Po jarním fiasku na asfaltu nenechává tým Hyundai nic náhodě. V zoufalé snaze najít ztracenou rychlost nasazuje své hvězdy, včetně mistra světa Thierryho Neuvilla, do dvou menších národních soutěží, jež poslouží jako klíčové testy.
Achillova pata na asfaltu
Při své premiéře na zpevněném povrchu na dubnové Rallye Kanárské ostrovy se modernizovaný vůz Hyundai i20 N Rally1 trápil. Všechny tři tovární posádky zaostávaly za tempem konkurenční Toyoty, což v týmu vyvolalo značné znepokojení. Jelikož se šampionát nyní vrací na asfalt, je nalezení rychlosti pro Hyundai absolutní prioritou.
Návrat domů pro odpovědi
Řešením má být nasazení továrních jezdců do dvou národních podniků, které poslouží jako ostré testy. Úřadující mistr světa Thierry Neuville se již tento víkend představí na Východobelgické rallye, jejíž rychlostní zkoušky se jedou v okolí jeho rodného města St. Vith.
Evoluce, nikoli jen ladění
Sám Neuville si je vědom, že tým stojí před velkou výzvou. V rozhovoru přiznal, že cílem není jen najít ideální nastavení, nýbrž prověřit zásadnější změny na voze.
„Upřímně musíme zjistit, jak na tom na asfaltu jsme a zda dokážeme najít potřebný výkon a sebedůvěru,“ pravil Neuville. „Můžeme jen doufat, že Hyundai bude na příštím podniku rychlý.“ Podle něj se tým nesoustředí jen na drobné úpravy. „Myslím, že se zaměříme spíše na evoluční změny než na pouhé ladění. Uvidíme, zda dokážeme vylepšit samotné základy vozu,“ vysvětlil.
Ofenziva na všech frontách
Úsilí týmu se však neomezuje jen na Neuvilla. Příští víkend se za volant posadí Adrien Fourmaux na Chorvatské rallye, která je známá svými zrádnými asfaltovými cestami. Třetí pilot, Ott Tänak, mezitím tento týden sbíral data při samostatném testování.
Hyundai tak rozjel masivní ofenzivu, jejímž jediným cílem je uspět na říjnové Středoevropské rallye.
Zdroj foto: Pixabay
