Jeho ztráta na Sébastiena Ogiera se smrskla z dvou sekund na pouhých 0,7 sekundy na kilometr. Irský talent Josh McErlean na Středoevropské rallye vyrovnal svůj nejlepší výsledek v kariéře a do Japonska míří s nově nabytým sebevědomím.
Ztráta 2 sekundy? Už jen 0,7
Pro irského pilota Joshe McErleana byla Středoevropská rallye obrovskou školou, která skončila úspěchem. Ve svém voze M-Sport Ford Puma Rally1 si dojel pro celkové sedmé místo, čímž vyrovnal svůj nejlepší výsledek v kariéře ve WRC. Důležitější než umístění byl však jeho výkonnostní posun.
„Byla to obrovská zkušenost,“ přiznal McErlean po závodě pro web WRC. „Čelili jsme všem možným podmínkám, startovali jsme na čele pole i vzadu.“ Hlavním cílem podle něj bylo najet co nejvíce kilometrů na asfaltu, jelikož jeho posledním podnikem na tomto povrchu byly Kanárské ostrovy.
A cíl se podařilo splnit nad očekávání. Hmatatelným důkazem byl rozdíl v rychlosti oproti špičce. „Myslím, že v jednu chvíli jsme ztráceli asi dvě sekundy [na kilometr] na nejrychlejší,“ rekapituloval Ir. „V neděli jsme však byli jen 0,7 sekundy na kilometr za Ogierem, což je velký pokrok, ale pořád je co hledat.“
Lekce z Evropy pro Japonsko
Tento hmatatelný pokrok je základem pro jeho další start, který ho čeká na FORUM8 Rally Japan. Zkušenosti ze střední Evropy jsou pro něj klíčové.
„Téměř všechno, co jsme se zde naučili, si vezmeme do Japonska,“ vysvětloval. „Alespoň teď víme, jakým směrem se musíme vydat, pokud jde o nastavení vozu. Ale stále je tam obrovský prostor pro zlepšení v řízení… prostě musím více věřit autu a možná v Japonsku zkusit tlačit ještě o kousek dál.“
Technické tratě v Asii
McErlean si však nedělá iluze, že by ho v Asii čekalo to samé co v Evropě. Rychlé bavorské a české silnice se s japonskými tratěmi nedají srovnávat. „Japonské erzety jsou pomalejší a techničtější, s delšími zatáčkami,“ poznamenal. „Tamní asfalt je velice specifický.“
I přesto nelituje jediného kilometru odjetého ve střední Evropě. „Některá místa zde sice měla nízkou přilnavost, trochu jako v Japonsku, ale celkově to není příliš reprezentativní. Každopádně jsme konečně absolvovali pořádný asfaltový podnik, a to je dobrý krok před Japonskem.“
Zdroj foto: WRC
