pohodlnému křeslu hodně daleko.
Zdroj foto: Pixabay
