Nečekaný konec závodu v Baku připravil Oscara Piastriho o dlouhou sérii dojezdů a otevřel prostor pro spekulace. Podle bývalého pilota Davida Brabhama však může být tato havárie paradoxně užitečná.
Konec série a ztráta rytmu
Australský jezdec Oscar Piastri, jenž vedl šampionát s mimořádnou pravidelností, ukončil svou šňůru 44 dokončených závodů tvrdým nárazem do bariéry hned v prvním kole Velké ceny Ázerbájdžánu. Připomněl tak, že i nejstabilnější pilot může podlehnout nevyzpytatelným okolnostem. V Baku přitom zažil těžký víkend od samého začátku, když už v kvalifikaci rozbil monopost McLarenu.
Pro McLaren to znamenalo okamžitou stavbu záložního šasi a pro Piastriho psychický tlak, který se mohl projevit i na samotném startu nedělního závodu. Dlouhá série výsledků v první desítce se tak zhroutila během několika vteřin.
Brabhamův pohled. Nehoda jako očistný moment
Bývalý pilot a vítěz Le Mans David Brabham vyjádřil v rozhovoru pro RacingNews365 pochopení i jistou skepsi. „McLaren a Oscar měli prostě víkend, kdy se nic nesešlo. Možná šlo o ventil, který musel upustit nahromaděný tlak,“ poznamenal Brabham.
Poznamenal také, že podobné klopýtnutí může sehrát i kladnou roli. „Může to být bráno jako požehnání, protože jim to umožní znovu se soustředit a nastavit si sezonu jinak,“ uvedl australský veterán.
Tlak vedoucího šampionátu
Piastri vstupoval do závodu v Baku jako lídr mistrovství světa. Jeho náskok před Lando Norrisem se po nehodě ztenčil, což okamžitě zvýšilo napětí v týmu. Do médií se přidaly i další hlasy… Například bývalý mistr světa Jacques Villeneuve naznačil, že mladý pilot se teprve učí zvládat břímě lídra. Juan Pablo Montoya pak dodal, že Piastri začíná sám sebe přemlouvat, aby dokázal, že neztratil ostré tempo.
Poučení do dalších závodů
Statistiky připomínají, že Piastri nikdy ve své kariéře neabsolvoval dvě nedokončené jízdy po sobě. Přesto se nyní dostává do okamžiku, kdy se jeho vytrvalost a psychická odolnost prověří víc než kdy dřív. Gary Anderson varoval, že McLaren nesmí usnout na vavřínech a ztratit koncentraci, jinak by mohla přijít i větší ztráta než jen jeden závod… Patrně asi tušíte, kam tím narážíme.
Zdroj foto: Pixabay
